Dünyanın en kolay ve en verimli işi turizmdir.
İşletmeler bir kez
kurulduktan sonra gerisi kolaydır. İçten bir konukseverlik ve güven en temel
çekim unsurlarıdır. Bu ikisi insanları cezbetmek için yeter.
Kentler, bu devasa sektörden
paylarını almalıdır. Bu ekonomik şartlarda, kentlerin gelişmesi ve insanlarına
refah sunabilmesi için en güçlü fırsat turizmdir.
Ama bir şartla.
Kentler, turizm için geçerli
değerlere ve ilgi alanlarına sahip olmalıdır.
Bu da yetmez.
Bu
değerleri ve ilgi alanlarını Dünyaya anlatabilmelidir.
Dünya, her tanıtım ve
pazarlama mesajını dinlemez. Birçok sektörde olduğu gibi, burada da öncelik
markalarındır. Bu noktaya gelmiş kentlerin mesajları her zaman önceliklidir.
Dünya, farklı olan ve bunu
en doğru biçimde ifade eden kentleri dinler.
Belirgin bir hikaye olmalı
ki, insanlar o kent için meraklansınlar.
O basit marka hikayesinin, o
kenti ziyaret etme, ürünlerini veya servislerini satın alma, orada iş yapma
hatta yerleşme kararının üzerinde önemli bir etkisi vardır.
Kentlerin
marka imajı duyguları etkiler.
Bu etki daha sonra kararların
rasyonel gerekçesini oluşturur.
Paris romantizmdir. Milan
stildir. New York enerjidir. Washington güçtür. Tokyo modernliktir. Lagos karmaşadır.
Barselona kültürdür. Rio eğlencedir.
Bunlar
kentlerin markalarıdır.
Bu markalar da, kentlerin
tarihleri ve kaderlerine ayrılmaz bir şekilde bağlıdır.
Bu günün bağlantılı
Dünyasında, her kent diğeri ile rekabet etmek zorundadır.
Hepsi de, Dünyanın
tüketicilerinden, turistlerden, iş insanlarından, yatırımlardan, sermayeden,
saygı ve ilgiden payını almak için mücadele içindedir.
Ülkelerin ekonomik ve
kültürel güç santralleri olan kentler, fonlar, yetenekler ve ün için süregelen
rekabetin odak noktalarında olmaya devam ediyor.
Bu
rekabetçi çevre bu zamanlarıın bir gerçeği.
Bir kentin kendisini rekabet
içinde konumlandırması, başarısını etkiliyor.
Aynı çerçevede, kentin Dünya
ile iletişim için seçtiği dil de, bu yarıştaki kaderini belirliyor.
Sağlam bir markası olan kent,
ürünlerini ve hizmetlerini daha kolayca satar. İnsanları ve yatırımcıları daha
kolay cezbeder.
Bir kent, kendisini yeniden
inşa etmek, imajını yükseltmek ya da canlandırmak için kapsamlı bir marka
stratejisine sahip olmalıdır.
Markalaştırma kentlerin
kendilerini tanımlamaları için kullanılan bir araçtır. Bu sayede küresel enformasyon ağının
ortasında olumlu dikkat çekerler.
Ama bir yanılgı var.
Markalaşma genelde basit bir iletişim stratejisi, bir slogan, görsel kimlik ya
da bir logo ile karıştırılıyor.
Markalaşma bunlardan çok daha fazlasıdır.
Markalaşma, anahtar kitlelere en uygun ve etkili uzun vadeli
vizyonu sunmaya dönük bir stratejik süreçtir.
Nihayetinde, kentin olumlu algısını etkiler ve biçimlendirir.
Her şeyden önemlisi bir marka
projesi bir topluluğun toplumsal, politik ya da ekonomik amaçlarına demirlidir.
Bu konulardaki belirgin farklılıklara odaklanır.
Kentin, anahtar kitlesine
verdiği sözü tanımlar.
Bir kent, imajını ister
yeniden inşa etmek, ister geliştirmek ve isterse de canlandırmak istesin, ilk
adım kapsamlı bir marka stratejisidir.
Sadece
bir slogan olarak kalmasın
Kentlere vereceğimiz en
önemli tavsiye, sloganı en son sıraya koymalarıdır. Sloganlar kent kimliğini
yansıtmak için yeterli değildir.
Slogan markaya atıfta
bulunur, ama anlatmak istediğimiz sadece bu değildir.
Sloganlar genellikle
kırılgan, sınırlı ya da kimi zaman da çok geniştir. Slogan kentin ne olduğunu
tam olarak açıklamaz.
Marka kentin DNA’sıdır.
Dokusunu yansıtır. Nesilde nesile aktarılan her türlü mirası ortaya koyar. Otantik
özelliklere sahiptir. Marka, kenti diğerlerinden ayıran özelliklerdir.
Güven
ve prestij anahtar özelliklerdir
Bir kent için yüksek
özlemler içinde olmak çok kolaydır.
Ama bu özlemlerin
ayaklarının yere sağlam basması gerekir.
Hem kentte hem de hedef pazarlarda
konumlandırmanın güvenilir, amaca uygun ve motive edici olması ile ilgili
araştırmalar yapın.
Kent için düşünülen kimliğin
güvenilir olduğundan emin olun.
Kent kimliği uzun vadede
herkesin özlemleri ile örtüşmeli, ama kısa vadede öncelikle güvenilir olmalı.
Algıları sarsmalı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder