Başkaları
hakkında yazın
Bu okuyacağınız öneriye
şaşıracağınızı biliyorum. Hatta, bazı 19 yy otelcileri kızacaklar da… Belki de
basacaklar kalayı… Rahmetli Ninem sağ olsaydı ve bu işlerden anlasaydı,
ağzından çıkan ilk cümle şu olurdu; “ Ha Bismillaaaahhh… El deliye, biz
akıllıya hasret kaldık…”
Neyse…
Potansiyel
misafirlerinizin blog postlarınızı okumalarını sağlamak için kolay yollardan
bir tanesi de, rakip oteller hakkında yazmaktır. Bunun anlamsız olduğunu
düşünebilirsiniz. İnanın kendinize özel şöhreti oluşturabilmeniz ve
müşterilerinizi çekebilmeniz için büyük bir araç olacaktır.
Bu önerim iyice saçma
gelecektir. Ama rakipleriniz hakkında güzel bilgiler paylaşın. Aktiviteleri
hakkında yazın. Yaptıkları güzel şeyleri
duyurun. Daha sonra da hakkında güzel şeyler yazdığınız otelin pr ve marketing
ekibini arayın. Blogunuzda yazdıklarınız hakkında bilgi verin.
Eğer yazdıklarınızdan
memnun olurlarsa, blog postunuzu sosyal medyada takipçileri ile
paylaşacaklardır. Dahası, email gruplarına da ileteceklerdir. Düşünün ki,
hakkında yazdığınız otelin sosyal medya takipçileri ve email grupları
tatilcilerden oluşmaktadır. Emin olun bir bölümü bu paylaşımları gördükten
sonra blog postunuzu okuyacaktır. İşte size bir tanıtım ve pr fırsatı. Muhtemeldir, rakip otel de bir jest olarak
sizden bahsedecektir.
Blog postunuz gelecekte
size daha fazla sosyal medya paylaşımı ve backlink sağlayabilmeniz için katkı
sağlar. Şunu vurgulamak isterim, bu yöntem sağlam bir takipçi kitle yaratmak
için ana stratejiniz olmamalı. Ama bu yöntemi de aklınızda tutun. Bu önerime
güleceğinizi biliyorum. Ama benden önermesi…
İnsanları
‘harekete geçmeye’ çağırın
Blogunuzu okuyanları
otellerinizin konuklarına dönüştürmek için en kolay yol postunuzda ‘harekete
geç’ çağrıları yapmaktır. Harekete geç
çağrıları insanları sizin email listenize kaydolmaya çağırmak olabileceği gibi,
onları websitenize de yönlendirebilirsiniz. Bu şekilde rezervasyon yapmalarını
sağlamış olursunuz.
Genellikle insanların
newsletter listenize kaydolmaları en iyisidir. Bunu sağladığınızda insanların
otelinizin düzenli misafiri olma olasılığı artar. Onları listenize yapacağınız
newsletter gönderimleri ile yerel aktivitelere, eğlenceye, size katılmaya
çağırabilirsiniz.
Blog yazarları çoğu zaman
harekete geçme çağrısını blog postunun en sonuna yerleştirirler. Oysa call to
action mesajlarınızı en sonda değil, postunuzun tamamında kullanmalısınız. İlk mesajınızı hemen ilk paragrafta
yerleştirin. Ortalara da bir mesaj kullanın. Nihayetinde sonlara doğru birkaç
mesaj daha yerleştirmeniz yerinde olur.
Harekete geç çağrılarınız insanlara onları imrendirecek ödüller
sunmalıdır.
Başarılı blog postlarında
göreceğiniz en önemli hamle harekete geçme çağrısıdır. Bu çağrı önemli bir
bilginin paylaşıldığı bir pdf dosyasının indirilmesi olabilir. Bu çağrı,
otelleriniz için bir indirim kampanyası, özel bir eğlenceyi anlatan bir landing
page ya da basitçe bir ‘Şimdi satın al’ düğmesi olabilir.
Call to action hamlesi
okurlarınızı potansiyel konuklara dönüştürmek için etkili bir yoldur. Call to
action hamleniz ne kadar güçlü ise o kadar çok sayıda okuru otel misafirine
dönüştürme şansı elde edersiniz.
Merak
uyandıran bir başlık ile çıkın
Yazmaya odaklanmak ve
başıboş karalamalar ile oyalanmamak için metni yazmadan önce etkili bir başlık
bulun. Çarpıcı bir başlık bulduktan sonra yazacağınız her cümlenin hedefe
yönelik hamleler olacağından emin olabilirsiniz. İşte size harika başlıklar
yaratabilmeniz için kapsamlı bir rehber. Merak uyandıracak bir başlık için
şunlara dikkat edin;
Başlık, temel anahtar
sözcüğünüzü içermelidir
Her blog postunun
başlığının içermesi gereken ilk kelime bir temel anahtar sözcüktür. Bu anahtar
sözcük kısa ve popüler bir kelime de olabilir, bir kelime grubu da. Eğer çok
aranan bu anahtar sözcükle ilgili aramalarda üstte çıkmak isterseniz,
başlığınıza mutlaka eklemek durumundasınız.
Başlığın gerisi bu anahtar
sözcük çerçevesinde oluşturulabilir. Başlığı çok uzun tutmamalısınız. Birçok arama motoru ilk 60 kelimeyi gösterir
ve orada keser.
b.
Bir
sayı ile başlayın
Eğer bir liste içeren blog
postu yazdıysanız, doğal olarak başlığınızın altında bir çok alt başlık yer
alacaktır. Kaç tane alt başlık varsa o sayısı bir şekilde başlıkta kullanın.
Örneğin, Otel Satışlarının
Arttırmanın 20 Yolu, Başarılı bir Sosyal Medya Stratejisi için 5 Öneri… Başlıkta
sayı içeren blog postları daha çok paylaşılır.
Bu konuda ilginç bir
tespit var. Başlığında özellikle 10 sayısını içeren blog postu daha çok sosyal
medya ilgisi çekiyor. Tuhaf gelebilir, ama 23, 16 ve 24 sayılarını içeren
başlıklar da sosyal medyada çok paylaşılıyor.
c.
Olumsuz
nitelemeler kullanın
Olumsuz nitelemeler içeren
başlıklar olumlu nitelemeler içerenlere göre yüzde 69 daha fazla hit alıyor.
Hiçbir niteleme olmayanlara göre ise yüzde 50 daha fazla ilgi çekiyor.
Bir olumsuz niteleme
örneği şu olabilir: ‘ İnsanların Seyahat Ederken Yaptıkları 8 Yanlış’ ya da ‘ Her Zaman Yanlış Oteli Seçmenizin 7
Nedeni’. Bu tarz başlıklar neden başarılı olur? Olumsuz nitelemeler içeren
başlıklar olumlu nitelemeler içerenlere göre daha üstün performans gösterir. İnsanlar
bu tür başlıkları okuduklarında, yapmakta oldukları hataları hemen görebilmek
için meraklanırlar. Hemen bu tür başlıklara tıklarlar. Bu nedenle, eğer çok
özel bir konu yoksa, konu başlıklarınızda mutlaka olumsuz nitelemeler kullanın.
Fitzwilliam Otel’in
bloğunda yer alan ‘ Ekim Ayında Dublin’de Yapabileceğiniz 23 Sıradışı Aktivite’
postunun başlığı bu alanda güzel bir örnektir. Başlık sadece ‘ Dublin’de Ekim
Ayında Neler Yapabilirsiniz’ olarak kalsaydı, okuduğunuzda muhtemelen bunları
zaten bildiğinizi düşünür ve devam etmeyebilirdiniz. Başlıkta ‘ Sıradışı ‘
kavramını okumak kafanızda hemen merak uyandırır. Zira daha önceki
gezilerinizde bir şeyler kaçırmış olabileceğinizi düşünürsünüz. Bu başlığın
uyandırdığı etkiyi içerik pazarlamasının FOMO’su ( bir şeyleri kaçırmış olma
korkusu) olarak kabul edebilirsiniz.
d.
Başlık
için Headline Analyzer kullanın
Başlığınızın paylaşılma
potansiyeli olup olmadığını Headline Analyzer kullanarak kontrol edebilirsiniz.
Bu araç başlığınızı analiz eder ve size bir skor sunar. Skor ne kadar yüksek
çıkarsa başlığınız o kadar çok sayıda paylaşılmaya adaydır. En ideal başlığı
bulana kadar birkaç analiz yapmanız önerilir. Bu önerimizden korkmanıza gerek
yok. Sadece deneyin yeter. En azından başlığın ne kadar popüler olduğunu bilirsiniz.
e.
Testler
yaparak tepkileri ölçümleyin
Bir başlık hazırlayıp
ısrarla bunu daha da iyileştirmek için çalışmaktan ziyade, birkaç değişik
örneğini hazırlayın. Bazı çok ünlü blog yazarları konu başlığı için 15 örnek
hazırlayıp daha sonra bunların içinden en etkilisini seçmeyi tercih
ederler. Buna benzer bir yöntem
deneyebilirsiniz. Hazırladığınız başlık örneklerinden birkaç tanesini yerleştirip
gelecek tepkilere göre en güçlü olan başlığı hazırlamak için bir geri bildirim
elde etmiş olursunuz.
Bu önerilerimi dikkat alın
ve uzun blog postları yazın. Çok sayıda görsel eklemeyi ihmal etmeyin. Rakip
oteller için negatif yorumda bulunmayın. Olumlu yönlerine atıfta bulunun. Güzel
başlıklar yaratın ve uygulayın. İnsanları okumaya ve paylaşmaya teşvik edin.
Özellikle de ‘harekete geç’ çağrılarını unutmayın. Çok okunan bir blog
otelinizin satışlarına da, tanıtımına da büyük yarar sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder