Kelime
gruplarından oluşan ‘long tail keywords’ kullanın
Uzun blog postlarınız
birçok ‘backlink’ çekecektir. Bu nedenle çok sayıda yaygın anahtar sözcükler
kullanın. Bu sayede ciddi bir trafik elde etme şansınız olur.
Bu çok yaygın anahtar
sözcüklerin yanında ‘long tail keywords’ olarak isimlendirilen kelime
gruplarını da hedefleyin. Neden? Arama motorlarında kelime gruplarından oluşan
anahtar sözcükleri arama oranı son birkaç yılda çok arttı. İşin güzel tarafı bu
anahtar sözcüklerde henüz kıyasıya bir rekabet yok. Tamam, google’da ‘ otelim
için nasıl bir blog post yazmalıyım?’ sorusunu soran çok insan yoktur, ama bunu
yazan insan arama motorundan beklediği bütün cevapları çok net olarak alabilir.
Kelime gruplarından oluşan
anahtar sözcükler üst sıralarda çıkmasını istediğiniz blog postun çok fazla
para harcamadan ve çok pahalı anahtar sözcüklere gerek kalmadan istediğiniz
takipçilerinize ulaşmasını sağlar.
Kelime gruplarından oluşan
uzun anahtar sözcükler bulmak için ‘long tail pro’ kullanın
Uzun ardıllı anahtar
sözcükler bulmak için Long Tail Pro yararlı olabilir. Hatta Google Keyword
Tool’dan da yararlanabilirsiniz.
Konu
başlıkları için çok seçici olmalısınız
Her aklınıza gelen konuda
uzun bloglar yazmamalısınız. 2000 kelimenin üstünde bloglar yazmak
istiyorsanız, derin ve ilgi çekecek konular bulmalısınız. Eğer hem arama
motorlarında yüksek performans istiyor, hem de sosyal medyadan yüksek oranda
paylaşım bekliyorsanız, konu başlığınızın popüler olmasına dikkat edin. Bir
başka önerim de, rakiplerinizin bloglarını incelemeniz olacaktır. Böyle bir
blog post hazırlamak için harcayacağınız saatlerin boşa gitmeyeceğinden emin
olun.
İlginç ve popüler konular
bulabilmek için çok araştırma yapmalısınız. Google Keywords ve SEM RUSH sık sık
aranılan anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Buzzsumo ile de sosyal
medyada en çok aranılan blog postlarını bulabilirsiniz. Bir tüyo daha…
Rakiplerinizin bloglarını takip edin. Orada en çok okunan blog postların
konularını tespit edin. Kendi Otel bloğunuz için aynı konularda daha uzun ve
daha zengin blog postlar hazırlayın ve paylaşın.
Derinlikli
ve özlü olun
Kimi zaman içinde hiçbir
şekilde bilgi ve öz olmayan bazı blog postlar okuyorum. Belli ki yazarı
gerçekten de uzun bir blog yazmak için hazırlanmış. Ama sonuç?.. Gerekli
gereksiz birçok cümle ile dolu, heyecan vermeyen, uzun ve sıkıcı bir yazı. Bu çok
kötüdür.
Şunu bilmelisiniz. Biz
okuyucular gereksiz ve bir yararı olmayan yazıları hemen farketme noktasında
çok gülü gözlere sahibiz. İnanın, siz “ hooop” bile demeden ‘geri’ butonuna
tıklayıp sayfanızı terk edebiliriz. Meramınızı anlatabildiğiniz uzunluğa
geldiğinizi anladığınızda artık yazmayı bırakmalısınız. Uzun blog yazmak adına konu ile ilgisi
olmayan cümleleri doldurmakta bir yarar yoktur.
Görseli
olan postlar daha çok paylaşılır
Görseller ekleyin
Buzzsumo tarafından
yapılan bir araştırmaya göre en az bir görsel olan blog postlar Facebook’da ve
twitter’da daha çok paylaşılıyor.
Öte yandan yeterli
miktarda görseli olan bloglarınız Pinterest’te de daha kolayca paylaşılabilir.
Bloglarınızın Pinterest’de paylaşılması için optimize etmeniz çok güzel bir
düşüncedir. Otel blogları Pinterest’da paylaşmak için daha uygundur. Düğün,
yemek ya da seyahat konulu konular Pinterest’da çok popülerdir.
Blog
postunuzda paylaşacağınız görseller uzun olmalıdır.
Bu nedenle, blog
postunuzu, ölçü oranları 2:3 ya da 4:5 olan görsellerle optimize etmeyi
önemseyin. Pinterest uzun görsellere göre optimize edilmiştir. Konunun
başlığını eklemek ve kapak görseline de tanımlanan ölçülerde bir imaj da çok
faydalı olur.
Dikkate almanız gereken en
önemli sosyal medya platformu ise, elbette Facebook olmalıdır.
Tam da bu
nedenle bloğunuza facebook için optimize edilmiş bir görsel de eklemelisiniz.
Pinterest için tasarladığınızı kullanabilirsiniz, ama ölçüleri 560 x 292 pixel
olmalıdır. Bu ölçüler, Facebook’da paylaşılan linklerde paylaşılanlar ile
aynıdır.
Bu kapak fotoğraflarının
yanında, blog postunuzu çok sayıda ekran görüntüleri, fotoğraflar ve grafikler
ile de zenginleştirmelisiniz. Böylece blog postunuz daha renkli ve çekici hale
gelir. Bu ögelerle desteklenen bloglar daha kolayca okunur.
Diyelim ki otelinizin
mimarisi, yakın çevreden bir doğal güzellik ya da bir çekim merkezi hakkında
yazıyorsunuz, güçlü fotoğraflar de en az güzel cümleler kadar önem arz eder.
Dağın ne kadar güzel olduğunu anlatmak için 300 kelime yazmayın, bunun yerine
doğru açıdan fotoğraflarını çekin ve yayınlayın.
Bütün bunlar aşırı teknik
ve detay odaklı gelebilir. Ama bana güvenin. Konu içerik olduğunda, kimi zaman
minicik şeyler bile aklınıza gelmeyecek etkiler bırakabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder