31 Ekim 2015 Cumartesi

Turizmciler Sosyal Medyada Nasıl Kazanır?

Sosyal Medyada daha çok yorum, takipçi ve beğen kazanmak için neler yapmalı?

Sadece ‘beğen’ mi istiyorsunuz? Tamam. Yalnız değilsiniz. Ama artık oteller bu özdeyişin sosyal medyada pek geçerli olmadığını kavramaya başladılar;

 ‘Beğen’ talepleri ve promosyon bombardımanına tutulan tüketiciler artık online Dünya’da hangi markaları beğenecekleri ve takip edecekleri konusunda çok seçici. Bunun sonucunda da Facebook’taki ve Twitter’daki birçok markanın sayfa ve hesapları adeta bir tecrit adası gibi; yalnız, çok zayıf ve etkisiz.

Eğer sosyal ağlarınıza yeni bir nefes vermek istiyorsanız, aşağıdaki denenmiş ve başarısı kanıtlanmış yöntemleri deneyin. Daha çok yorum, daha çok takipçi ve bağlılık elde edin.

Aradaki boşluğu görün

Sosyal ağlarda başarı işletmede başlar ve biter. Beklentiler ile sonuçlar arasındaki boşluk sosyal ağlarda hakkınızda yapılacak bütün yorumları etkiler. Kızgın ya da mutlu yorumların kaynağı işletmenizdeki bu boşluktur. Eğer başarılı bir işletmecilik yapamıyorsanız, sosyal medyada hayran kazanmak için boşuna çabalamayın. Çalışanlarınızı eğitin, güçlendirin ve yetkilendirin. Onlar sosyal medyada sizin için ortaya çıkacak olan sevgi ve hayranlığın tetikleyicisidirler.

Sevimli olun.

Kaç tane takipçiniz olduğuna da kafayı takmayın. Önemli olan kalite ve bağlılıktır. Kalite kavramı ile markanıza gerçekten bağlı olan insanları kastediyorum. Bağlılık kavramı ile anlatmak istediğim ise, insanlarla ne kadar interaktif iletişim içindesiniz? Düzenli olarak ne kadar beğeni, paylaşım ve yorum alıyorsunuz? Bunu sağlamak için katılımcı, paylaşımcı, saygılı, ilgili ve yardımsever olmanız gerekir.

Marrriott Napa Valley Hotel&Spa Satış ve Pazarlama direktörü Todd Iseri, “ Sadakat bizim bir numaralı önceliğimizdir.” diyor. Bu otelin Facebook’ta 11 bin fanı var. “İzleyicilerimizle, Napa Valley ile ilgili şarap, yemek, sanat ve seyahat ile ilgili paylaşımlarda sınır tanımıyoruz.”

Daha çok göze hitap edin.

Fotoğraflar ve videolar sosyal medyada daha çok ilgi çekiyor. Bir HubSpot araştırmasına göre fotoğraflı iletiler 53% daha çok beğeni ve 104% daha çok yorum alabiliyor.

Paris’te 35 odalı Seven Hotel muhteşem görsellerle 44 binden fazla hayran kazanmış durumda. WIHP’ten Martin Soler; “ İnanıyoruz ki, insanlara otelinizde olmayı hayal ettirdiğiniz ölçüde paylaşımlar da artacaktır” diyor.

Markanızla uyumlu iletiler paylaşın.

Evet, insanlar eğlenceden hoşlanır. Ama o ‘enteresan’ fotoğrafları paylaşmadan önce lütfen düşünün. Facebook ile ilgili yapılan son çalışmalardan birisinde varılan sonuç ilginç. İletinizin markanız ile uyumu insanların sadakatini kazanmanızda çok önemli rol oynuyor.

Soru sorun.

Sosyal ağlarda ‘gevezelik’ ederken birinci sıradaki hedefinizi asla unutmayın; YORUMLAR. 

STR ve Reviewpro’dan veriler kullanarak bir çalışma yapan Cornell School of Hotel Administration’dan Chris Anderson itibar, fiyatlandırma gücü ve talep ile TripAdvisor sıralaması ve tüketici güveni arasında doğrudan bir ilişkiye dikkat çekiyor. Ama otelciler misafir yorumlarının önemi konusunda ikiye bölünmüş durumda. Bir grup bu yorumları hayati önemde bulurken, diğer grup bir parça karamsar görünüyor.

Eğer siz misafir yorumlarını hayati önemde buluyorsanız, çalışanlarınıza temel bir bakış açısı kazandırın. Yetkilendirdiğiniz yönetici çıkış yapan konuğa “ Konaklama deneyiminizi xxxxx yorum sitesinde paylaşmanız bizim için çok anlamlı olacaktır” yazılı bir kart verebilir. Check out sonrası bir mail de gönderebilirsiniz.

19 oteli olan B.F.Saul Company misafirlerine üzerinde bir QR kodu ve bir link bulunan bir kart veriyor. Link www.reviewourhotel.com sitesine ait. Bu sitede insanlar diledikleri sosyal ağ seçimini yaparak yorum yazabiliyorlar.

İnsanlara bir sebep söyleyin.

Çok basit bir ‘lütfen bizi beğenin’ ifadesi azıcık çaresizlik yansıtıyor. Daha iyisi “ Gelin özel organizasyonlardan, promosyonlardan ve bizim dünyamızdan haberiniz olsun” diyebilirsiniz. Hepsinden öte ROI (return of investment’ amaçlı bir araştırmada ortaya çıkan sonuç şu; indirim kuponları, promosyonlar, özel teklifler insanların markayı beğenmesini ve takip etmesini sağlayan en önemli nedenler.

İkonlar ve widgetler yerleştirin.

Websitenize ‘paylaş’ düğmeleri koyun. Çalışanlarınızın email imzalarına sosyal medya sembollerini yerleştirin. TripAdvisor’daki son widgetler size sitedeki yorumları, görselleri, ödülleri Facebook sayfanızda yayınlama şansı veriyor. Aynı zamanda websitenizden ayrılmadan TripAdvisor’a yorum yapabilirler.

Özel günler için etiketler oluşturun.

Bu etiketi websitenizde, bloglarda, maillerde sürekli duyurun. citizenM Glasgow Sosyal Medya Haftası Yelp Topluluğu gibi organizasyonlarla 10.900 Facebook fanı kazandı.

İnsanları özendirin.

Resepsiyona, misafir odalarına, outletlere sosyal check-in’leri teşvik eden levhalar koyabilirsiniz. The Marriott Napa Valley ücretsiz internet, spa indirimleri ve pasta, tatlı ikramları ile 8.300 Facebook fanı kazandı.

Otel arama motorlarında arayüzler oluşturun ve buradan konaklamasını ve tatil planlarını sizin facebook sayfanızda paylaşacak takipçilere indirimler, ikramlar, ayrıcalıklar sunun. Onların bu paylaşımları sizin için altın değerindedir.     
  
Yarışmalar düzenleyin.

Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtırken kullanacağınız yarışmalardan geriye bir çok takipçi ve geniş bir email veri tabanı kalır. Yarışmalarınızı offerpop, wildfire, 3 Tier Logic veya Buddy Medai gibi 3. Parti aplikasyonları üzerindan yapmaya özen göstermelisiniz. Yarışmalarda hakkında konuşulmaya değer ödüller koymalısınız. Bir de sadece ödülü kazanmayı değil, işletmenizde konaklamayı düşünebilecek grupları hedefleyin.

Sizi savunacak insanlar kazanın.

Etrafını etkileyecek insanları fan yapın. TBEX, Meetup ve twellow gibi siteler size seyahat bloggerlarını ve ilgi gruplarını bulmanızda yardımcı olur. Klout sosyal etki yaratmanıza katkı sağlar. Foursquare düzenli ve sürekli konuklarınızı size bildirir. Commun.it en etkili ve size en fazla destek verenleri gösterir. Ama unutmayın, sizin sosyal medyadaki en büyük gücünüz; çalışanlarınızdır.

Öksürün.

Doğal çalışmalarınızı arada bir paralı reklamlarla destekleyin. Ama sakın size takipçiler ve yorumlar satmayı taahhüt eden şirketlere inanmayın. Sahte hesaplarla yaratılan hiçbir beğeni, takipçi ve yorum sizin sosyal medyadan elde etmek istediğiniz gerçek sonuçları size veremez.

Büyüyen ekinleri biçin.

Olumlu yorumların değerini biliyorsunuz. Peki Facebook ve Twitter takipçilerinizi ne yapacaksınız? En büyük kazanç kazanılan şöhrettir. Paris’in Seven Hotel’i Facebook’ta arada bir rock yıldızı kimliğine bürünüyor ve hemen kendisinden bahsettirmeye ve fanlar kazanmaya başlıyor. Prag Fusion Otel gibi Seven Otel de Facebook’tan satış yapıyor. Cirosunun 6%sı Facebook’tan sağlanıyor.

Marriott Napa Valley’den Iseri ise son iki yılda Facebook üzerinden yaptıkları promosyonlar ile 100 bin dolar gelir elde ettiklerini söylüyor.

citizenM için sosyal medya markanın yaygınlaşması ve ağızdan ağza reklam. Ama sonuçta her şey gelip mükemmel bir konaklama yaşatmaya dayanıyor.

Şimdi sosyal medyaya farklı bakma zamanı.


Çeviren: Adil Gürkan

Hiç yorum yok: