Adım 3: Kentin mevcut marka imajını tanımlayın
- Kent
ile ilgili yapılanmalar nelerdir?
- Kentin
imajında zaman içinde değişiklikler oldu mu?
- Kentin
şu andaki kimliği nedir?
- Kent
hangi görsel imgeleri çağrıştırıyor?
Bu araştırma soruları, hedef
kitlelerin mekânla ilgili sahip olduğu faydalar ve çağrışımlar hakkında fikir
edinmek üzere tasarlanmıştır. Araştırma sorularına örnek olarak şunlar verilebilir:
Bu araştırma sorularının
amacı, Kentin hedef kitlelere sağladığı yararlar hakkında fikir sahibi
olmaktır. Aynı zamanda, hedef kitlelerde yarattığı çağrışımları da ortaya
çıkarmak için tasarlanmıştır. Daha ileri araştırma soruları şunlar olabilir;
- Kentin
ismini söylediğimde, aklıma ilk gelen düşünce nedir? Neden?
- Kentin,
zayıf ve güçlü yönleri nelerdir? Artılar ve eksiler?
- Kent,
size ne gibi yararlar sağlıyor?
- Kentte
yaşadığınız bir deneyimi anlatın.
- Ayrıca,
nasıl bir deneyim yaşamayı hayal edersiniz?
Bu soruların amacı bellidir.
Hedef kitle kenti nasıl algılıyor? Böylece kitlelerin görmek istediği Kent ile
şimdiki arasında olan fark ortaya çıkar. Marka konumlandırmasından amaç aradaki
bu boşluğu doldurmaktır.
Birçok markalaşma
girişiminde karşılaşılan temel sorun, ideal kimliği bulmaktır. Kent kimdir?
İçinde yaşayanlar kimdir? Nasıldır? Belirleyici kitlelerin tavrı nasıldır?
Bu noktada iki sorun ile
karşılaşmak olasıdır;
İşin doğrusu markayı kişileştirmektir, bu kentte yaşayanları tanımlamak değil.
Bu kentte yaşayanların,
tipik sakinler olarak tanımlanması gibi bir olasılık yoktur. Bir kenti
tanımlamaya yarayacak tipik sakin diye bir model de yoktur.
Dolayısı ile bir kentin
algısını oluştururken, sadece içinde yaşamakta olan nüfusu değil, birçok
faktörü dikkate almak doğru olacaktır. Kent markalaşması ile bir ürün ya da
hizmet markalaşması arasında dağlar kadar fark vardır.
Bir kentin markalaşma
çalışmalarında, şu üç kriteri belirlemek gerekir;
Marka kimliği – Bu kent
kimdir? Nedir?
Marka konumlandırma – Bu
kentin, hedef kitlelere sunduğu değerler?
Marka imajı- Hedef kitleler
kenti hangi gözle görmeli?
Adım
4: Yer için hedeflenen kimliği belirleyin
- Kent
neyi temsil etsin?
- İnsanlar
bu kenti düşündüklerinde ne hissetsinler?
- Kenti
karakteri nasıl olmalıdır?
- Bu
kentte hangi deneyimleri yaşamak istersiniz?
Hedeflenen marka kimliği,
gelecekte insanların kentinize bakış açısını etkileyecektir. Bu nedenle,
ileride nasıl görünmek istiyorsanız ona göre bir kent kimliği seçin. Bu kimlik,
yatırımcıları, seyahat edenleri karar aşamasında etkileyecektir.
Unutulmaması gerekir ki,
marka kimliği hayal değil, ulaşılabilir olmalıdır. Uzun süre dayanabilmelidir.
Kısa sürede demode olmamalıdır. Marka kimliğini, her zaman yol gösteren bir
Kuzey Yıldızı olarak düşünmek mümkündür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder