24 Ocak 2016 Pazar

Blog, otelinizin satışları için çok önemlidir III

Başkaları hakkında yazın

Bu okuyacağınız öneriye şaşıracağınızı biliyorum. Hatta, bazı 19 yy otelcileri kızacaklar da… Belki de basacaklar kalayı… Rahmetli Ninem sağ olsaydı ve bu işlerden anlasaydı, ağzından çıkan ilk cümle şu olurdu; “ Ha Bismillaaaahhh… El deliye, biz akıllıya hasret kaldık…”

Neyse…

Potansiyel misafirlerinizin blog postlarınızı okumalarını sağlamak için kolay yollardan bir tanesi de, rakip oteller hakkında yazmaktır. Bunun anlamsız olduğunu düşünebilirsiniz. İnanın kendinize özel şöhreti oluşturabilmeniz ve müşterilerinizi çekebilmeniz için büyük bir araç olacaktır.

Bu önerim iyice saçma gelecektir. Ama rakipleriniz hakkında güzel bilgiler paylaşın. Aktiviteleri hakkında yazın.  Yaptıkları güzel şeyleri duyurun. Daha sonra da hakkında güzel şeyler yazdığınız otelin pr ve marketing ekibini arayın. Blogunuzda yazdıklarınız hakkında bilgi verin.

Eğer yazdıklarınızdan memnun olurlarsa, blog postunuzu sosyal medyada takipçileri ile paylaşacaklardır. Dahası, email gruplarına da ileteceklerdir. Düşünün ki, hakkında yazdığınız otelin sosyal medya takipçileri ve email grupları tatilcilerden oluşmaktadır. Emin olun bir bölümü bu paylaşımları gördükten sonra blog postunuzu okuyacaktır. İşte size bir tanıtım ve pr fırsatı.  Muhtemeldir, rakip otel de bir jest olarak sizden bahsedecektir.

Blog postunuz gelecekte size daha fazla sosyal medya paylaşımı ve backlink sağlayabilmeniz için katkı sağlar. Şunu vurgulamak isterim, bu yöntem sağlam bir takipçi kitle yaratmak için ana stratejiniz olmamalı. Ama bu yöntemi de aklınızda tutun. Bu önerime güleceğinizi biliyorum. Ama benden önermesi…

İnsanları ‘harekete geçmeye’ çağırın

Blogunuzu okuyanları otellerinizin konuklarına dönüştürmek için en kolay yol postunuzda ‘harekete geç’ çağrıları yapmaktır.  Harekete geç çağrıları insanları sizin email listenize kaydolmaya çağırmak olabileceği gibi, onları websitenize de yönlendirebilirsiniz. Bu şekilde rezervasyon yapmalarını sağlamış olursunuz.

Genellikle insanların newsletter listenize kaydolmaları en iyisidir. Bunu sağladığınızda insanların otelinizin düzenli misafiri olma olasılığı artar. Onları listenize yapacağınız newsletter gönderimleri ile yerel aktivitelere, eğlenceye, size katılmaya çağırabilirsiniz.

Blog yazarları çoğu zaman harekete geçme çağrısını blog postunun en sonuna yerleştirirler. Oysa call to action mesajlarınızı en sonda değil, postunuzun tamamında kullanmalısınız.  İlk mesajınızı hemen ilk paragrafta yerleştirin. Ortalara da bir mesaj kullanın. Nihayetinde sonlara doğru birkaç mesaj daha yerleştirmeniz yerinde olur.  Harekete geç çağrılarınız insanlara onları imrendirecek ödüller sunmalıdır.

Başarılı blog postlarında göreceğiniz en önemli hamle harekete geçme çağrısıdır. Bu çağrı önemli bir bilginin paylaşıldığı bir pdf dosyasının indirilmesi olabilir. Bu çağrı, otelleriniz için bir indirim kampanyası, özel bir eğlenceyi anlatan bir landing page ya da basitçe bir ‘Şimdi satın al’ düğmesi olabilir.

Call to action hamlesi okurlarınızı potansiyel konuklara dönüştürmek için etkili bir yoldur. Call to action hamleniz ne kadar güçlü ise o kadar çok sayıda okuru otel misafirine dönüştürme şansı elde edersiniz.

Merak uyandıran bir başlık ile çıkın

Yazmaya odaklanmak ve başıboş karalamalar ile oyalanmamak için metni yazmadan önce etkili bir başlık bulun. Çarpıcı bir başlık bulduktan sonra yazacağınız her cümlenin hedefe yönelik hamleler olacağından emin olabilirsiniz. İşte size harika başlıklar yaratabilmeniz için kapsamlı bir rehber. Merak uyandıracak bir başlık için şunlara dikkat edin;

Başlık, temel anahtar sözcüğünüzü içermelidir

Her blog postunun başlığının içermesi gereken ilk kelime bir temel anahtar sözcüktür. Bu anahtar sözcük kısa ve popüler bir kelime de olabilir, bir kelime grubu da. Eğer çok aranan bu anahtar sözcükle ilgili aramalarda üstte çıkmak isterseniz, başlığınıza mutlaka eklemek durumundasınız.

Başlığın gerisi bu anahtar sözcük çerçevesinde oluşturulabilir. Başlığı çok uzun tutmamalısınız.  Birçok arama motoru ilk 60 kelimeyi gösterir ve orada keser.

b.    Bir sayı ile başlayın

Eğer bir liste içeren blog postu yazdıysanız, doğal olarak başlığınızın altında bir çok alt başlık yer alacaktır. Kaç tane alt başlık varsa o sayısı bir şekilde başlıkta kullanın.

Örneğin, Otel Satışlarının Arttırmanın 20 Yolu, Başarılı bir Sosyal Medya Stratejisi için 5 Öneri… Başlıkta sayı içeren blog postları daha çok paylaşılır.

Bu konuda ilginç bir tespit var. Başlığında özellikle 10 sayısını içeren blog postu daha çok sosyal medya ilgisi çekiyor. Tuhaf gelebilir, ama 23, 16 ve 24 sayılarını içeren başlıklar da sosyal medyada çok paylaşılıyor.

c.    Olumsuz nitelemeler kullanın

Olumsuz nitelemeler içeren başlıklar olumlu nitelemeler içerenlere göre yüzde 69 daha fazla hit alıyor. Hiçbir niteleme olmayanlara göre ise yüzde 50 daha fazla ilgi çekiyor.

Bir olumsuz niteleme örneği şu olabilir: ‘ İnsanların Seyahat Ederken Yaptıkları 8 Yanlış’  ya da ‘ Her Zaman Yanlış Oteli Seçmenizin 7 Nedeni’. Bu tarz başlıklar neden başarılı olur? Olumsuz nitelemeler içeren başlıklar olumlu nitelemeler içerenlere göre daha üstün performans gösterir. İnsanlar bu tür başlıkları okuduklarında, yapmakta oldukları hataları hemen görebilmek için meraklanırlar. Hemen bu tür başlıklara tıklarlar. Bu nedenle, eğer çok özel bir konu yoksa, konu başlıklarınızda mutlaka olumsuz nitelemeler kullanın.

Fitzwilliam Otel’in bloğunda yer alan ‘ Ekim Ayında Dublin’de Yapabileceğiniz 23 Sıradışı Aktivite’ postunun başlığı bu alanda güzel bir örnektir. Başlık sadece ‘ Dublin’de Ekim Ayında Neler Yapabilirsiniz’ olarak kalsaydı, okuduğunuzda muhtemelen bunları zaten bildiğinizi düşünür ve devam etmeyebilirdiniz. Başlıkta ‘ Sıradışı ‘ kavramını okumak kafanızda hemen merak uyandırır. Zira daha önceki gezilerinizde bir şeyler kaçırmış olabileceğinizi düşünürsünüz. Bu başlığın uyandırdığı etkiyi içerik pazarlamasının FOMO’su ( bir şeyleri kaçırmış olma korkusu) olarak kabul edebilirsiniz.

d.    Başlık için Headline Analyzer kullanın

Başlığınızın paylaşılma potansiyeli olup olmadığını Headline Analyzer kullanarak kontrol edebilirsiniz. Bu araç başlığınızı analiz eder ve size bir skor sunar. Skor ne kadar yüksek çıkarsa başlığınız o kadar çok sayıda paylaşılmaya adaydır. En ideal başlığı bulana kadar birkaç analiz yapmanız önerilir. Bu önerimizden korkmanıza gerek yok. Sadece deneyin yeter. En azından başlığın ne kadar popüler olduğunu bilirsiniz.

e.    Testler yaparak tepkileri ölçümleyin

Bir başlık hazırlayıp ısrarla bunu daha da iyileştirmek için çalışmaktan ziyade, birkaç değişik örneğini hazırlayın. Bazı çok ünlü blog yazarları konu başlığı için 15 örnek hazırlayıp daha sonra bunların içinden en etkilisini seçmeyi tercih ederler.  Buna benzer bir yöntem deneyebilirsiniz. Hazırladığınız başlık örneklerinden birkaç tanesini yerleştirip gelecek tepkilere göre en güçlü olan başlığı hazırlamak için bir geri bildirim elde etmiş olursunuz.


Bu önerilerimi dikkat alın ve uzun blog postları yazın. Çok sayıda görsel eklemeyi ihmal etmeyin. Rakip oteller için negatif yorumda bulunmayın. Olumlu yönlerine atıfta bulunun. Güzel başlıklar yaratın ve uygulayın. İnsanları okumaya ve paylaşmaya teşvik edin. Özellikle de ‘harekete geç’ çağrılarını unutmayın. Çok okunan bir blog otelinizin satışlarına da, tanıtımına da büyük yarar sağlar.

Hiç yorum yok: