Büyüyen orta sınıf ve
tüketicilerin sağlık ve seyahate yaklaşımlarındaki değişim küresel spa ve
wellness endüstrisini 2013 yılında yaklaşık 3,4 trilyon dolarlık bir büyüklüğe
taşıdı.
Beslenme
ve kilo verme, önleyici ve kişiselleştirilmiş sağlık, tamamlayıcı ve alternatif
tıp,
güzellik ve anti-aging uygulamaları en hızlı büyüyen sektörler oldu. SRI
International tarafından hazırlanan yıllık raporda küresel spa wellness
sektörünün geçmişi ve geleceği değerlendirildi.
Asya’dan Avrupa’ya,
Afrika’dan Amerika’ya bütün Dünya artık sağlıklı gıda, egzersiz yapmak, doğa
ile bütünleşmek, masaj yaptırmak, yoga ve benzeri sporlarla ilgilenmek için
daha da büyük istek duyuyor.
Çoğu
insan imkanlarının ötesinde sayılan spa tedavileri ve ürünleri, alternatif ve
tamamlayıcı tıp, zayıflama programları orta sınıfın
büyümesinin akabinde daha yaygın olmaktadır.
Tıbbi bakım hastalıkları
tedavi ederken, wellness, çeşitli sağlıklı alışkanlıklar, beslenme, egzersiz ve
tedavilerin aracılığıyla hastalıkların önlenmesine odaklanır.
Araştırmacılar rapor
hazırlarken, wellness sektörleri ruh ve vücut fitnesi’ nden güzellik,
anti-aging, spa ve işyerindeki wellness’ i incelediler.
Küresel Spa & Wellness
Ekonomi İzleme Raporuna göre geçen yıl küresel spa endüstrisi 2007’ teki 60
milyar dolar gelirine karşın 94 milyar dolar gelir elde etti.
32.000’ den fazla spa
tesislerin bulunduğu Avrupa 29,8 milyar dolarlık kazancı ile en yüksek gelire
sahip oldu. Avrupa’yı 18,8 milyar dolar geliri ile Asya-Pasifik Bölgesi ve 18,3
milyar dolar ile Kuzey Amerika takip etti.
Orta Doğu ve Afrika’da
gelişen pazarlar spaların eklenmesi açısından en hızlı büyüme gösterdi. Asya’da
Çin ve Hindistan, Avrupa’da Doğu Avrupa, Rusya ve Baltık ülkeleri gelişimin
öncülüğünü yapmaktadır.
Termal/ kaplıca tesisleri dünya
çapında 50 milyar dolar gelir elde etmesine rağmen 494 milyar dolara ulaşan
wellness turizmi, ya da kişinin özel iyiliği ve sağlığı için bakım veya
iyileştirme ile ilişkili bir seyahat, endüstrideki en büyük sektörü oldu.
Yeung, "Wellness seyahatleri
turizmin çok hızlı gelişen bir bölümüdür. Bunun nedeni insanlar sağlıklı yaşam tarzı
hakkında bilinçli ve bu bilgileri doğal olarak tatillerine de yaymak
istemektedirler." dedi.
Rapora göre, 2012’ den
2013’ e yurt dışı ve yurt içi wellness seyahatleri yapan kişilerin sayısı %12
oranında arttı ve yüzde 9 olarak sayılan genel turizm seyahat gelişiminden %36
daha hızlı oldu.
SRI
Raporu Global Spa & Wellness Yıllık Zirvesine hazırlanmıştır. Aybaşında Fas’ta
düzenlediği 2014 Zirvesine 45 ülkelerden 400‘den fazla wellness endüstrisinin
liderleri katılmıştır.
SRI Baş Ekonomisti
Katherine Johnston, wellness turizme nispi yeni sayılan termal / kaplıca
endüstrisi dünya genelinde termal ve kaplıcalardan faydalanılma eski
geleneklere devam edildiğini söyledi.
Johnston, “Çoğu
destinasyonlar termal ve kaplıca tesislerini yenileyip etraflarında otel ve
tatil yerleri inşa etmektedir.” dedi.
“Bu segmentteki ilk üç
ülke Çin, Japonya ve Almanya dır.” diye konuştu.
Ek
Bulgular
Raporda bulunan diğer
açıklamalara göre:
2013 yılında dünya çapında
yapılan wellness seyahat sayısı 2012’ye göre %12 artarak, 586,5 milyon olarak
gerçekleşti.
2013’te uluslararası
wellness turistleri seyahat başına 1,639 AB dolar harcama yaptı; bu rakam
ortalama uluslararası turistlerin harcamalarından %59 daha fazla dır.
Yerel wellness turistleri
seyahat başına ortalama yerel turistlerine göre %159 daha fazla olarak 688
dolar harcadılar.
2013 yılında ilk beş
wellness pazarları ABD, Almanya, Fransa, Japonya ve Avusturya oldu.
2013’te dünya genelinde spa
sayısı 2012 yılına göre %47 artarak toplam 105.591 spa oldu.
2013 yılında dünya
genelinde yaklaşık 27.000 termal ve kaplıca tesisleri bulunmaktadır.
GSWS
2014 (Global Spa & Wellness Zirvesi)
Küresel Wellness Ekonomi İzleme Raporu (Global Wellness Economy Monitor report)
sunar
SRI, müşterilerin önleyici
sağlık bakımı sorumluluğunu üstüne almasından dolayı wellness yaşam tarzı
endüstrilerin küresel spa ekonomiden daha hızlı büyümesini öngörüyor.
Geçen hafta Marakeş, Fas’ta
düzenlenen Küresel Spa & Wellness Zirvesinde (GSWS) sunulmuş araştırmaya
göre, 2007’den itibaren küresel spa endüstrisi %58 artarak şimdi 94 milyar AB
dolar (73 milyar €, 57 milyar £) olarak değerlenmektedir.
Bunun da ötesinde, dünya
çapındaki spa tesislerin sayısı yüzde 47 arttırıldı: 71.762 tesis 2007 yılında ve
2013’te 105.591 tesistir.
Yeni Küresel Wellness
Ekonomi İzleme Raporu değeri 50 milyar AB dolar (39 milyar €, 31 milyar £) olan
dünyaca termal/ kaplıca pazarının ilk analizi kapsayıp 103 ülkelerde bulunan
26,847 tesisi ölçmektedir.
Rapor, aynı zamanda
müşterilerin sağlığına ve iyiliğine proaktif yaklaşımları kabul etmesinin
akabinde wellness yaşam tarzı ürünlerinde ve hizmetlerinde büyük rağbet
olduğunu göstermektedir. 2010-2013 itibarıyla yüzde 62 artarak ve 2,8 trilyon
AB dolar(2 trilyon €, 1.7 trilyon £) değerine ulaşarak 3,4 trilyon AB dolarlık
(2.6 trilyon €, 2 trilyon £) spa ve wellness pazarına aslan payı sağlamaktadır.
94
milyar AB Dolarlık Küresel Spa Endüstrisi
2013
yılının 74 milyar AB dolar (57 milyar €, 45 milyar £) tutarındaki spa
tesislerin geliri küresel spa endüstrisinin en büyük parçasını oluşmaktadır.
Ancak genel olan 94 milyar AB dolar (73
milyar €, 57 milyar £) rakamı aynı zamanda sektörü
saplayan ve destekleyen iş kuruluşları da içeriyor. Spa sermaye yatırımları 19
milyar AB dolara (15 milyar €, 12 milyar £)
ulaşarak,
spa eğitimi 800 milyon AB dolar (621 milyon €, 488 milyon £), spa medya/
eğitim/ organizasyonları 200 milyon AB dolar (155 milyon €, 122 milyon £) ve
spa danışmanlığı 100 milyon AB dolar (78 milyon €, 61 milyon £) olarak
değerlendirdi.
Avrupa halen 29,8 milyar
AB dolar (23 milyar €, 18 milyar £) geliri elde edilen dünyanın en büyük spa
pazarına sahiptir. Asya-Pasifik Bölgesi ikinci sırayı kazanıp Kuzey Amerika’yı kıl
payı ile geride bıraktı – Asya-Pasifik spa geliri 18,8 milyar AB dolar (15
milyar €, 11 milyar £) iken Kuzey Amerika spa gelirleri 18,3 milyar AB dolar
(14 milyar €, 11 milyar £) olarak gerçekleşti.
Asya-Pasifik Bölgesi aynı zamanda
da 32.400 spa ile en yüksek konum sayısı ile ayrıcalığını gösteriyor.
50
milyar AB Dolarlık Termal Kaplıca Endüstrisi
Spa hizmetleri olmayan
termal/ kaplıca kaynaklarının sayısı çok daha yaygın olduğunu açıklanmıştır – 20.343
tesis spa hizmetleri sunan 6.504 tesislere karşı. Ancak spa hizmetleri sunan
kaplıca tesisleri spa hizmetleri olmayan tesislere göre hemen hemen iki kat
fazla geliri kazanıyor: yıllık 32 milyar AB dolar (25 milyar €, 20 milyar £) 18
milyar AB dolara (14 milyar €, 11 milyar £) .
Gelirin %85 oranı on
ülkelere ait ve Çin’deki tatil tesislere yapılmakta olan büyük yatırımların ve
Japonya’da bulunan binlerce kaplıcaların sayesinde, Çin ve Japon pazarın
değişen %51 payını oluşturuyorlar. Çin kaplıca pazarı 14,1 milyar AB dolar (11
milyar €, 9 milyar £) olarak değerlendirirken, 11,7 milyar AB dolar (9 milyar
€, 7 milyar £) değerindeki Japon pazarı tarafından yakından takip edildi.
Avrupa’daki ulusal pazarları kalan ilk 10 ülke listesini tamamlıyor.
Küresel
Termal/ Kaplıca
Pazarları:
Asya-Pasifik:
26,7
milyar AB dolar (21 milyar €,
16
milyar £)
Avrupa:
21,7
milyar AB dolar (17 milyar €,
13
milyar £)
Latin
Amerika:
900
milyon AB dolar (699 milyon €,
549
milyon£)
Kuzey
Amerika:
200
milyon AB dolar (155 milyon €, 122
milyon £)
Ortadoğu/ Kuzey Afrika: 200
milyon AB dolar (155 milyon €,
122
milyon £)
Sahra
Çölü'ne Özgü Afrika: 5 milyon AB dolar (4
milyon €,
3
milyon £)
2,8
trilyon dolarlık Wellness Yaşam Tarzı Ürünleri ve Hizmetleri Endüstrisi
Küresel Wellness Ekonomi
İzleme Raporu aynı zamanda müşterilere wellness’i proaktif yöntemleri ile günlük
hayatlarına birleştirmesine yardım eden endüstrileri kapsamaktadır Toplam
olarak bu sektörler 2,8 trilyon AB dolarlık (2 trilyon €, 1,7 trilyon £) pazar
payı oluşturmaktadır (aşağıya bakınız).
Wellness Yaşam
Tarzı Endüstrisinin
Değerleri:
Güzellik ve
anti-aging: 1 trilyon AB dolar (0,8
trilyon €,
0,6
trilyon £)
Sağlıklı
beslenme:
574
milyar AB dolar (446 milyar €,
350
milyar £)
Fitnes
ve mind-body: 446
milyar AB dolar (346 milyar €,
272
milyar £)
Önleyici
/
kişiselleştirilmiş
sağlık:
433
milyar AB dolar (336 milyar €, 264
milyar
£)
Tamamlayıcı
ve alternatif tıp: 187 milyar AB dolar (145
milyar €,
114
milyar £)
Wellness
Yaşam
Tarzı gayrimenkulü: 100 milyar AB dolar (78
milyar €,
61
milyar £)
İşyerindeki
wellness:
41
milyar AB dolar (32 milyar €, 25
milyar
£)
Medikal
Turizm İstatistiği ve Gerçekleri
İlk aşamalarda bulunan
medikal turizmin güvenilir verileri edinmek zordur. Araştırma ve editör
ekibimiz, uluslararası medikal seyahat, küresel sağlık hizmetleri ve uluslararası
sağlık hizmetleri hakkında en doğru ve güncel bilgilerin derlemesi için sıkı
çalışıyor.
Tarafımıza sıkça gelen
sorulara kısa cevapları aşağıda derledik.
Belirli sorular için lütfen bizimle temasa geçin. Esas bilgi, üçüncü
taraf referansları, hasta vaka çalışmaları, endüstri bağlantıları ve en güncel
araştırma verileri konularında sizinle çalışmaktan mutluluk duyarız.
En
popüler destinasyonlar hangileridir?
Kosta Rika, Hindistan, İsrail,
Malezya, Meksika, Singapur, Güney Kore, Tayvan, Tayland, Türkiye, Amerika
Birleşik Devletleri
Neden
bu destinasyonlar?
Dünya kalite standartlarına
uygun bir sağlık hizmeti destinasyonunun oluşturması komplikedir. Aşağıda
belirtilen çeşitli faktörleri göz önüne almaktadır:
Hükümet ve özel sektör
tarafından sağlık hizmeti altyapısına yapılan yatırım
Uluslararası
akreditasyona, kalite garantisine ve sonuçların şeffaflığına ilişkin açık taahhütte
bulunması
Uluslararası hasta akışı
Tıbbi prosedürlerinin
maliyetinden tasarruf potansiyeli
Siyasi şeffaflığı ve
sosyal istikrarı
Üstün turizm altyapısı
Klinik mükemmelliği ile
süren şöhreti
Sağlık hizmetine ilişkin yeniliklerin
ve başarıların geçmişi
En iyi yöntemlerin ve en
gelişkin tıbbi teknolojilerin başarıyla uygulanması
Uluslararası
standartlarında eğitilmiş ve tecrübeli sağlık kadrosunun bulunması
Medikal
turizmde en üstteki uzmanlıklar hangileridir?
Estetik cerrahi
Diş hekimliği (genel, restoratif,
diş estetiği)
Kardiyovasküler (anjiyoplasti,
koroner arter baypas cerrahisi, transplantasyon)
Ortopedi (eklem ve omur,
spor hekimliği)
Onkoloji (genellikle akut
döneminde veya son çare olarak)
Üreme tedavisi (fertilite,
tüp bebek, kadın hastalıkları)
Zayıflama (mide kelepçesi,
gastrik bypass)
Skanlar, laboratuvar
araştırmaları, sağlık taraması ve ikinci görüşleri.
Pazar
ne kadar büyük?
Bu soruya cevap vermek zor
olabilir çünkü keşifler ve tahminler dünyadaki en üst araştırma şirketlerin
aralarında geniş ölçüde değişiyor. Bu eşitsizlikler medikal turizminin
tanımlama uyuşmaması sebebinde ve ülke düzeyinde doğrulanabilir verilerin
olmamasında kaynaklanıyor.
Patients Beyond Borders' in
editörleri sağlık hizmeti almak için ülke sınırları geçen herhangi birini
medikal turist olarak tanımlıyor. Ülkede ikamet eden yabancıları, acil yardıma
ihtiyaç duyan turistleri, medikal turistlere eşlik eden refakatçileri veya bir
medikal seyahat sırasında olan çoklu hasta vakaları hesaba katmamaktayız.
Tüm bu değişkenleri göz
önüne bulundurup pazarın büyüklüğünü 38,5 – 55 milyar AB dolar olarak
sanmaktayız. Bu sonuç, dünya çapında yaklaşık on bir milyon yabancı hastaların
seyahat başına ortalama 3,500 – 5,000 AB dolar harcama yaptığına dair
bilgisinde dayanmaktadır. Hastanın harcamaları tüm tedaviye ilişkin masrafları,
yurt dışı ve yurt içi taşıma, hastanede yataklı tedavi ve konaklama masrafları içermektedir.
Bu yıl (2014) yaklaşık 1.200.000 Amerika vatandaşlarının sağlık hizmetleri
almak için yurt dışına çıkacağını tahmin etmekteyiz.
Pazar
büyümekte midir?
Evet. Dünya nüfusu
yaşlanmakta olup, mevcut olan ve kaliteli sağlık hizmetleri kaynaklarından
üstüne çıkan zenginliğine sahip olmaktadır. Ayrıca, cepten ödenen kritik ve
planlı prosedürlerinin masrafları yükselmeye devam ederken, geniş kapsamlı
sağlık hizmetleri sunan ülkeler giderek artan kaynak yükü ile karşılaşmaktadır.
Bu faktörler, hastaları tasarruf etmek veya tedaviye uzun beklemesi önlemek
için yurt dışı sağlık seçeneklerini aramaya yaptırmaktadır. Dünya medikal
turizm pazarının %15-25 oranında büyümesini tahmin etmekteyiz. En yüksek
oranları Kuzey, Güneydoğu ve Güney Asya’ya aittir.
Tasarrufunuz
ne kadar olacak?
Çeşitli uzmanlıkların ve
prosedürlerin ABD fiyatları kıstas olarak kabul edip en çok seyahat edilen
destinasyonlarda ortalama tasarruf oranları aşağıdaki gibidir:
Brezilya: 20-30%
Kosta Rika: 45-65%
Hindistan: 65-90%
Malezya: 65-80%
Meksika: 40-65%
Singapur: 25-40%
Güney Kore: 30-45%
Tayvan: 40-55%
Tayland: 50-75%
Türkiye: 50-65%
Talep üzerine ülkelere ve
prosedürlere göre detaylı ve kıyaslamalı maliyet bilgileri sunmaktan mutluluk
duyarız.
Uluslararası
akreditasyon nedir?
Güvenilen uluslararası
akreditasyonu medikal turizm pazarının büyümesinde en büyük faktörlerden biri
olmuştur. Akreditasyon standartlarına küresel talebine yanıtlarken 1999 yılında
ABD’deki Ortak Komisyonu (Joint Commission), Joint Commission International
(JCI) adlı uluslararası bağlı ajansını açmıştır. JCI tarafından akredite olmak
için her uluslararası hastane ABD’de Ortak Komisyonu tarafından belirtilen aynı
sert standartları karşılamak zorundadır. Dünya genelinde 600’ dan fazla hastane
ve klinik bölümleri artık JCI akreditasyonu kazanmıştır ve bu rakam her sene
yaklaşık %20 oranında yükselmektedir.
Yakın geçmişte, The
Accreditation Association of Ambulatory Health Care (AAAHC) ve The American
Association for Accreditation of Ambulatory Surgery Facilities (AAASF) gibi
poliklinikleri akredite eden var olan ajansları ayakta tedavi hizmetlerine
odaklanan uluslararası girişimleri oluşturdu.
SPA’nın
satışlarınızdaki rolünü tekrar düşünün
Geçen hafta New York’ta
düzenlenmiş olan International Spa Association (ISPA)’ nın yıllık
organizasyonuna katılan bilirkişilere göre, spa kısa bir sözdür ancak çok geniş
bir deneyim grubuna yönlendirmektedir.
Spa büyümesinden ve spa
tatillerinde oluşan değişiklerinden yararlanmak için spa temsilcileri, spa
deneyimi, spa müşterileri ve en başarılı satış yöntemleri hakkında ayrı
düşünmelilerdir. ISPA katılımcıların tarafından verilen spa tatili hakkında
yeniden düşünülmesine ilişkin önerilerinin özeti aşağıdadır.
Spa deneyimi tekrar
düşünün: Bugünkü spa tatili parasailing’ den golf ve engel parkuruna kadar
geniş deneyim yelpazesini içerebilir. Tucson’deki Miraval 180 çeşitli program
sunmaktadır.
Bazıları çok odaklıdır.
Örneğin, Vt. Essex’ teki Essex’ in odak noktası gastronomi olup marka sloganı
Vermont’un Gastronomi Resort & Spa (Vermont’s Culinary Resort & Spa)’
dır. Bu, organik bahçede çalışmak, yemek pişirme gösterilerine ve derslere
katılmak, çocuklar için gastronomi kampları vs. demektir.
Anlayışı tekrar düşünün:
ISPA Başkan Yardımcısı Ella Stimpson’a göre, seyahat acenteleri spa deneyimini
gizeminden arındırmalılar.
“Terapileri anlamak için
bilim adamı olmanıza gerek yoktur. Hepimizin vücutlarına ağrı aynı şeklinde
etkilenir ve sonuçta kendinizi daha iyi hissettiren ve tehdit etmeyen bir dokunuşu
söz konusudur. Bu kadar basittir.”
Ayrıca, “fazla vaazcı
olmayınız” dedi. Acenteler spa tatili tanıtırken hem oyun hem de sağlık veya
wellness unsurlarının altını çizmelilerdir.
İletişim dilinizi tekrar
düşünün: ‘Sizin için spa iyi olur’ diye söylemeyiniz. Bunun yerine müşterilere
spa tatilinin hayatlarını değiştireceğini veya yaşam tarzlarında hızlı
başlangıç ve değişikleri oluşturacağını söyleyiniz. Onlara söyleyin ki, “Sizin
için en iyi siz olabilirsiniz”.
Demografiyi tekrar düşünün:
Stimpson, spa tatili için en uygun tek yaş, cinsiyet veya ekonomik grubu
olmadığını söyledi. “Spa deneyimlerinde demokratikleşme devam ediyor.”
Tedarikçi ilişkilerinizi
tekrar düşünün: Spalar seyahat acenteleri ile işbirliğine gittikçe önem veriyorlar.
Örneğin, Satış ve Pazarlama Müdürü Roma Maxwell, Rancho La Puerta, Tecate/
Meksika, seyahat acenteleri ile çalışan seyahat acentesi uzmanı kadro
personelinde bulunduğunu açıkladı.
Bildiğinizi düşündüğünüz
spaları tekrar düşünün: Spalar daima hizmetleri ve imkanları artırıyorlar.
Örneğin, Miraval, Tucson‘da ilk Deborah Lippmann markalı güzellik salonu
açılmıştır. (Lippmann, Lady Gaga ve Jennifer Lawrence gibi “yıldızların
manikürcü” olarak tanınıyor)
Romantizmi tekrar düşünün:
Spalar egzotik yerlerde düzenlenen düğünler için popüler mekânı olmuştur. Nisan
ayında endüstrinin en eski spalarından biri olan Rancho La Puerta, tam düğün
programının uygulamasını başladı.
Mevsimselliği tekrar
düşünün: Essex, Vermont için geleneksel olarak düşük sezonu olan Kasım-Nisan
aylarında gerçekleşen konaklamalar için acentelere oldukça yüksek bir %20’lik
komisyonu ödemektedir.
Grup rezervasyonu tekrar
düşünün: Grup üyeleri yine de özel spa deneyimine sahip olabilir ve hatta özel ücreti
ödeyebilirler. Miraval Pazarlama Müdürü Jill Harrow, “Belki onlar grubu ile
beraber sadece akşam yemeği yemek isterler. Biz bunu ayarlayabiliriz,” söyledi.
Aynı zamanda, grup
rezervasyonları büyük ekstra masrafları ile sonuçlanabilirler. Rancho La
Puerta, sekiz ve fazla kişilerden oluşan gruplara hem tedavi indirimi hem de
her kişiye 50-dakikalık ücretsiz masaj veriyor.
Kültürünüzü tekrar düşünün:
Bugün çoğu spalar bulunduğu yerlerini yansıtan kültürel öğeleri veya tedavi
yöntemleri sunuyor. Örneğin, Mandarin Oriental Hotel Group, Çın tıbbı’ dan
esinlenmiş “Sakin zihin güdümlü meditasyonu”
(Calm Mind Guided Meditation) sunar.
Spa ve içkileri tekrar
düşünün: Geçmişte çoğu spalar alkolsüzdü, ancak bugünkü spalar alkol içecekleri
ile içki içmeye gerek olmadığı halde yaratıcılık yapmaktadır. Essex karpuz
vodkatini’ li el tedavisini teklif ediyor ve Lodge at Woodloch, Hawley/
Pennsylvania, biradan esenlenen tedavileri yaratmak için Dogfish Head Brewery’
ile işbirliği başladı.
Konuklarınıza
wellness tatili sunun, önemsediğinizi gösterin
En son araştırmaya göre, wellness
tatiline gösteren ilgi Kuzey Amerikalıların çoğunluğu sağlıklı aktivitelere
odaklı bir tatil istediğini ifadesinin ardından yaygınlaştı.
Spafinder Wellness 365 araştırmasına
göre, 1.000 katılımcılardan %62 “sağlıklı” tatili istediğini söylemekle
birlikte %20 wellness-odaklı tatili daha önce yaptığını söyledi.
Geçen ay, spa ve wellness
endüstrisinde pazarlama faaliyetinde bulunan Spafinder Wellness 365 şirketi,
tüketici tercihlerinin dönemsel incelenmesi amacı ile online araştırmasını
düzenledi.
Satıştan daha ötesidir
Spafinder’in Araştırma
Müdürü Beth McGroaty, araştırma sonuçları seyahat acentelerine yönelik önemli
çıkarımlarının açıklanmasını söyledi.
“[Satılan] sağlık
tatilleri, acenteleri sırf satıcılığı yapan kişi halinden diğer kişilerin
iyiliğini ve sağlığını ile ilgilenen kişi haline dönüştürebilir.” dedi. “Acenteler
iyiliğinin savunucusu oluyor.”
“[Müşterilerin] isteklerini
ve ihtiyaçlarını sorduğunuz zaman satıcılık izlenimi olmamış gibi hissedilir.”
Doğru soruları sormak
McGroaty’ ye göre, araştırma
bulguları müşterilerin sağlıklı öğelerinin tatile ilave etmesi konusunda yoğun
ilgi gördüğünü gösterdi.
Seyyar yoga veya sağlıklı
yemek pişirme dersleri ilgi görüyor mu? Snorkel veya başka hareketli
aktiviteleri yapmak istiyor mu? Doğayı görmek istiyor mu?
“Bu sorular acentelerin turistlere
sorulacak soru türlerinin örneğidir.” diye konuştu.
“Bu soruları sorarken
kişilere özen gösterdiğinizi gibi geliyor. Onlara pozitif bir şekilde
dönüştürecek ve daha iyi hissedilecek özel bir tatil yaratıyorsunuz.”
Ruhsal yenileşme
McGroaty’ ye göre,
araştırma sonucunda sağlıklı tatillerinin stres ve sınır azaltan faktörlerine
veren önem şaşırtıcı bir bulgu oldu.
“Wellness tatilinin en üst
düzeydeki yararları zayıflama gibi fiziksel faydalarından oluşacağını
düşünüyordum,” dedi.
“Ancak, katılımcıların
dörtte üçü bu tür tatillerinin ruhsal sağlıklarına hakikaten etkilendiğini
söyledi. Tatil onların ruhsal yenileştirmesine yardımcı oldu.”
“Stres epidemisi”
McGroaty, Amerikalıların
tatil dönemi aşırı miktarda bulunan “kıymetli bir kaynak” olarak tanımladı.
McGroaty, Amerikalıların
yıllık izin olarak verilen 14 gününden ortalama 4 tatil günü alamadığını
açıklayan Expedia’nın 2013 Tatil Yoksunluğu Araştırmasına (Vacation Deprivation
study) referans verdi.
Amerikalılara nazaran Fransızlar
30 günlük yıllık izini alıp her tatil günü kullanmaktadırlar. Fransızlar izin
dönemi konusunda dünyanın liderleridir.
McGroaty, “ABD’li
insanları şaşırtıcı kısa süreli tatilleri alıyorlar.” dedi. “Stres epidemisi
göz önünde tutulursa, sağlıklı tatilleri sadece arzu değil, insanların
ihtiyacıdır.”
Doğaya dönüş
McGroaty, bir başka ve
ilginç bulgu ise müşterilerin wellness tatilinin bir parçası olarak doğa
deneyimlerine büyük önem vermesi olduğunu söyledi.
“Müşterilerin sağlıklı
tatili felsefesinde doğa ve dış mekanlar kilit unsuruydu”, diye konuştu.
Katılımcıların yüzde elli
sekizi doğayı ve dış mekanları wellness tatilinin önemli etkinliği olarak
sıraladı. %70’in tarafından en önemli olarak sayılan sağlıklı yemekler ön
sırayı aldı.
McGroaty, “Yoga derslerine
benzeyen aktiviteleri planlanırken doğanın rolüne dikkat edilmesi gerekiyor” dedi.
“İnsanlar sağlıklı tatili düşünürken, ister beş yıldızlı otel veya milli parkı
olsa, doğayı düşünüyorlar.”
Küresel
Spa & Wellness Zirvesinin Raporu:
3,4 trilyon AB dolara
ulaşan dünya wellness pazarı dünya ilaç endüstrisinden üç kat büyüktür.
Yıllık zirvenin akabinde
endüstri liderleri, önemli araştırmasını, kanıta dayalı wellness terapilerinin
incelemesi için yeni takas merkezi ve 2015 yılında kurulacak olan wellness
endüstrisinin düşünce kuruluşu hakkında açıklama yaptılar.
Müşterilerin wellness
hizmetlerine ve ürünlerine her zamankinden daha yüksek talepde bulunmasını
hesabına katarak Küresel Spa & Wellness Zirvesi önemli bir araştırmayı
sundu. Araştırma, dünya wellness pazarının değeri 3,4 trilyon AB dolara ulaşıp
1 trilyon AB dolarlık dünya ilaç endüstrisinden yaklaşık üç kat büyük olduğunu
gösterdi.
2014 Küresel Spa &
Wellness Ekonomi İzleme Raporu, Eylül ayında Marakeş Fas’ ta düzenlenmiş 8.
Yıllık Küresel Spa & Wellness Zirvesinin ardından açıklanmıştır. 45
ülkelerden 400 ‘den fazla wellness endüstrisinin liderlerinin katılımı ile
küresel wellness endüstrisinin geleceğine dair planları çizilmiştir.
Bağımsız ve kar amacı
gütmeyen araştırma firması olan SRI International tarafından hazırlanmış raporunda,
wellnessin dünyanın en büyük ve hızlı gelişen endüstrilerinden biri olduğu
tespit edildi. Endüstrinin büyüklüğünü değerlendirme amacı için SRI on üst
wellness sektörleri belirleyip değerlenmiştir. Bunların arasında alternatif ve
tamamlayıcı tıp, güzellik ve anti-ageing, fitnes ve mind-body, sağlıklı yemek,
beslenme ve zayıflama, önleyici ve kişiselleştirilmiş sağlık, spa, termal
kaplıcaları, wellness gayrimenkulü, wellness turizmi ve işyerindeki wellness
vardır.
Tercüme eden Adil Gürkan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder