Bu konu ile ilgili birkaç laf daha edelim
ve –şimdilik- kapatalım.
Kullanmakta olduğunuz kapı anahtarları ne
işe yarıyor?
İki fonksiyonu var.
Dijital bir sisteme sokuluyor ve oda
kapılarını açıyor. Kapının yanındaki bir yuvaya yerleştirilerek devreyi
tamamlıyor ve elektrik akımını başlatıyor. Odadaki klima, tv, minibar devreye
giriyor.
Günümüzün dijital sihirbazları bu karta
çok daha zengin bir içerik kazandırabilir. Sadece oda kapısını değil, müşteri
hafızasının da kapılarını açan bir anahtara dönüştürebilir.
Bunun için gerekli altyapının olduğunu
sanıyorum. Artık, teknoloji, olmazı olur yapma yolunda müthiş bir mesafe aldı.
Öncelikle;
Check In işlemlerinin müşterinin odaya
varmasından önce tamamlanması gerekiyor. Bütün veriler, derhal, anons sistemi
olan güçlü bir merkezi belleğe transfer edilmiş olmalı.
Bu kartı enerji koruma yuvasına takan bir
aile, henüz odayı tanımaya çabalarken " hoş geldiniz Sayın xxxxx"
anonsu ile önce hanımefendiye, eşine ve çocuklarına ismen seslenen bir anons
duyduğunda, müşteri memnuniyeti maçına 1-0 önde başlarsınız.
Ardından;
Otelin tanıtıldığı, Kent hakkında bilgi
verildiği bir anons... Eğlence programlarının, yemek saatlerinin, barların,
fitness ve terapi merkezlerinin anlatıldığı, yemekler hakkında bilgilerin
verildiği bir anons...
Herhangi bir istekleri olduğunda,
arayabilecekleri oda servisi görevlisinin adını, telefon numarasını, müşteri
ilişkileri sorumlusunun adını, masasını, telefonunu, oteldeki alış veriş
noktalarının ürün yelpazesini, spa merkezini kısaca ileten bir anons...
Oteli tercih ettikleri için bütün
çalışanların teşekkürleri ile biten bir anons...
Olabilir mi?
Şaka yapıyor olmalısınız?
Bitler, çağımızın nano büyücüleri artık.
İmkansız, onlar için biraz zaman alacak bir engel sadece.
Bir başka yazımda, bu kartın, Otel ile
servis şirketleri, sigortalar, GSM operatörleri ile kurulabilecek
ekonomik/teknolojik ittifaklarla, nasıl müşterinin cüzdanında bir demirbaşa
dönüşebileceğini anlatayım.
Müşteri ile otel arasında daha kalıcı,
derin bir ilişkiyi nasıl tesis edebileceğini... Hatta bir finansman ve tanıtım
platformuna nasıl dönüştürülebileceğini de...
Müşterinin, otelde konakladığı sürece yanından
ayırmadığı, günde en az beş, altı kez kullandığı ve konaklama bittiğinde iade
ettiği bir kart, yeniden ele alınmalı, dijital sihirbazlıklarla, hangi
kolaylıklar ve değerlerin eklenebileceği düşünülmelidir. Bu fonksiyonu ile bu
potansiyel çok ucuza gidiyor.
Bu kart, her yıl binlerce para sahibi
insanın dokunduğu, günde birkaç kez baktığı, tatil boyunca titizlikle koruduğu
bir reklam mecrası olabilmeli.
Teknoloji ile otel işletmeciliği evleneli
çok oluyor. Bu ilişkiyi görmeli, meyvelerinden alınabilecek tat için kafa
patlatmalıyız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder