3 Aralık 2014 Çarşamba

Küresel SPA Wellness- $ 3.4 Trilyonluk Endüstri

Büyüyen orta sınıf ve tüketicilerin sağlık ve seyahate yaklaşımlarındaki değişim küresel spa ve wellness endüstrisini 2013 yılında yaklaşık 3,4 trilyon dolarlık bir büyüklüğe taşıdı.


Beslenme ve kilo verme, önleyici ve kişiselleştirilmiş sağlık, tamamlayıcı ve alternatif tıp, güzellik ve anti-aging uygulamaları en hızlı büyüyen sektörler oldu. SRI International tarafından hazırlanan yıllık raporda küresel spa wellness sektörünün geçmişi ve geleceği değerlendirildi.

Asya’dan Avrupa’ya, Afrika’dan Amerika’ya bütün Dünya artık sağlıklı gıda, egzersiz yapmak, doğa ile bütünleşmek, masaj yaptırmak, yoga ve benzeri sporlarla ilgilenmek için daha da büyük istek duyuyor.

Çoğu insan imkanlarının ötesinde sayılan spa tedavileri ve ürünleri, alternatif ve tamamlayıcı tıp, zayıflama programları orta sınıfın büyümesinin akabinde daha yaygın olmaktadır.

Tıbbi bakım hastalıkları tedavi ederken, wellness, çeşitli sağlıklı alışkanlıklar, beslenme, egzersiz ve tedavilerin aracılığıyla hastalıkların önlenmesine odaklanır.

Araştırmacılar rapor hazırlarken, wellness sektörleri ruh ve vücut fitnesi’ nden güzellik, anti-aging, spa ve işyerindeki wellness’ i incelediler.

Küresel Spa & Wellness Ekonomi İzleme Raporuna göre geçen yıl küresel spa endüstrisi 2007’ teki 60 milyar dolar gelirine karşın 94 milyar dolar gelir elde etti.

32.000’ den fazla spa tesislerin bulunduğu Avrupa 29,8 milyar dolarlık kazancı ile en yüksek gelire sahip oldu. Avrupa’yı 18,8 milyar dolar geliri ile Asya-Pasifik Bölgesi ve 18,3 milyar dolar ile Kuzey Amerika takip etti.  

Orta Doğu ve Afrika’da gelişen pazarlar spaların eklenmesi açısından en hızlı büyüme gösterdi. Asya’da Çin ve Hindistan, Avrupa’da Doğu Avrupa, Rusya ve Baltık ülkeleri gelişimin öncülüğünü yapmaktadır.

Termal/ kaplıca tesisleri dünya çapında 50 milyar dolar gelir elde etmesine rağmen 494 milyar dolara ulaşan wellness turizmi, ya da kişinin özel iyiliği ve sağlığı için bakım veya iyileştirme ile ilişkili bir seyahat, endüstrideki en büyük sektörü oldu.

Yeung, "Wellness seyahatleri turizmin çok hızlı gelişen bir bölümüdür. Bunun nedeni insanlar sağlıklı yaşam tarzı hakkında bilinçli ve bu bilgileri doğal olarak tatillerine de yaymak istemektedirler." dedi.

Rapora göre, 2012’ den 2013’ e yurt dışı ve yurt içi wellness seyahatleri yapan kişilerin sayısı %12 oranında arttı ve yüzde 9 olarak sayılan genel turizm seyahat gelişiminden %36 daha hızlı oldu.  

SRI Raporu Global Spa & Wellness Yıllık Zirvesine hazırlanmıştır. Aybaşında Fas’ta düzenlediği 2014 Zirvesine 45 ülkelerden 400‘den fazla wellness endüstrisinin liderleri katılmıştır.

SRI Baş Ekonomisti Katherine Johnston, wellness turizme nispi yeni sayılan termal / kaplıca endüstrisi dünya genelinde termal ve kaplıcalardan faydalanılma eski geleneklere devam edildiğini söyledi.

Johnston, “Çoğu destinasyonlar termal ve kaplıca tesislerini yenileyip etraflarında otel ve tatil yerleri inşa etmektedir.” dedi.

“Bu segmentteki ilk üç ülke Çin, Japonya ve Almanya dır.” diye konuştu.

Ek Bulgular

Raporda bulunan diğer açıklamalara göre:

2013 yılında dünya çapında yapılan wellness seyahat sayısı 2012’ye göre %12 artarak, 586,5 milyon olarak gerçekleşti. 

2013’te uluslararası wellness turistleri seyahat başına 1,639 AB dolar harcama yaptı; bu rakam ortalama uluslararası turistlerin harcamalarından %59 daha fazla dır.

Yerel wellness turistleri seyahat başına ortalama yerel turistlerine göre %159 daha fazla olarak 688 dolar harcadılar.

2013 yılında ilk beş wellness pazarları ABD, Almanya, Fransa, Japonya ve Avusturya oldu.

2013’te dünya genelinde spa sayısı 2012 yılına göre %47 artarak toplam 105.591 spa oldu.

2013 yılında dünya genelinde yaklaşık 27.000 termal ve kaplıca tesisleri bulunmaktadır.

GSWS 2014 (Global Spa & Wellness Zirvesi) Küresel Wellness Ekonomi İzleme Raporu (Global Wellness Economy Monitor report) sunar

SRI, müşterilerin önleyici sağlık bakımı sorumluluğunu üstüne almasından dolayı wellness yaşam tarzı endüstrilerin küresel spa ekonomiden daha hızlı büyümesini öngörüyor. 

Geçen hafta Marakeş, Fas’ta düzenlenen Küresel Spa & Wellness Zirvesinde (GSWS) sunulmuş araştırmaya göre, 2007’den itibaren küresel spa endüstrisi %58 artarak şimdi 94 milyar AB dolar (73 milyar €, 57 milyar £) olarak değerlenmektedir.

Bunun da ötesinde, dünya çapındaki spa tesislerin sayısı yüzde 47 arttırıldı: 71.762 tesis 2007 yılında ve 2013’te 105.591 tesistir.

Yeni Küresel Wellness Ekonomi İzleme Raporu değeri 50 milyar AB dolar (39 milyar €, 31 milyar £) olan dünyaca termal/ kaplıca pazarının ilk analizi kapsayıp 103 ülkelerde bulunan 26,847 tesisi ölçmektedir.

Rapor, aynı zamanda müşterilerin sağlığına ve iyiliğine proaktif yaklaşımları kabul etmesinin akabinde wellness yaşam tarzı ürünlerinde ve hizmetlerinde büyük rağbet olduğunu göstermektedir. 2010-2013 itibarıyla yüzde 62 artarak ve 2,8 trilyon AB dolar(2 trilyon €, 1.7 trilyon £) değerine ulaşarak 3,4 trilyon AB dolarlık (2.6 trilyon €, 2 trilyon £) spa ve wellness pazarına aslan payı sağlamaktadır.

94 milyar AB Dolarlık Küresel Spa Endüstrisi

2013 yılının 74 milyar AB dolar (57 milyar €, 45 milyar £) tutarındaki spa tesislerin geliri küresel spa endüstrisinin en büyük parçasını oluşmaktadır. Ancak genel olan 94 milyar AB dolar (73 milyar €, 57 milyar £) rakamı aynı zamanda sektörü saplayan ve destekleyen iş kuruluşları da içeriyor. Spa sermaye yatırımları 19 milyar AB dolara (15 milyar €, 12 milyar £) ulaşarak, spa eğitimi 800 milyon AB dolar (621 milyon €, 488 milyon £), spa medya/ eğitim/ organizasyonları 200 milyon AB dolar (155 milyon €, 122 milyon £) ve spa danışmanlığı 100 milyon AB dolar (78 milyon €, 61 milyon £) olarak değerlendirdi.

Avrupa halen 29,8 milyar AB dolar (23 milyar €, 18 milyar £) geliri elde edilen dünyanın en büyük spa pazarına sahiptir. Asya-Pasifik Bölgesi ikinci sırayı kazanıp Kuzey Amerika’yı kıl payı ile geride bıraktı – Asya-Pasifik spa geliri 18,8 milyar AB dolar (15 milyar €, 11 milyar £) iken Kuzey Amerika spa gelirleri 18,3 milyar AB dolar (14 milyar €, 11 milyar £) olarak gerçekleşti.
Asya-Pasifik Bölgesi aynı zamanda da 32.400 spa ile en yüksek konum sayısı ile ayrıcalığını gösteriyor.

50 milyar AB Dolarlık Termal Kaplıca Endüstrisi

Spa hizmetleri olmayan termal/ kaplıca kaynaklarının sayısı çok daha yaygın olduğunu açıklanmıştır – 20.343 tesis spa hizmetleri sunan 6.504 tesislere karşı. Ancak spa hizmetleri sunan kaplıca tesisleri spa hizmetleri olmayan tesislere göre hemen hemen iki kat fazla geliri kazanıyor: yıllık 32 milyar AB dolar (25 milyar €, 20 milyar £) 18 milyar AB dolara (14 milyar €, 11 milyar £) .

Gelirin %85 oranı on ülkelere ait ve Çin’deki tatil tesislere yapılmakta olan büyük yatırımların ve Japonya’da bulunan binlerce kaplıcaların sayesinde, Çin ve Japon pazarın değişen %51 payını oluşturuyorlar. Çin kaplıca pazarı 14,1 milyar AB dolar (11 milyar €, 9 milyar £) olarak değerlendirirken, 11,7 milyar AB dolar (9 milyar €, 7 milyar £) değerindeki Japon pazarı tarafından yakından takip edildi. Avrupa’daki ulusal pazarları kalan ilk 10 ülke listesini tamamlıyor.

Küresel Termal/ Kaplıca Pazarları:

Asya-Pasifik: 26,7 milyar AB dolar (21 milyar €, 16 milyar £)
Avrupa: 21,7 milyar AB dolar (17 milyar €, 13 milyar £)
Latin Amerika: 900 milyon AB dolar (699 milyon €, 549 milyon£)
Kuzey Amerika: 200 milyon AB dolar (155 milyon , 122 milyon £)
Ortadoğu/ Kuzey Afrika: 200 milyon AB dolar (155 milyon €, 122 milyon £)
Sahra Çölü'ne Özgü Afrika: 5 milyon AB dolar (4 milyon €, 3 milyon £)

2,8 trilyon dolarlık Wellness Yaşam Tarzı Ürünleri ve Hizmetleri Endüstrisi

Küresel Wellness Ekonomi İzleme Raporu aynı zamanda müşterilere wellness’i proaktif yöntemleri ile günlük hayatlarına birleştirmesine yardım eden endüstrileri kapsamaktadır Toplam olarak bu sektörler 2,8 trilyon AB dolarlık (2 trilyon €, 1,7 trilyon £) pazar payı oluşturmaktadır (aşağıya bakınız).

Wellness Yaşam Tarzı Endüstrisinin Değerleri:

Güzellik ve anti-aging: 1 trilyon AB dolar (0,8 trilyon €, 0,6 trilyon £)
Sağlıklı beslenme: 574 milyar AB dolar (446 milyar €, 350 milyar £)
Fitnes ve mind-body: 446 milyar AB dolar (346 milyar €, 272 milyar £)
Önleyici / kişiselleştirilmiş sağlık: 433 milyar AB dolar (336 milyar €, 264 milyar £)
Tamamlayıcı ve alternatif tıp: 187 milyar AB dolar (145 milyar €, 114 milyar £)
Wellness Yaşam Tarzı gayrimenkulü: 100 milyar AB dolar (78 milyar €, 61 milyar £)
İşyerindeki wellness: 41 milyar AB dolar (32 milyar €, 25 milyar £)

Medikal Turizm İstatistiği ve Gerçekleri

İlk aşamalarda bulunan medikal turizmin güvenilir verileri edinmek zordur. Araştırma ve editör ekibimiz, uluslararası medikal seyahat, küresel sağlık hizmetleri ve uluslararası sağlık hizmetleri hakkında en doğru ve güncel bilgilerin derlemesi için sıkı çalışıyor.

Tarafımıza sıkça gelen sorulara kısa cevapları aşağıda derledik.  Belirli sorular için lütfen bizimle temasa geçin. Esas bilgi, üçüncü taraf referansları, hasta vaka çalışmaları, endüstri bağlantıları ve en güncel araştırma verileri konularında sizinle çalışmaktan mutluluk duyarız.

En popüler destinasyonlar hangileridir?

Kosta Rika, Hindistan, İsrail, Malezya, Meksika, Singapur, Güney Kore, Tayvan, Tayland, Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri

Neden bu destinasyonlar?

Dünya kalite standartlarına uygun bir sağlık hizmeti destinasyonunun oluşturması komplikedir. Aşağıda belirtilen çeşitli faktörleri göz önüne almaktadır:
Hükümet ve özel sektör tarafından sağlık hizmeti altyapısına yapılan yatırım
Uluslararası akreditasyona, kalite garantisine ve sonuçların şeffaflığına ilişkin açık taahhütte bulunması
Uluslararası hasta akışı
Tıbbi prosedürlerinin maliyetinden tasarruf potansiyeli
Siyasi şeffaflığı ve sosyal istikrarı
Üstün turizm altyapısı
Klinik mükemmelliği ile süren şöhreti
Sağlık hizmetine ilişkin yeniliklerin ve başarıların geçmişi
En iyi yöntemlerin ve en gelişkin tıbbi teknolojilerin başarıyla uygulanması
Uluslararası standartlarında eğitilmiş ve tecrübeli sağlık kadrosunun bulunması

Medikal turizmde en üstteki uzmanlıklar hangileridir?

Estetik cerrahi
Diş hekimliği (genel, restoratif, diş estetiği)
Kardiyovasküler (anjiyoplasti, koroner arter baypas cerrahisi, transplantasyon)
Ortopedi (eklem ve omur, spor hekimliği)
Onkoloji (genellikle akut döneminde veya son çare olarak)
Üreme tedavisi (fertilite, tüp bebek, kadın hastalıkları)
Zayıflama (mide kelepçesi, gastrik bypass)
Skanlar, laboratuvar araştırmaları, sağlık taraması ve ikinci görüşleri.

Pazar ne kadar büyük?

Bu soruya cevap vermek zor olabilir çünkü keşifler ve tahminler dünyadaki en üst araştırma şirketlerin aralarında geniş ölçüde değişiyor. Bu eşitsizlikler medikal turizminin tanımlama uyuşmaması sebebinde ve ülke düzeyinde doğrulanabilir verilerin olmamasında kaynaklanıyor.

Patients Beyond Borders' in editörleri sağlık hizmeti almak için ülke sınırları geçen herhangi birini medikal turist olarak tanımlıyor. Ülkede ikamet eden yabancıları, acil yardıma ihtiyaç duyan turistleri, medikal turistlere eşlik eden refakatçileri veya bir medikal seyahat sırasında olan çoklu hasta vakaları hesaba katmamaktayız.

Tüm bu değişkenleri göz önüne bulundurup pazarın büyüklüğünü 38,5 – 55 milyar AB dolar olarak sanmaktayız. Bu sonuç, dünya çapında yaklaşık on bir milyon yabancı hastaların seyahat başına ortalama 3,500 – 5,000 AB dolar harcama yaptığına dair bilgisinde dayanmaktadır. Hastanın harcamaları tüm tedaviye ilişkin masrafları, yurt dışı ve yurt içi taşıma, hastanede yataklı tedavi ve konaklama masrafları içermektedir. Bu yıl (2014) yaklaşık 1.200.000 Amerika vatandaşlarının sağlık hizmetleri almak için yurt dışına çıkacağını tahmin etmekteyiz.

Pazar büyümekte midir?

Evet. Dünya nüfusu yaşlanmakta olup, mevcut olan ve kaliteli sağlık hizmetleri kaynaklarından üstüne çıkan zenginliğine sahip olmaktadır. Ayrıca, cepten ödenen kritik ve planlı prosedürlerinin masrafları yükselmeye devam ederken, geniş kapsamlı sağlık hizmetleri sunan ülkeler giderek artan kaynak yükü ile karşılaşmaktadır. Bu faktörler, hastaları tasarruf etmek veya tedaviye uzun beklemesi önlemek için yurt dışı sağlık seçeneklerini aramaya yaptırmaktadır. Dünya medikal turizm pazarının %15-25 oranında büyümesini tahmin etmekteyiz. En yüksek oranları Kuzey, Güneydoğu ve Güney Asya’ya aittir.

Tasarrufunuz ne kadar olacak?

Çeşitli uzmanlıkların ve prosedürlerin ABD fiyatları kıstas olarak kabul edip en çok seyahat edilen destinasyonlarda ortalama tasarruf oranları aşağıdaki gibidir:

Brezilya: 20-30%
Kosta Rika: 45-65%
Hindistan: 65-90%
Malezya: 65-80%
Meksika: 40-65%
Singapur: 25-40%
Güney Kore: 30-45%
Tayvan: 40-55%
Tayland: 50-75%
Türkiye: 50-65%
Talep üzerine ülkelere ve prosedürlere göre detaylı ve kıyaslamalı maliyet bilgileri sunmaktan mutluluk duyarız.

Uluslararası akreditasyon nedir?

Güvenilen uluslararası akreditasyonu medikal turizm pazarının büyümesinde en büyük faktörlerden biri olmuştur. Akreditasyon standartlarına küresel talebine yanıtlarken 1999 yılında ABD’deki Ortak Komisyonu (Joint Commission), Joint Commission International (JCI) adlı uluslararası bağlı ajansını açmıştır. JCI tarafından akredite olmak için her uluslararası hastane ABD’de Ortak Komisyonu tarafından belirtilen aynı sert standartları karşılamak zorundadır. Dünya genelinde 600’ dan fazla hastane ve klinik bölümleri artık JCI akreditasyonu kazanmıştır ve bu rakam her sene yaklaşık %20 oranında yükselmektedir.

Yakın geçmişte, The Accreditation Association of Ambulatory Health Care (AAAHC) ve The American Association for Accreditation of Ambulatory Surgery Facilities (AAASF) gibi poliklinikleri akredite eden var olan ajansları ayakta tedavi hizmetlerine odaklanan uluslararası girişimleri oluşturdu.

SPA’nın satışlarınızdaki rolünü tekrar düşünün

Geçen hafta New York’ta düzenlenmiş olan International Spa Association (ISPA)’ nın yıllık organizasyonuna katılan bilirkişilere göre, spa kısa bir sözdür ancak çok geniş bir deneyim grubuna yönlendirmektedir.

Spa büyümesinden ve spa tatillerinde oluşan değişiklerinden yararlanmak için spa temsilcileri, spa deneyimi, spa müşterileri ve en başarılı satış yöntemleri hakkında ayrı düşünmelilerdir. ISPA katılımcıların tarafından verilen spa tatili hakkında yeniden düşünülmesine ilişkin önerilerinin özeti aşağıdadır.

Spa deneyimi tekrar düşünün: Bugünkü spa tatili parasailing’ den golf ve engel parkuruna kadar geniş deneyim yelpazesini içerebilir. Tucson’deki Miraval 180 çeşitli program sunmaktadır.

Bazıları çok odaklıdır. Örneğin, Vt. Essex’ teki Essex’ in odak noktası gastronomi olup marka sloganı Vermont’un Gastronomi Resort & Spa (Vermont’s Culinary Resort & Spa)’ dır. Bu, organik bahçede çalışmak, yemek pişirme gösterilerine ve derslere katılmak, çocuklar için gastronomi kampları vs. demektir.

Anlayışı tekrar düşünün: ISPA Başkan Yardımcısı Ella Stimpson’a göre, seyahat acenteleri spa deneyimini gizeminden arındırmalılar.

“Terapileri anlamak için bilim adamı olmanıza gerek yoktur. Hepimizin vücutlarına ağrı aynı şeklinde etkilenir ve sonuçta kendinizi daha iyi hissettiren ve tehdit etmeyen bir dokunuşu söz konusudur. Bu kadar basittir.”

Ayrıca, “fazla vaazcı olmayınız” dedi. Acenteler spa tatili tanıtırken hem oyun hem de sağlık veya wellness unsurlarının altını çizmelilerdir.

İletişim dilinizi tekrar düşünün: ‘Sizin için spa iyi olur’ diye söylemeyiniz. Bunun yerine müşterilere spa tatilinin hayatlarını değiştireceğini veya yaşam tarzlarında hızlı başlangıç ve değişikleri oluşturacağını söyleyiniz. Onlara söyleyin ki, “Sizin için en iyi siz olabilirsiniz”.

Demografiyi tekrar düşünün: Stimpson, spa tatili için en uygun tek yaş, cinsiyet veya ekonomik grubu olmadığını söyledi. “Spa deneyimlerinde demokratikleşme devam ediyor.”

Tedarikçi ilişkilerinizi tekrar düşünün: Spalar seyahat acenteleri ile işbirliğine gittikçe önem veriyorlar. Örneğin, Satış ve Pazarlama Müdürü Roma Maxwell, Rancho La Puerta, Tecate/ Meksika, seyahat acenteleri ile çalışan seyahat acentesi uzmanı kadro personelinde bulunduğunu açıkladı.

Bildiğinizi düşündüğünüz spaları tekrar düşünün: Spalar daima hizmetleri ve imkanları artırıyorlar. Örneğin, Miraval, Tucson‘da ilk Deborah Lippmann markalı güzellik salonu açılmıştır. (Lippmann, Lady Gaga ve Jennifer Lawrence gibi “yıldızların manikürcü” olarak tanınıyor)

Romantizmi tekrar düşünün: Spalar egzotik yerlerde düzenlenen düğünler için popüler mekânı olmuştur. Nisan ayında endüstrinin en eski spalarından biri olan Rancho La Puerta, tam düğün programının uygulamasını başladı.

Mevsimselliği tekrar düşünün: Essex, Vermont için geleneksel olarak düşük sezonu olan Kasım-Nisan aylarında gerçekleşen konaklamalar için acentelere oldukça yüksek bir %20’lik komisyonu ödemektedir.

Grup rezervasyonu tekrar düşünün: Grup üyeleri yine de özel spa deneyimine sahip olabilir ve hatta özel ücreti ödeyebilirler. Miraval Pazarlama Müdürü Jill Harrow, “Belki onlar grubu ile beraber sadece akşam yemeği yemek isterler. Biz bunu ayarlayabiliriz,” söyledi.

Aynı zamanda, grup rezervasyonları büyük ekstra masrafları ile sonuçlanabilirler. Rancho La Puerta, sekiz ve fazla kişilerden oluşan gruplara hem tedavi indirimi hem de her kişiye 50-dakikalık ücretsiz masaj veriyor.

Kültürünüzü tekrar düşünün: Bugün çoğu spalar bulunduğu yerlerini yansıtan kültürel öğeleri veya tedavi yöntemleri sunuyor. Örneğin, Mandarin Oriental Hotel Group, Çın tıbbı’ dan esinlenmiş “Sakin zihin güdümlü meditasyonu”  (Calm Mind Guided Meditation) sunar.

Spa ve içkileri tekrar düşünün: Geçmişte çoğu spalar alkolsüzdü, ancak bugünkü spalar alkol içecekleri ile içki içmeye gerek olmadığı halde yaratıcılık yapmaktadır. Essex karpuz vodkatini’ li el tedavisini teklif ediyor ve Lodge at Woodloch, Hawley/ Pennsylvania, biradan esenlenen tedavileri yaratmak için Dogfish Head Brewery’ ile işbirliği başladı.

Konuklarınıza wellness tatili sunun, önemsediğinizi gösterin

En son araştırmaya göre, wellness tatiline gösteren ilgi Kuzey Amerikalıların çoğunluğu sağlıklı aktivitelere odaklı bir tatil istediğini ifadesinin ardından yaygınlaştı.

Spafinder Wellness 365 araştırmasına göre, 1.000 katılımcılardan %62 “sağlıklı” tatili istediğini söylemekle birlikte %20 wellness-odaklı tatili daha önce yaptığını söyledi.

Geçen ay, spa ve wellness endüstrisinde pazarlama faaliyetinde bulunan Spafinder Wellness 365 şirketi, tüketici tercihlerinin dönemsel incelenmesi amacı ile online araştırmasını düzenledi.

Satıştan daha ötesidir

Spafinder’in Araştırma Müdürü Beth McGroaty, araştırma sonuçları seyahat acentelerine yönelik önemli çıkarımlarının açıklanmasını söyledi.

“[Satılan] sağlık tatilleri, acenteleri sırf satıcılığı yapan kişi halinden diğer kişilerin iyiliğini ve sağlığını ile ilgilenen kişi haline dönüştürebilir.” dedi. “Acenteler iyiliğinin savunucusu oluyor.”
“[Müşterilerin] isteklerini ve ihtiyaçlarını sorduğunuz zaman satıcılık izlenimi olmamış gibi hissedilir.”

Doğru soruları sormak

McGroaty’ ye göre, araştırma bulguları müşterilerin sağlıklı öğelerinin tatile ilave etmesi konusunda yoğun ilgi gördüğünü gösterdi.

Seyyar yoga veya sağlıklı yemek pişirme dersleri ilgi görüyor mu? Snorkel veya başka hareketli aktiviteleri yapmak istiyor mu? Doğayı görmek istiyor mu?

“Bu sorular acentelerin turistlere sorulacak soru türlerinin örneğidir.” diye konuştu.

“Bu soruları sorarken kişilere özen gösterdiğinizi gibi geliyor. Onlara pozitif bir şekilde dönüştürecek ve daha iyi hissedilecek özel bir tatil yaratıyorsunuz.”

Ruhsal yenileşme

McGroaty’ ye göre, araştırma sonucunda sağlıklı tatillerinin stres ve sınır azaltan faktörlerine veren önem şaşırtıcı bir bulgu oldu.

“Wellness tatilinin en üst düzeydeki yararları zayıflama gibi fiziksel faydalarından oluşacağını düşünüyordum,” dedi.

“Ancak, katılımcıların dörtte üçü bu tür tatillerinin ruhsal sağlıklarına hakikaten etkilendiğini söyledi. Tatil onların ruhsal yenileştirmesine yardımcı oldu.”

“Stres epidemisi”

McGroaty, Amerikalıların tatil dönemi aşırı miktarda bulunan “kıymetli bir kaynak” olarak tanımladı.

McGroaty, Amerikalıların yıllık izin olarak verilen 14 gününden ortalama 4 tatil günü alamadığını açıklayan Expedia’nın 2013 Tatil Yoksunluğu Araştırmasına (Vacation Deprivation study) referans verdi.

Amerikalılara nazaran Fransızlar 30 günlük yıllık izini alıp her tatil günü kullanmaktadırlar. Fransızlar izin dönemi konusunda dünyanın liderleridir.

McGroaty, “ABD’li insanları şaşırtıcı kısa süreli tatilleri alıyorlar.” dedi. “Stres epidemisi göz önünde tutulursa, sağlıklı tatilleri sadece arzu değil, insanların ihtiyacıdır.”

Doğaya dönüş

McGroaty, bir başka ve ilginç bulgu ise müşterilerin wellness tatilinin bir parçası olarak doğa deneyimlerine büyük önem vermesi olduğunu söyledi.

“Müşterilerin sağlıklı tatili felsefesinde doğa ve dış mekanlar kilit unsuruydu”, diye konuştu.

Katılımcıların yüzde elli sekizi doğayı ve dış mekanları wellness tatilinin önemli etkinliği olarak sıraladı. %70’in tarafından en önemli olarak sayılan sağlıklı yemekler ön sırayı aldı.

McGroaty, “Yoga derslerine benzeyen aktiviteleri planlanırken doğanın rolüne dikkat edilmesi gerekiyor” dedi. “İnsanlar sağlıklı tatili düşünürken, ister beş yıldızlı otel veya milli parkı olsa, doğayı düşünüyorlar.”

Küresel Spa & Wellness Zirvesinin Raporu:

3,4 trilyon AB dolara ulaşan dünya wellness pazarı dünya ilaç endüstrisinden üç kat büyüktür.

Yıllık zirvenin akabinde endüstri liderleri, önemli araştırmasını, kanıta dayalı wellness terapilerinin incelemesi için yeni takas merkezi ve 2015 yılında kurulacak olan wellness endüstrisinin düşünce kuruluşu hakkında açıklama yaptılar.

Müşterilerin wellness hizmetlerine ve ürünlerine her zamankinden daha yüksek talepde bulunmasını hesabına katarak Küresel Spa & Wellness Zirvesi önemli bir araştırmayı sundu. Araştırma, dünya wellness pazarının değeri 3,4 trilyon AB dolara ulaşıp 1 trilyon AB dolarlık dünya ilaç endüstrisinden yaklaşık üç kat büyük olduğunu gösterdi.

2014 Küresel Spa & Wellness Ekonomi İzleme Raporu, Eylül ayında Marakeş Fas’ ta düzenlenmiş 8. Yıllık Küresel Spa & Wellness Zirvesinin ardından açıklanmıştır. 45 ülkelerden 400 ‘den fazla wellness endüstrisinin liderlerinin katılımı ile küresel wellness endüstrisinin geleceğine dair planları çizilmiştir.

Bağımsız ve kar amacı gütmeyen araştırma firması olan SRI International tarafından hazırlanmış raporunda, wellnessin dünyanın en büyük ve hızlı gelişen endüstrilerinden biri olduğu tespit edildi. Endüstrinin büyüklüğünü değerlendirme amacı için SRI on üst wellness sektörleri belirleyip değerlenmiştir. Bunların arasında alternatif ve tamamlayıcı tıp, güzellik ve anti-ageing, fitnes ve mind-body, sağlıklı yemek, beslenme ve zayıflama, önleyici ve kişiselleştirilmiş sağlık, spa, termal kaplıcaları, wellness gayrimenkulü, wellness turizmi ve işyerindeki wellness vardır.

Tercüme eden Adil Gürkan



Hiç yorum yok: