Elektronik şirketleri ve
mühendislerin yıllarca çalışarak ürettiği daha güçlü ve daha küçük kameralar
sonunda sadece geldi, bir akıllı telefonun uygulamasına dönüştü.
Instagram şimdilerde
Dünyayı sarsıyor ve dijital olarak oynanmış fotoğraflarla İnterneti allak
bullak ediyor. İşin tuhafı, fotoğraflar da 1960’lardan bu yana göremediğimiz
kare formatında…
Dünya Facebook’un fotoğraf
ve video paylaşım aplikasyonu olan ve app storeları ilk kez 2010 yılında
dolduran İnstagramı sevdi. Büyümesine gelince, muhteşem... 2013 yılında
kullanıcı sayısı 23% arttı ve 150 milyon aylık aktif kullanıcı bariyerini aştı.
İnstagramı bu kadar popüler yapan özellikleri aslında sır değil, basitliği,
hızlı ve eğlenceli oluşu. Aplikasyon bütün major akıllı telefon operatörleri
için uygun. İndirmek ve kullanmak da ücretsiz…
İnstagramda
deneyebileceğiniz 5 özellik
Bu gün itibarıyla
istagramda ücretsiz reklam da yayınlanabiliyor. Analizlere göre tipik instagram
kullanıcısı 13-35 yaşlar arasında ve şehirli. İstatistikler kadınların erkeklere
göre biraz daha fazla olduğunu gösteriyor. Bu veriler, instagram kullanıcısının
oteller ve restoranlar için ideal kitle oluğunu kanıtlamaktadır.
Instagramı otelcilik
sektörü için cazip kılan başka özellikler de mevcut. Yüksek oranda görselliğe
sahip… Mobil. Çabuk ve kolayca kullanılabilme özelliği var. Instagram hesapları
twitter ile bağlanabilir ve bu sayede güncellemeler daha geniş bir izleyici
kitlesi ile paylaşılabilir.
Eğer bir Instagram
hesabınız yoksa, başlamak son derece basit. Sadece uygulamayı tabletinize ya da
akıllı telefonunuza indirin ve hesabınızı yaratın. Eğer otelinizin ya da
restoranınızın bir twitter hesabı varsa, Instagramda da aynı ismi kullanın.
Mevcut fanlarınızı sizi bu sayede daha kolayca bulacaklardır.
Websitenize bir link verin
ve kısa bir özgeçmiş hazırlayarak Instagram profilinizde yayınlayın. Güzel bir
profil fotoğrafınız olsun. Artık hazır sayılırsınız.
Bir
uyarı: Instagram, bir çok sosyal medya platformundan farklı olarak sadece
akıllı telefonlardan ve tabletlerden yönetilebilir.
Sadece bir yönetici girişi
olduğu için eğer farklı takım arkadaşları ile birlikte kullanıyorsanız,
şifrenizi paylaşmak durumundasınız. Bu hesabı yönetmek ve paylaşımlarda
bulunmak için bir tek kişiyi görevlendirebilirsiniz, ama bu durumda da ‘Şu an’
faktörünü ıskalama riski ortaya çıkar.
Öte yandan, Instagram
günlük olarak güncellenmek zorunda olduğunuz bir platform olmadığı için farklı
çözümler üretebilirsiniz. Bir kaç gün fotoğraf biriktirebilir ve sonra bir anda
tamamını birden yükleyebilirsiniz.
Kendinizi tanıtmak amacı
ile bazı hashtagler oluşturmak için zaman harcayın. Bunlar Instagramın
tamamlayıcı bir parçasıdır ve genellikle de yanlış ya da aşırı fazla
kullanılmaktadır.
Evet, hashtagler önemlidir. Ama Instagramınızı bir iş için
kullanıyorsanız, her bir fotoğraf için maksimum hashtag sayısı 3-4 olmalıdır.
Hashtagler, kullanıcılara
sevdikleri İınstagram fotoğraflarını daha kolayca bulmalarında yardımcı olur.
Hashtagler sayesinde belli kategorilerde, belli temalar altında toplanan
fotoğrafları bulmak daha kolay hale gelir. Bu nedenle doğru fotoğraflara doğru
hashtagleri bulmak çok önemlidir.
Biraz çevrenize bakın, rakipleriniz hangi
hashtagleri kullanıyor, analiz edin. Böylece siz de ideal hashtagleri
bulabileceksiniz.
Instagram pazarlama
akışınızı hafif ve tolere edilebilir ölçülerde tutmaya çalışın. Hesabınızı
tamamen pazarlama içerikli paylaşımlarla doldurmanız yanlış olacaktır. Bu
noktada önerim bilinen 80:20 kuralının yerine, siz 90:10 kuralını
uygulayın. Yani 10% pazarlama ile ilgili
içerik ve 80% eğlendirici ve ilgi uyandıracak içerik.
Instagram sayfanızı
Facebook sayfanıza entegre etmeyi unutmayın. Bunu ücretsiz Facebook
applikasyonu olan Instatab ile kolayca yapabilirsiniz.
Eğer birkaç facebook
sayfanız ve sadece bir tane instagram hesabınız varsa, hastagker vasıtası ile
hesap akışınızı filtreleyebilirsiniz. Bu sayede facebook sayfanızda sadece
sizin seçtiğiniz fotoğraflar yer alabilir. Unutmayın, instagram sadece fotoğraf
post etmekle ilgili bir uygulama değildir. Aynı zamanda takipçilerinizin
sadakatini yükseltebildiğiniz bir yerdir. Onlarla konuşun. Yorumlarına cevap
verin. Otelinizde oldukları zamanlarda fotoğraf paylaşmalarını ve
etiketlemelerini söyleyin.
Son olarak, instagram
şovlar, eğlence programları, fuarlar için mükemmel bir fırsattır. Bütün
yapmanız gereken konuları daha eğlenceli ve ilginç kılabilmek için büyük ekran
bir laptop ya da tablet ve wifi temin etmektir.
Organize ettiğiniz
programa bir hashtag koyun. Hemen yayınlayın. Ekranda konu ile ilgili
görsellerin dönmesini sağlayın. Mesela Sheraton Otelleri bunu başarı ile yapar.
Grubun meşhur Sheraton Gününü #SheratonGünü hashtagi ile yayınlar ve çok ilgi
çeker.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder