Günümüzde otel
websitelerine özgün ve çarpıcı içerikler yaratmak oldukça zorlu bir görev gibi
duruyor. Bu noktada size yardımcı olacak önerilerim var. Bunun için yeterli
bilgi ve deneyime sahibiz ve sizlerle paylaşmak beni mutlu eder.
Online satışlarınızın
patlaması için size yardımcı olmak isterim. İşte sizin için hazırladığımız ‘
nasıl yapmalısınız?’ yolları.
Siteniz toplumun büyük bir
kesimine kendinizi sunduğunuz platformdur. Bu nedenle algıları oluşturan ve
insanların satın alma kararını belirleyen çok etkili bir hamledir. Unutmayın,
bu yıl itibarıyla bütün seyahat rezervasyonlarının yüzde 57’si internetten
yapılıyor.
Bir hikaye anlatabilmek ve
konuğunuza otelinizde yaşanacak bütün bir deneyim hakkında rehberlik yapmak,
online ilgiyi ve dönüşümü sağlayan anahtardır. Bunu aklınızda tutmanızı
önererek aşağıda size harika öneriler sunuyorum. Pazarlama için mükemmel bir
içerik yaratmanıza yardımcı olacağını düşünüyorum.
1.
Misafirinizi
Tanımak = Güç
Herhangi bir online
satışçının başarmak için en önemli silahı izleyicilerinin kim olduğunu
bilmektir. İdeal müşterinizi tanıdığınızda onlara özel içeriği üretmek sitenize
ziyaretleri satışa dönüştürmenin olmazsa olmazıdır.
Sitenizin içeriğini
hazırlamadan önce yapmanız gereken bir iş var; otel konuklarınızla ilgili
ayrıntılı bir araştırma yapmak ve düzenli olarak bağlanan demografiyi
hedeflemek. Bu sayede hangi kesimlere ağırlık vereceğinizi bilirsiniz. Aileler
mi, emekliler mi, çiftler mi? Segmentasyon hakkında yazılan bu makalede
takipçilerinizi tanımlamak için en iyi pratikler konusunda detaylar
bulacaksınız.
Anahtar pazarlarınızı
tanıdıktan sonra aktif olarak online içerik üretmelisiniz. Bu içerik ile
insanların ilgisini çekebilirsiniz. Sosyal kanallarda ve websitenizde
paylaşacağınız içerik ziyaretleri satışa dönüştürür.
2.
Her
sayfanızda bir odaklanma var mı?
Sitenizin içerik
planlamasını yaparken her bir sayfanın içeriği için bir konu (topik)
tasarlamalısınız. Bunu yaptığınızda potansiyel konuklarınızı daha kolay
çekebilirsiniz. Böylece konuklarınız her bir sayfanın mesajını daha net olarak
anlayabilirler.
Eğer sayfanızın odağı
noktasında bir kuşkunuz olursa, internet konusunda acemi bir kullanıcıdan
yardım isteyin. Sayfanızı okusun. Daha sonra bu sayfadan ne anladığını sorun.
Vermek istediğiniz mesajı almışlarsa, devam…
Konuları ana sayfaya ve
alt sayfalara paylaştırdığınızda, konukların sitenizde kolayca
gezinebilmelerine yardımcı olursunuz. Bu şekilde ziyaretçiler sitenizde daha
uzun süre harcarlar. Bunun da arama motorlarındaki performansınıza olumlu etki
yapacağı açıktır.
a. Sayfanın ana noktasını
vurgulamak için tamamında anahtar sözcükler kullanın
b. Sayfanıza uygun
görselleri ihmal etmeyin
c. Sayfanızı olabildiğince
basit yapın.
d. Kişiselleştirin.
‘Sizin’, ‘bizim’ gibi sözcükleri kullanmaya dikkat edin. Bu sözcükler
ziyaretçileri çeker ve aranızda görünmez ama sağlam bir iletişim kurulur.
3. Video içerik
Geçtiğimiz aylarda, arama
motorlarında ve sosyal medyada videonun gücü giderek daha belirgin hale geldi.
Konuklarınıza, yaşarken keyif alacakları deneyimi göstermek için en ideal araç
videodur. Yine bu aracı kullanarak insanlara duygusal bir hikaye
sunabilirsiniz.
İnsanların Youtube
videoları izlemek için harcadıkları zaman her yıl yüzde 50 oranında artıyor.
Tam da bu yüzden sitenizde daha çok video yayınlamalısınız. Artık sadece Youtube’a
mahkum değilsiniz. Birçok sosyal kanal da platformlarında videolarınızı
yayınlayacak kapasiteye sahip durumda.
Bu sayede potansiyel
konuklarınıza videolarınızı mobil cihazlarında kolayca izleme olanağı sağlamış
olursunuz.

4.
Sayfanızda
nereden başlamalısınız?
Sayfanızın düzeni ve
içeriğin tasarlanması misafir bağlılığı için hayati önemdedir. Kısa ve okuması
kolay paragraflar sayfanızda harcanacak zamanı uzatır. İnsanlar bir kez
oteliniz hakkında bilgi sahibi olduktan sonra size düşen bu insanlar ile kalıcı
bir ilişki başlatmak ve sadakatlerini kazanmak olacaktır.
Çalışmanız şunları
içermelidir;
Başlıklar
Giriş
Anahtar Noktalar
Hareket Noktaları
Başlamak
için anahtar hedeflerinizi tanımlayın
İçerik oluşturmaya
başladığınızda, sayfanızın anahtar hedefini tanımlamanız hayati öneme sahiptir.
Websitenizden ne gibi sonuçlar elde etmek istiyorsunuz? Anahtar hedeflerinizi
şunları içerebilir;
Satış yapmak
Bir anket formunu
doldurtmak
Bir tanıtım broşürü
indirmek
Rezervasyon formu almak
Bir Newsletter için kayıt
yaptırmak
En
çok önem verdiğiniz bilgiyi en başa yerleştirin
Müşteriler içeriğin
tamamını asla okumazlar. Onlar metinleri, en önemli bilgiyi bulmak için
tararlar. Tam da bu nedenle en önemli bilgiyi en başa koymanız çok önemlidir.
Araştırmalara göre
sitelere girenlerin yüzde 80’i sayfa başlığını okuyor, ama ortalamada sadece
yüzde 20’si başlığın altındaki metni okumaya devam ediyor. Bu veriye göre,
başlığınızın dikkat çekici olması okuyanın ilgisini canlı tutacaktır.
Kissmetrics sitesinde büyük bir içerik yaratmanın ipuçlarını bulabilirsiniz.
İçeriğiniz
harekete geçmeye çağırmalı
Sitenize içerik üretirken
bu içerik içinde insanları harekete geçmeye çağıran net çağrılar olması
önceliğiniz olmalıdır. Böylece içeriğiniz insanları belirlemiş olduğunuz
hedeflerinize doğru yönlendirir. Mesela, sayfanızın bir yerinde otelinizin Kral
Dairesinde konaklamanın güzelliklerini anlatmış olduğunuzu varsayalım. Açılış sayfanızda bu güzellikleri denemeye
davet eden bir içerik olmalıdır, ki insanlar bu konuda harekete geçmek
istesinler.
Tembellik
etmeyin: Orijinal içerik üretin
Sitenizi geliştirmenin en
iyi yollarından bir tanesi kopyala-yapıştır içerikten kaçınmak ve orijinal
metinler yüklemektir. Google kopyala-yapıştır içerik için sizi cezalandırır.
Site içinde aynı içeriği tekrarlamaktan da kaçınmalısınız. Ziyaretçileriniz tekrarlanan
içeriği okuduklarında sitenize olan ilgilerini kaybederler.
İçeriğin otel markanızı
yansıtmasına ve işletmenin kişiliğini anlatmasına özen gösterin. Bu sayede
ziyaretçileriniz ile daha güçlü bir iletişim kurabilirsiniz. Özgün içerik otelinizin
kendisine özel yönlerini daha güçlü biçimde anlatmanızı sağlar. Yine, özgün
içerik ile konuklarınız kendilerine neler sunduğunuzu kolayca anlayabilir.
5.
Satış
için en güçlü noktalarınızı kullanın
Sizi farklı kılan nedir?
Bir tüketici webde gezinirken mutlaka ilgilerini çekecek bir şeyler arar.
Bulduğunda da süreç tamamlanır, bir marka bulur, ilgi duyar ve artık kolay
kolay o markayı unutmaz.
Otelinize bakın. Özgün
satış avantajlarınız nelerdir? Harika bir göl kenarında mısınız? Yakınınızda
büyük bir AVM mi var? Restoranınızın yemekleri muhteşem mi? Otelinizin genel
atmosferi nasıl? Eğlenceli? Doğal? Otelinizi benzerlerinden ayıran nedir,
bunları bulun.
Bunları yaptıktan sonra
ziyaretçilerinize neler verebileceğiniz ile ilgili açık bir resim sunun. Bu
resimde verdikleriniz misafirinizin aradıkları ile örtüşüyor ise, satışa
yöneltmeniz daha da kolaylaşır.
Örneğin Kuzey İrlanda’daki
Galgorm Otelin anahtar sunumu Luxury Termal Köy havasıdır. Websitesi bu havayı
daha ilk sayfada çok net olarak yansıtır.
6.
Ücret
planlaması tanımlamaları
Kısa ve sevimli olsun
Ücret planlamaları
sunduğunuz ürün ile ilgili bilgi vermeli ve öne çıkan özelliklerini anlatmalı.
Bütün bir oteli satmıyorsunuz. Otelin tamamının satışı sitenin bütününü
ilgilendiren bir fonksiyondur.
İşte
size ücret planınızı yaparken işinize yarayabilecek anahtar formatlama tipleri
·
Tutarlılık: Bir stil seçin ve bunu sonuna
kadar muhafaza edin. Bütün planlamalarda fontları ve metin ölçülerini sabit
tutun.
·
Ton: Ücret planlamalarındaki bütün
açıklamalarda metin tonunu aynı tutun. Site metinlerinde farklı tonlara (
eğlenceli, resmi vb) kayarsanız insanların kafası karışır.
·
Olumlu ifade tarzı: Bütün ifadeleriniz
olumlu yönde olmalı. Örneğin, ‘ Erken Rezervasyon: Kredi Kartınızı Kullanmalısınız’
yerine ‘Erkenci Kuşlara İndirim’ diyebilirsiniz.
·
Uzunluk: Uzun paragraflardan kaçının.
Online metinleri okurken göz pınarlarımız kurur. Bu nedenle insanların hemen
anlayacağı kısa ve etkili cümleler kullanın.
·
Herşey planınızla ilgili olsun: Tekrar
ediyorum, bütün bir oteli burada satmıyorsunuz. Sadece her bir ücret planına
kısa bir açıklama cümlesi ekleyin. Özel teklifinizin cazip yönünü vurgulayın.
Otelinizin tamamının rekabet avantajlarını sıralamaktan kaçının.
7.
İşletmeniz
için ‘upsell’
‘Upselling’ işletmeniz
için ekstra gelir kaynakları yaratabilmeniz için mükemmel bir fırsattır.
Potansiyel ‘upsell’
fırsatları şunlar olabilir;
Müşterilerinizi exclusive
ya da luxury odalara ya da süitlere yönlendirmek
Odaların standartında
olmayan ilave hizmet ve servisleri sunmak. Bunlar arasında ayrı bir lounge,
yemek odası, eğlence sistemleri, ipod, kişiye özel müzik, özel imzalı yatak
takımları ve havlular olabilir.
Bazı odalarınızın
manzarası diğerlerine göre daha etkileyici ve seyri hoş olabilir. Kimi odalarınızın
hem göl, dağ, deniz, hem de kara manzarası olabilir. Bu farkları bir ayrıcalık
olarak değerlendirin ve satın.
Üst kategoride odanızı
satabilmek için önemli olan şudur; bütün odalarınızın ücret planlaması çok iyi
yapılmalıdır. Bu sayede misafiriniz kendisine sunulan bu fırsatı önemsesin ve
yükseltme için ikna olsun. Oteliniz için en uygun ücret uygulamalarının ne
olabileceğini belirlemek için testler yapabilirsiniz.
Otelinizin misafire oda ve
kahvaltı dışında sunabileceği neler olduğunu belirleyin. Bunlar özel bir
alakart yemeği, spa terapisi ya da bir tur olabilir.
8.
İmaj
kullanımı
“ Bir resim binlerce söze
bedeldir” diye bir söz vardır ve bu otel websiteleri için çok geçerli bir
doğrudur. Otelinizin duygusal bir fotoğrafını yaratmak ve bu fotoğraf içinde
misafirlere sunabileceklerinizi anlatmak insanların hemen dikkatini çekecektir.
İşte size kalıcı bir iletişimin ilk adımı olacak bir öneri.
İnsanlara hikayenizi
anlatın
Otelinizin çekirdek değeri
nedir? İşletmenizi başarılı bir şekilde yönetmenizin sırrı nerede? Çalışanlarınız
mı? Yemekleriniz mi? Ürününüz mü? Diyelim ki kendi ekmeğinizi ya da biranızı
üretiyorsunuz… Bunun için bir imaj yaratın. İnsanlar bu imaja takılacak ve bu
noktadan hareket ederek işletmenizi merak edecektir.
Her bir imajı dikkatle
seçin. Her bir sayfada 4 imajdan fazla olmamasına özen gösterin. Tasarlayacağınız
imajlarla bir deneyimi satacağınızı unutmayın. Bunu yaparsanız, insanlara
otelinizde böyle bir deneyimi hayal etme fırsatı sunarsınız.
9.
İnsanın
Gücü- Onların söylediklerini değerlendirin
İnsanları marka elçiniz
olmaya yöneltin. Üstünlüğünüz için, insanların söylediklerini bir sosyal kanıt
olarak kullanın. Onların sizin hakkınızda söyledikleri online dünyada ya da
kulaktan kulağa uzun bir yolculuğa çıkacaktır.
İnsanları her türlü online
mecrada hakkınızda yorum yapmaya teşvik edin. Olumlu ya da olumsuz, fark etmez.
Her ikisi de sizin için etkili bir tanıtım fırsatı yaratır. Olumsuz yorumlara
vereceğiniz saygılı cevaplar okuyanların nezdinde itibarınızı yükseltir.
TrustYou tarafından
yayınlanan en son analizde, tatilcilerin yüzde 95’inin oteliniz hakkında
okudukları yorumları dikkate alarak karar verdikleri belirtiliyor.
İnsanları
yorum yazmaya teşvik etmek için 4 öneri:
Bütün geribildirimlere ve
yorumlara cevap verin
Yorumları işinizdeki
aksaklıkları gidermek ve kaliteyi yükseltmek için kullanın
Olumlu ve özgün müşteri
yorumlarını sitenizde yayınlayın ve satış avantajı sağlayın
Yorum yapan konuklarınız
ile kalıcı email iletişimi kurun
İçerik
planlamanız için aksiyon önerileri
Mevcut içeriğinizi sürekli
olarak takip edin ve değerlendirin
Daha etkili bir içerik
için rakiplerinizi ve Dünyayı analiz edin.
En özgün satış
avantajlarınızı kullanın
Otelinizin kişiliğini ön
plana çıkartın
Müşterilerinizi dinleyin
Rachel
McCoy’dan tercüme eden: Adil Gürkan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder