Seyahat
doğal olarak destinasyonlar ile ilgilidir. Bu gün otelcilik işletmeleri için
konuklarına yüksek kalitede yerel sunumlar yapmak hayati önemdedir.
Geçmiş
yıllarda oteller, daha otantik ve bütünselliği olan deneyimler sunmaya
zorlanıyorlardı. Bunun nedeni de muhtemelen millenial kuşağın tercihleri ve sosyal
medya çağının patlamasıdır.
Bu
günün tatilcisi sadece konaklayacağı bir mekandan fazlasını istiyor. Yeni
kuşaklar, gittikleri destinasyon ile samimi bir iletişim kurmayı arzu
ediyorlar. Oteller bu beklentiyi nasıl karşılayabilir? Elbette yerel ürünleri
ve etkinlikleri sunumları ve servisleri ile bütünleştirerek.
Yerel ürünleri sisteme dahil etmek.
Çiftlikten
masaya tarzı yemekler uzun zamandır giderek artan bir ilgi çekmeye başladı ve
oteller bu nedenle, yiyecek ve içecek sunumlarında, sürdürülebilir, çevre dostu
pratikleri benimsemeye başladılar. Seyahatçiler yerel mutfağı tatmak için çok
istekliler. Eğer yemeklerin malzemesi yakın çiftliklerden ya da otelin kendi
bahçesinden geliyor ise, o zaman daha da mutlu oluyorlar.
Bu
yeni trendi sadece küçük butik oteller değil, büyük zincirler de benimsiyorlar.
Dev gruplar özellikle iş seyahati yapan konuklarını akıllıca oluşturulmuş
mutfak jestleri ile cezbetmek için çabalıyorlar. Örneğin Hyatt bütün Dünyadaki
otellerinin restoranlarında menülere en az beş tane yerel yemek konulmasını
istiyor. Keza, eğer yakınlarda bir bira fabrikası ya da şarap üretim noktası
var ise, buralardan da ürünleri menüsüne dahil ediyor.
Provenance
Otelleri özellikle harika bir iş çıkartıyor. Konuklarına oteldeki konaklama
deneyimlerine dahil yerel bir hikaye sunuyorlar. Her bir oteli eşsiz bir yerel
tema ile tasarlamanın ötesinde, yerel sanatı da dekorasyonlarında
kullanıyorlar. İnsanlar, bu grubun otellerinde yerel ürünlerin bilgisinin
sunulduğu bir liste de bulabiliyorlar. Böylece yakın çevrelerdeki iş
dünyasından haberleri oluyor. Portland’daki Lucia Otel konuklarına sunduğu balı
çatıdaki kendi kovanlarından tedarik ediyor. Restoranında bölgede taş
değirmenden elde edilmiş zeytinyağını ve manuel olarak üretilmiş tuzu servis
ediyor
Yerel aktiviteler düzenlemek
Yerel
ürünlere ilave olarak, oteller konukları için benzersiz ve kataloglarda
bulunmayan etkinlikler düzenleyebilirler. Bu etkinliklere katılmak konukların
gerçek bir destinasyon ziyareti deneyimi yaşamalarını sağlar. Örneğin Airbnb
artık konuklarına buna benzer bir ürün sunmaya başladı. Deneyimler. Evlerini
kiraya verenlerin sistemi ile yerel girişimciler özel turlarını satabiliyorlar.
Konuklar
şehir turları, yiyecek ve içecek tadımları, dağ yürüyüşleri ve bisiklet turları
gibi deneyimleri satın alabilirler. Ama öncelikle Airbnb sitesinden bir
rezervasyon yaptırmış olmak gerekiyor. Bu deneyimler şimdilik San Fransisco ve
Paris’te uygulanıyor. Ama Airbnb bu uygulamada başarılı olursa, elbette Dünyaya
açılabilir.
Yeni
bir hostel türünün bir parçası olan Generator Hostelleri Avrupa’nın sekiz
şehrinde kendi etkinliklerini sunuyor. Konuklar Barcelona’da tapas turlarına
katılabilir, Paris’te petanque oynayabilir, Dublin’de özel viski tadımı
yapabilirler. Her bir ileri tasarım ‘pansiyon’ kendi bölgesinin kültürünü ve
tarihini yansıtır. Örneğin Berlin’in gözde semti Mitte’de bulunan hostel
bölgenin yükselen sanatsal çevresini destekler. Generator grubu konuklarına
yüksek kalitede içeriği olan kapsamlı rehberler sunar. Bu rehberler her bir
Pazar için ayrı ayrı hazırlanır. Konukların yerel topluluklarla buluşması için
fırsatlar yaratır.
Size özel sunumları yaratmak
Yerel
deneyimler ile otelinizin sunumlarını, paketlerini, amenitileri bütünleştirmek
için kafa patlatırken geniş bir ilgi alanını baz almayı ihmal etmeyin. Yerel
ürünler ve yiyecekler her zaman için iyi bir başlangıç adımı olur. Temin etmek
ve sunmak da bir o kadar kolaydır.
Evet,
yüksek kalitede yerel ürünler benzerlerine göre biraz daha pahalı olabilir, ama
eşsiz bir deneyim yaşatmak için de en uygun seçenekler bunlardır. Kaldı ki,
nakliye giderleri de emsallerine göre daha düşüktür. Bu ürünleri otellerinizin
hediyelik eşya mağazalarında satabilirsiniz. Tuvalet malzemelerini küçük
paketler halinde hediye edebilirsiniz. Odalara minik snackler koyabilirsiniz.
Yerel
deneyimler hazırlama noktasında dikkat edilmesi gereken ayrıntılar vardır. Bu
servisleri hazırlarken konuklarınızın bu destinasyonu tıpkı yerel halk gibi
deneyimlemelerine dikkat etmelisiniz. Örneğin, çok tipik, rehberli bir şehir
turu yerine bir koşu, tırmanma ya da bisiklet turu düzenleyebilir ve insanları
az bilinen parklara, yürüyüş yollarına götürebilirsiniz.
Otelinizin
konuklarının yerel halk ile buluşacağı ve etkileşim içinde olacağı sosyal
deneyler hazırlayabilirsiniz. Örneğin Generator Hostelleri sık sık yerel
DJ’lerin, sanatçıların ve müzisyenlerin katıldığı sanat ve müzik
organizasyonlarına ev sahipliği yapar. New York’ta Roger Smith otelde yerel
sanatı sergiler. Sanat sohbetleri düzenler ve bu sohbetlere bölge halkının ve
konukların aktif katılımını sağlar. Yerel halk ile konuklarınızı bir araya
getirirken bölgenin sosyal medya fenomenlerini de işin içine katmayı unutmayın.
Onların sosyal medya paylaşımları markanız için ayrı bir PR ve tanıtım fırsatı
olacaktır.
Unutmayın,
her destinasyon benzersizdir. Bu nedenle tesisinizin komşu topluluklarının ve
onların sunacağı her şeyin avantajını değerlendirin. Özellikle de bölgenin
tarihini ve kültürünü çok iyi araştırın. Bu araştırma sonuçlarını konuklarınız
ile paylaşmak için de yaratıcı metotlar bulun.
Nancy Huang’ın makalesinden çeviridir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder