Marka bir söz vermedir.
Kenti görmek, gezmek,
yaşamak isteyenlere sunulacak güzelliklerdir.
Marka bir anlaşmadır. Bir
prestij unsurudur.
İşte bu nedenle, zayıf bir
imajı olan kent algısını değiştirin.
Kentte yaşayan toplumun
geleceği ile ilgili ortak bir vizyon yaratın
Kent için kalıcı ve sağlam
bir sunum oluşturun
Kent hakkında yerel,
bölgesel ve küresel farkındalığı yükseltmek için çalışın. Konumunu güçlendirmek
için bağlantılar kurun.
Bir
Bölgenin Markalaşması Neden Önemlidir?
Net, ilham verici ve eşsiz
bir marka, bir bölgeyi, yatırım, ziyaret ya da yerleşmek için ideal bir seçenek
haline getirir.
Bir kent için marka
stratejisi geliştirmek, hedef kitleye cazip ve güven verici bir mesaj
vermektir. Bu mesaj, hedef kitlenin merakını çeker.
Marka stratejisi bir reklam
kampanyası ya da tek başına bir slogan değildir. Bunların daha ötesindedir.
Eylemleri etkiler. Derin ve duygusallığı olan bir vizyondur.
Bir yerin marka stratejisine
sahip olmasının kritik olmasının birçok nedeni vardır, ancak en yaygın olanı
ekonomik büyümeyi teşvik etmektir.
Güçlü
bir marka;
Çeşitli iç ve dış etkenlere
bağlı olarak kötü bir imajı olan bir bölge ile ilgili algıyı değiştirir.
Bölgede yaşayanların
geleceği ve potansiyeli için ortak bir vizyon oluşturur.
Bölgenin en tutarlı şekilde
temsilini sağlar.
Yerel, bölgesel ve global
farkındalığı geliştirir. Bölgenin konumunu güçlendirir.
Bölge ile ilgili olumsuz
klişeleri ortadan kaldırır.
Bölge
marka stratejisinin ilk adımları
Bir bölge için marka
stratejisi geliştirmek, tek bir kuruluşun görevi değildir. Bir çok paydaş
sürece dahil olmalıdır. Böylece, çok sayıda bakış açısı elde edilir.
Birden çok paydaş zengin bir
değerlendirme ortamı yaratılmasına yardımcı olur. Karmaşık gibi görünen birçok
aşama, paydaşlar sayesinde kolaylaşır.
Birçok belediye, slogan ve
reklamları belirlemek için yarışmalar düzenler. Bu uygulama çok başarılı
değildir. Çoğu zaman bir felakete dönüşür.
Neyi başarmak istediğinizi
net bir şekilde anlaşılması, doğru insanların sürece dahil edilmesini sağlar.
Yanlış insanların uzak tutulması önemlidir.
Markalaşma
güçlü bir destek gerektirir.
Bir markalaşma projesi
herhangi bir kuruluş tarafından başlatılabilir. Ama sonuç itibarıyla bölgenin
önde gelen ekonomik kuruluşları tarafından desteklenmelidir.
Hedeflere bağlı olarak,
markalaşma süreçlerine farklı yapılar dahil olabilir. Hedef, ekonomik büyüme
ise, marka stratejisi işletmelerin, belirli sektörlerin, turizm işletmelerinin
büyümesine odaklanabilir.
Markalaşma stratejisi,
farklı toplumsal kesimlerin dikkatini çekmelidir.
Bunun için bazı temel
sorular sorulmalıdır;
Marka stratejisinin neyi
çözümlemesi gerekiyor?
Bir bölgenin küresel
itibarını zedeleyen kritik bir risk mi var?
Mesele, İş Dünyasının
ilgisini çekmek ve böylece hayatı canlandırmak için aktif bir duruş
sergilemekle mi ilgilidir?
Doğru sorulara verilecek
doğru cevaplar çok farklı toplumsal yapıların projeye katılmasını
sağlayacaktır. Böylesine geniş bir katılım projeye güç verir.
Ekonomik
ve Kültürel Gelişme için Bir Komite
İş liderleri
Sivil toplum liderleri
Seçilmiş yetkililer
Topluluk temsilcileri
Turizm Yöneticileri
Üniversiteler
Kültürel Enstitüler
Yerel Medya
Özel etkinlikler komiteleri
Başarı,
milyonlarca dolarlık bir reklam kampanyasına bağlı değildir.
Başarılı marka stratejileri
gerilla pazarlamasından - kişisel deneyimler, ağızdan ağıza iletişim ve taban
ağları – yararlanır.
Günümüzde, parlak marka
kentler, benzersiz doğal ve fiziksel varlıklarını, başka sektörlerin reklamları
için arka plan olarak sunmaktadır.
Kentiniz, bir marka
stratejisi başlatmak istiyorsa, aşağıdaki soruları dürüstçe ve tam olarak
cevaplandırmalıdır. Birçok kent bu yoldan gitmiştir.
Bu kent bu gün neyi temsil
ediyor? Güçlü ve zayıf yönleri?
Bu kent gelecekte neyi
temsil edebilir? Bunu nasıl ifade edeceğiz?
Bu kenti, işletmeler,
seyahat edenler ve tüketici kitleleri için benzersiz, değerli ve çekici kılacak
olan nedir? Bunları nasıl belirleyeceğiz?
Bu yeni konumlandırmayı nasıl
gerçeğe dönüştüreceğiz?
Markanın hayata
geçirilmesinde kilit paydaşların ve toplum gruplarının rolü nedir?
Marka stratejisinin
başarısını nasıl ölçeceğiz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder