Artık şirketler, içeriye ve dışarıya karşı uyguladıkları ‘ Suskunluk Yasası’nı bozmalılar. O devirler geçti. Hayatın hiçbir alanında sır, gizlilik diye bir kavram kalmadı.
İş hayatı herkesten
gizlenmesi gereken özel bir alan olmaktan çıktı.
Şimdi çıplaklık zamanı.
Bu gün iş dünyasının
ahlakını oluşturan temel değerler şunlardır;
Çevreye ve bütün canlılara
saygı duymak
Samimiyet.
Dürüstlük.
Güvenilir olmak.
Kurumlar bu değerlere göre
hareket etmedikleri takdirde piyasalara güven veremeyecek ve dışlanacaktır.
Dışlanan şirketler ise piyasaların ayrımcılığına maruz kalır.
Sadece bu kadarla kalsa iyi…
İnsanlar artık sizin iş
yapma yöntemlerinizden, politikalarınızdan çok daha fazlası ile ilgileniyorlar.
Adeta işletmenizin ultrasonunu çekiyorlar.
Onlar artık sadece sizi
sorgulamıyor. Kimlerle iş yaptığınıza da bakıyorlar. Sadece sizin etik
değerlere sahip olmanız yeterli değil. Tedarik zincirinizi de mercek altına
yerleştiriyorlar.
O zincirin içinde bir
yerlerde insani olmayan uygulamalar varsa, bu konuda da eleştirilere hazır
olun. Gelen kuşak böyle detaycı ve sorgulayıcı..
Eğer şu ana kadar
yazılanları, sizinle ilgisiz, çok uzak bir geleceğe ait tahminler olarak
okuduysanız, geçmiş olsun.
Güven
ve şeffaflık el ele hareket eder.
“Ne saklıyorlar?” sorusu
şeffaflık ve güven arasındaki ilişkiyi gösterir. Eğer bir şey saklıyorsanız,
çoğu insan güvenilir olmadığınız sonucuna varacaktır.
Örneğin, finansçı Warren
Buffet, bir şirketin finansal durumunu 2 dakika içinde anlayamazsa, onların bir
şey sakladığını ve onlara güvenilmemesi gerektiğini söyler.
Biraz kapalı olmak sona mı
erdi? Her şey tamamen ortada mı olmalı?
Hayır, elbette değil. Bazı
durumlarda biraz kapalı, donuk olmak istenir ve gereklidir de.
Örneğin, ticari sırlar ve kişisel
veriler gizli kalır. Bazen açıklık pahalıya patlar.
Ancak, genellikle kapalılık,
daha az şeffaf olma hali sadece derin sorunları örtmek için kullanılır.
Kurumsal avukat orduları açıklığa karşı iyi bir iş yapıyormuşçasına savaşırlar.
Eski kültürler, dünün
şirketlerinin dar kafalı modelleri kötü bir şekilde ölür. Ama açık bir iş
dünyasının teknolojik, ekonomik ve sosyopolitik yönlendiricileri her zaman
galip gelir.
Şeffaf bir şirket
tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını şekillendirmede rol oynuyor mu?
Artık
Dünyada SIR diye bir kavram kalmadı
Tüketiciler hangi ürünlerin
en iyi ya da en düşük fiyatlı olduğunu rahatça öğrenebiliyorlar.
Kötü bir şeyi ne kadar
süslerseniz süsleyin onu güzel gösteremezsiniz. Gerçek değer ortaya çıkar ve
tüketicileri kolayca aldatamaz ya da kandıramazsınız.
Ya en iyi ya da en ucuz
ürüne sahip olmak zorundasınız. Tüketiciler bu tarz bir bölünmeye
uğradılar. İkisinin ortası neredeyse
kalmadı. Eğer bu iki kategoride ürün ve hizmet üretmiyorsanız, tüketiciler
nezdinde işiniz zor.
Bir endüstrinin tümü
şeffaflaşabilir mi yoksa şeffaflık sadece şirketler için mi yararlıdır? Bir
endüstrinin kendi içinde şeffaflık hareketi doğabilir mi?
Her ne kadar bahsettiğim
güçler her endüstriyi etkilese de bazı şirketler, içinde bulundukları
endüstrilerde liderdirler. Bunlar pürüzsüz olma eğilimindeki şirketlerdir ve
dürüst oldukları için de rakiplerinden daha fazla güven telkin ederler.
Bir
kurumu açık yapan en önemli özellikler
Yönetişim: Çağımızda, yeni
kuşakların iş hayatına katılması ile birlikte yönetim kavramının tanımı ve
kapsamı değişti. Artık karşılıklı pozitif etkileşim ve yönetişim var.
Açık liderlik: Kurumun bütün
liderleri, çalışanlara ve pazara karşı açıktır. Çok özel bilgiler dışında, her
şey ortadadır.
Kurumsal karakter: Kurumun
kendine özel yapısı, işleyişi ve davranışlarıdır. Onu emsallerinden ayıran
farklılıklardır. İç iletişimde, performans yönetiminde ve eğitimlerde kendini
gösterir.
Markanın saygınlığı: Marka,
işletmenin bütün fiziksel varlığı yok olsa bile, onu insanların aklında ve
gönlünde tutacak olan bir değerdir. Titizlikle korunmalıdır.
Dış çevre ile ilişkiler:
İşletmeyi çevreleyen her şey ve herkes, kendi etki alanı ve erişim potansiyeli
ile, marka için bir müttefik ya da düşman olabilir.
Açık
Şirket neden daha güçlüdür?
Şeffaf şirkette işler hızlı
ve doğru yürür. Süreçler tekrarlanmadığı için de genel anlamda zaman, işgücü ve
para kaybı minimuma iner.
Şeffaf olmayan şirketlerde
güvensizlik vardır. Bu da işleyişi yavaşlatır. İnsanlar kolay kolay insiyatif
alıp hızlı karar veremezler. Çoğu zaman da yanlış kararlar alırlar.
Şeffaf şirketlerde, ne
yönetim ne de çalışanlar bilgi saklamak için ekstra zaman ve enerji
harcamazlar. Bunun sonucu olarak, daha kaliteli üretim, daha parlak düşünceler,
daha yüksek sadakat ortaya çıkar. Bu da çalışanlara güç ve moral verir.
Şeffaf şirketler ile
müşteriler arasındaki ilişkide baskın duygu güven ve sempatidir.
Müşteriler her durumda
markanın gönüllü avukatı olmaya hazırdır.
En
iyi şirketler açık liderlik uygulamalarına sahipler.
Açık liderlik, geçen
yüzyıldan kalma liderlik modellerini adeta kum torbasına döndürüyor.
Piyasalar açık liderliği
gördüğünde, o işletme ile iş yapmak için çok arzulu oluyor.
İyi yönetişim ve şeffaflık,
işletmelere, verimli iş ilişkileri, yüksek kalite, maliyetlere hakimiyet ve
yüksek performans olarak geri dönüyor.
Şeffaf şirketler, donanımlı
işgücü ve yetenekler tarafından öncelikle tercih edilen işletmelerdir. Onlar
kendi çevrelerinde hep bu şirketleri konuşuyor.
Şeffaflık, açık liderliğe sahip
şirketlerin çevresine güven ve sempatiden oluşmuş bir hale oluşturur. Bu hale
ise, markayı her türlü saldırıdan ve eleştiriden korur.
Artık şirketlerinize sosyal
striptiz yaptırmanızda yarar var.
1 yorum:
Herkese merhaba, buradaki herkes benim adım Fumo Sadiku Kenya'nın Malindi Şehri'nde yaşayan Benjamin Breil Lee adlı iyi kalpli bir adamdan biraz daha bahsetmek istiyorum, kredi memuru olarak fon hizmetinde çalışan Bay Benjamin Breil Lee bana 37,115,225,00 Şilin borç aldı İşimi yükseltmek için ayaklarımın üzerinde durmaya çalıştığım zaman, burada bazılarınız Bay Benjamin ile + 1-989-394-3740 uygulaması veya kişisel E'siyle konuşmak için mali zorluklar yaşayanlar olduğunu biliyorum -mail on 247officedept@gmail.com Benim için ve Banka muhasebecisi için yaptıklarından dolayı çok memnunum Muhasebeci Hernandez Lucas İyi iş yaptığınız için çok teşekkür ederim.
Yorum Gönder