26 Ekim 2020 Pazartesi

Yiyeceklerle Konuşan Adam- Tatlı Yiyelim

 Ama zararsız…

Doğal…

Basit…

Türkiye’de tatlıların bir handikapı var. Görmezden gelinmeyecek bir risk bu..

Çok şeker kullanılıyor. Hem de sanayi tipi toz şeker. Yani en zararlısı..

Toz şeker olmadan da tatlı yapılır.

Yeter ki biraz farklı düşünün.

Bakın sevgili dostlar, o TV programlarına takılıp kalmayın.

O gazete, dergi köşelerinde mutfak raconu kesenlere aldırmayın. Hele hele o yarışmalardaki diktatör kılıklı şeflere hiç prim vermeyin, etkilenmeyin.

Pişirme yöntemleri Anayasa hükmü değildir.

Hangi malzeme ile ne iyi gider, buna ancak ve ancak sizin damak tadınız karar verir.

Her dilin, her damağın, her midenin aşkı, beklentisi, tadı, havası farklıdır.

Aklınızı ve damak zevkinizi size dayatılan basmakalıp formüllere esir etmeyin.

Sizin yeme içme keyfiniz üstünden magazin figürü şeflere prim yaptırmayın.

Ben öyle yapıyorum. Hangi sebzenin hangi baharatla bir arada olacağına ben karar veriyorum. Neyin ne ile bir arada pişeceğine benim damak zevkim karar veriyor.

Tatlı konusunda da aynısını yapıyorum.

Tamam. Bu toprakların kadim lezzetlerine büyük saygım ve muhabbetim var. Çok seviyorum. Büyük değer veriyorum. Her fırsatta da tadıyorum.

Baklava…

Tulumba..

Vezirparmağı

Kalbura bastı

Katmer..

Künefe..

Ama hepsi hamurlu.. Bir noktadan sonra fazlası zarar..

Gelin ben size bir sağlık bombası tarif edeyim.

Doğal…

Şifa kaynağı..

Yapması çok kolay..

Malzemesini sıralayalım.

Nar taneleri… Bir tane orta boy nar yeterli olur.

Muz.. Bir muzun yarısı

Süt.. İki çorba kaşığı

Tahin.. 1 su bardağı

Kakao .. 1 çorba kaşığı

Gördünüz. Hepsi doğal.

Peki bunları ne yapacağız?

Muzu ezin.

Süt ile yumuşatın.

Tahini ekleyin

Kakaoyu ekleyin.

Hepsini elinizle güzelce yoğurun. Karışımın rengi kahverengi olsun.

Kıvamı macun sertliğinde olmalı.

Geldik en can alıcı yere. Nar tanelerini bu karışıma iyice yedirin. Ama taneleri ezmeyin.

Sert kalmasına dikkat edin. Ama taneler her yerine yayılmalı.

Sonra?

İçinden bir parça alıp çikolata barı gibi şekillendirin. 

Sonra devam. Karışım bitene kadar bu barları hazırlayın. Bütün barları bir tahtaya dizin ve buzdolabında 1 saat kadar bekletin. İyice sertleşsin.

Zamanı gelince alın ve masaya yerleştirin.

Ama nazik olun. Ona bir prenses muamelesi yapın.

Biraz seyredin. Hatta biraz da övgüler sıralayın.

Sonra?

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: