Blog otelinizi pazarlama stratejinizin
bir parçası mıdır? Otel satışlarınızı yükseltecek bir blog yaratmak ister
misiniz?
Blog sosyal medya ve SEO’ya göre daha yüksek websitesi trafiği yaratır. Dış mecralarda kullanılan yöntemlere nazaran
blog gibi dahili pazarlama metotları yüzde 60 daha az maliyetlidir.
Yeni tür pazarlama, müşterilerinizin
tavsiye, ilham almak ve eninde sonunda sizden satın almak için onları cezbetme
sanatıdır. Bu süreç bloğa daha fazla işlev yüklemektedir. Blog artık en etkili
cezbetme tekniğidir. Bu tekniğin getirisini keşfeden endüstriler blog
dünyasında adeta bir çığ yarattılar. Oteller de dahil olmak üzere, her gün 2
milyon blog yazılarak internete yükleniyor.
Oteller sadece genel bir blog çalışması
yapmakla yetinmiyorlar. Bu konunun önemini kavrayan oteller insanların
dikkatini çekmek için, yemek, seyahat, dizayn gibi farklı yaşam alanlarında
ayrı ayrı blog yazıyorlar. Eğer otelinizin kalabalıklardan sıyrılıp dikkat
çekmesini istiyorsanız, kaliteli, dikkat çeken bloglar yazmalı ve düzenli
olarak paylaşmalısınız.
Unutmayın, her otelin bloğa gereksinimi
olmayabilir. Dahası blog bir sihirbaz da değildir. Eğer size katkı sağlayacak
bir blog istiyorsanız, zaman ayırmalı ve dikkat etmelisiniz. Eğer blog silahını
doğru kullanırsanız ve sağlam ve güçlü bir takipçi kitle oluşturabilirseniz,
satış ve pazarlamanıza katkısını mutlaka görürsünüz.
Bu yazıda size otelinizin
satış ve pazarlamasına katkıda bulunacak bir blog hazırlamak için yardımcı
olacak en önemli yöntemleri anlatacağım.
Otel
Blogu için bir rehber
Uzun
postlar yazın
Daha önce de bahsettiğim gibi, birçok
işletme artık blog yazıyor. Bunların çoğu 350-700 kelimeden oluşan kısa
postlar. Uzun postlar yazarak bunların arasından rahatlıkla sıyrılabilirsiniz.
1000 kelimeden falan bahsetmiyorum. Eğer etkili bir blog düşünüyorsanız,
minimum 2000- 3000 kelime olmalı.
Uzun bloglar hemen farkedilir: Arama
motorlarında en çok ‘backlink’ ve rank bu uzunluktaki bloglar tarafından elde
edilir. SEO danışmanlık şirketi Moz backlink sayısının bloğun uzunluğu ile
doğru orantılı olduğunu ifade ediyor.
Uzun
bloglar arama motorlarında daha üstte sıralanır
SerpIQ tarafından yapılan bir
araştırmanın sonuçlarına göre arama motorlarında ilk 10 içinde çıkan bloglar
2000 kelime civarında. İlk 4 için ise en az 2500 kelime gerekli.
Bu iki sonuç gösteriyor ki, insanlar uzun
bloglara daha çok ilgi duyuyor. Bu nedenle de bu uzunluktaki blogların arama
motorları performansı yüksek çıkıyor. Biraz daha iyi bit sonuç elde etmek için
blogda mutlaka etkili anahtar sözcükler kullanın.
Buzzsumo araştırmasına göre uzun
postların sosyal medyada paylaşım performansı çok yüksek. 3000 ile 10000 kelime
arasında olan blog postlar en yüksek paylaşım sayısına ulaşıyor. Bu uzunluktaki
blogların ortalama paylaşım sayısı sekiz bin dokuz yüz civarında.
Toparlarsak uzun bog postları otelinize
hem sosyal medyadan hem de arama motorlarından yüksek trafik sağlar.
Ama bir dakika... Uzun bloglar yazarken çok dikkat göstermelisiniz. Uzun blog derken bir sürü uzun paragraf karalayıp alt alta dizmeyi ve harika sonuçlar beklemeyi kastetmiyoruz. Devam edelim. Blog yazarken en önemli adımları paylaşıyorum.
Devamı var...
Ama bir dakika... Uzun bloglar yazarken çok dikkat göstermelisiniz. Uzun blog derken bir sürü uzun paragraf karalayıp alt alta dizmeyi ve harika sonuçlar beklemeyi kastetmiyoruz. Devam edelim. Blog yazarken en önemli adımları paylaşıyorum.
Devamı var...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder