www.socialhospitality.com
sitesinden çeviridir
Geçtiğimiz yıllarda
hazırlanan Otelcilik Sektörü Pazarlama Ölçümlemeleri İndeksi raporunda, seyahat
edenlerin otel seçimi yaparken dikkat ettikleri en önemli etkenin coğrafi bölge
olduğu saptanmıştı.
Reklam yöneticilerinin bu
konuda yaptığı iş klasiktir. Soğuk iklimde yaşayan insanları çekmek için,
Otelin broşürüne ya da websayfasına güneşli bir sahil görseli koymak ve adres
belirtmek. Ama, sıkıcı olmayan uzunlukta bir videoda güneşli bir sahilde
oynayan mutlu çocukları göstermek daha toptan ve kesin bir çözümdür.
2013 yılında BrightRoll
şirketi tarafından yapılan bir araştırmaya göre pazarlama yöneticilerinin yüzde
75’i online video pazarlamasının TV reklamlarından daha etkili olduğunu kabul ediyor..Video reklamları için ideal platform ise Youtube.
Oteller her ay bir milyar
tekil kullanıcının ziyaret ettiği Youtube hem satışlarını arttırmak, hem de
marka bilinirliğini yaygınlaştırmak için kullanılabilir. İşte pazarlama
yöneticilerine Youtube kampanyalarını başlatmak için üç öneri;
Video
turları
Otelcilik pazarlama
şirketi Lodging Interactive tarafından yapılan bir araştırmaya göre,
müşterilerin yüzde 67’si otel ile ilgili bir sanal tur yaptıktan sonra hemen
rezervasyon yaptırmak istiyor. Ama buradan, sıradan bir tanıtım videosunun
patlama yaratacağı, renksiz, ruhsuz bir sanal turun insanları çekeceği gibi bir
sonuç çıkmamalı. Eğlenceli, ilgi uyandıran, bilgilendirici bir içerik ile
desteklenen videolar emsallerine göre daha etkili sonuçlar sağlar.
Videoları izleyenlerin
dikkatini çekmek için etkili bir yöntem 360 derece panoramik çekimler yapmak. Eskiden,
bu tür videolar çekmek için pahalı ekipman gerekir ve editlenmesi saatler
sürerdi. Şimdi işler kolaylaştı. Akıllı telefon kameraları basit eklentilerle
ya da uygulamalarla bu işi yapabiliyor. Bu geniş açılı görüntüler odanın
ortasından çekiliyor ve banyodan yatağa kadar, içerideki her şeyi gösterecek
şekilde bir tam dönüş ile tamamlanıyor.
Panoramik videolar
yaratmak için basit bir konsept var; bir kaç çekimi üst üste yapmak ve daha
sonra bunları birbirine eklemek. BU çalışmayı bir profesyonele yaptırmak daha
etkili ve yaratıcı sonuçlar üretebilir.
Anahtar
Sözcükler ve Başlıklar
Çok özel ve etkili bir
video hazırlarsanız bile, eğer olası müşteriler videonuzu bulamazlar ise,
unutun gitsin. Bütün videolarınızı websitenize linkleyebilirsiniz, ama
şehrinize gelen ziyaretçiler büyük olasılıkla arama motorlarından ya da youtube’dan
kentinizdeki etkinlikle ile ilgili fotoğraf ve video arayacaktır. Bu nedenle
anahtar sözcükler çok önemlidir.
Videolarınıza hangi
başlıkları koyacağınızı kararlaştırmak için Google Anahtar Sözcük Planlayıcıyı
kullanın. Bu araç size kimi sözcüklerin arama motoru performansı hakkında bir
fikir verir. Bu sözcüklerin aramalarda nasıl etkili olacağını öğrenmiş
olursunuz. Markanız, cadde ve posta kodunun yanında, ek etiketler kullanarak
şehir de yazabilirsiniz.
Video tanımlamalarınızı
olabildiğince ayrıntılı yapın. Eğer videoda, bir single odanın karşısında bir süit
odayı gösteriyorsanız, bunun açık olarak tanımlandığından emin olun. Oda
servisinden, medya imkanlarından, ulaşım seçeneklerinden bahsedin. Oteliniz ile
ilgili enformasyon websitenize linkleri, sosyal medya kanallarınızı, var ise
çağrı merkezi numaralarınızı da içermeli. Videonuza gelen yorumlara ve özellikle
olumsuz olanlara mutlaka makul cevaplar verin. Makul –ve olumlu- cevaplar
müşteri nezdinde saygı ve güven uyandıran jestlerdir. Rezervasyon olasılığını
yükseltir.
Her
İhtimale Karşı
Youtube güvenilir bir
platformdur. İnternetin en etkili arama motoru Google tarafından
desteklenmektedir. Ama her ihtimale karşı bütün çalışmalarınızın bir back up’ını
alın. Olası aksiliklere karşı bu videolarınızı tekrar yayına almanız için en
ideal çözüm budur. En iyisi bir cloud back up sistemi kullanmaktır. Bütün ekibiniz
dosyalara en kestirme yoldan bu şekilde ulaşabilir. Arama motoru
optimizasyonunu yükseltmek için videolarınızı Flickr, Veoh gibi farklı
platformlara da yükleyin.
Cisco 2018 yılında
internet trafiğinin yaklaşık yüzde 80’inin video formunda olacağını öngörüyor.
Bu süreç iş odaklı otelciler için bir uyarı olmalı. Devir marketing için
videoyu etkili biçimde kullanma devridir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder