Dünyada internet kullanıcılarının sayısı üç milyarı geçti. Bu toplam içinde seyahat edenleri özel olarak ele alıp tercihlerini inceleyelim.
Turist markaların sosyal
medyada var olmaları ile ilgili değil. O markalardan en doğru mesajları da
bekliyorlar. Yapılan araştırmalarda, müşterilerin yüzde 79’unun tercihlerinde
sosyal medya mesajları önemli bir rol oynuyor.
Bu
nasıl oluyor?
Eğer bir otelin paylaşımları
kendisini rakiplerinden ayırıyor ise, güven veriyorsa, tatilci hemen kararını
veriyor. Zira o paylaşımlar müşteriye basit bir konaklamadan daha fazlasını söz
veriyor. Bu mesaj kilit rol oynuyor.
Bu yazıda, otelcilik
pazarlaması için en uygun sosyal medya platformunu seçmenize yardımcı olacak
bazı notlar var.
Sosyal
ağlarda liderler
TikTok
İnstagram
Facebook
Youtube
Twitter
2020 yılında yapılan bir
araştırma TikTok’u en popüler uygulama olarak belirlemişti. Zira bu uygulama
kısa videolara odaklanıyordu ve müthiş bir tavsiye oranı vardı. Bu nedenle kullanıcılarını
uzun süre elinde tutabildi.
Bu gün video içerik
pazarlaması için en etkili formattır. İşte bu nedenle TikTok İnstagramı geçti
ve güçlenmeye devam ediyor.
2021 yılında sosyal medya
okyanusuna giren bir başka uygulama ise, Clubhouse oldu. İlk 5 arasında yer
almasa da hızla yükseliyor. Pazara iki koz ile giriş yaptı.
Sadece davete dayalı kayıt
olma
Paylaşımlar ses ile
yapılıyor. Kanallar ve chat formları yaratmak mümkün.
Şimdi temek soru şu;
Bunlarla birlikte bir nereye
gidiyoruz? Sosyal medya pazarı çok büyük ve düzenli olarak değişime uğruyor. Tam
da bu nedenle, bu platformlardan birisini seçmeden önce bir araştırma
yapmalısınız. Ne gibi avantajlar sunuyor ve formatı nedir?
İşte
bu konuda bazı ipuçları
Uygulama hangi kesimlere
hitap ediyor?
Trendleri takip edin. Yani
uygulamaları ıskalamayın
Alışık olmadığınız
formatları denemekten korkmayın. Platformlar büyüdükçe hedef kitlelerini de
genişletirler.
Potansiyel müşterilerinizin
kullandıkları platformlar neler?
Hangi platformlardan
başlamanız gerektiğine karar verirken, en basit, ama en etkili olan yönteme
başvurun. Yani konuklarınıza sorun. Kullanıcı Deneyimi pazarlaması için basit,
kolayca cevaplanabilir anketler oluşturun.
Seçeneklerinizi
keşfedin
Kendinize sormanız gereken
bir başka soru var. Bizim, en ustalıkla kullanabileceğimiz platformlar
nelerdir? Becerilerimiz nereye kadar uzanabilir? Neler yapabiliriz? Bu sorunun
cevabı her bir sosyal medya formatının içinde saklıdır.
Mesela, 330 milyon aylık
aktif kullanıcısı ile Twitter oldukça kolay bir mecradır. Bu platformda, sadece
280 karakterlik gönderiler ve fotoğraflar paylaşabilirsiniz. Ama bu platformda
promosyon zordur. Ağır konuları paylaşmak çok anlamlı olmaz.
TikTok ise çok daha etkili
ve kolay bir platformdur. Kısa videolarla çok geniş fırsatlar sağlar. Bu
platform üstünden çok daha hızlı bir biçimde takipçiler kazanılabilir.
Her bir sosyal medya
platformunu inceleyin. İşiniz ile bu alanı bütünleştirerek ortaya çıkacak
müthiş fırsatları değerlendirin. Bütün bu işler için profesyonel ekipman çok
yararlı olacaktır, ama genellikle kaliteli bir mobil telefon bile iş görür. Kullanıcılara
nasıl bir yerde kalacaklarını gösterin. Sizin tesisinizde kalmalarının
güzelliklerini anlatın. İnsanlar otantik içerikleri seviyor. Kurgulanmış
sahneler paylaşmayın.
TikTok ile Youtube
arasındaki temel farklardan birisi videoların uzunluğu. Ama sadece bu kadar da
değil. Tiktok videoların pixel kalitesi noktasında çok katı değil. Işık konusunu
da çok fazla önemsemiyor. Ama bu esneklik Youtube’da yoktur.
Tek
bir kanala bağlı kalmayın, çeşitlendirin
Deneme ve yanılma olmadan
hangi kanalın sizin için en iyisi olduğuna teorik olarak karar veremezsiniz.
Farklı sosyal medya kanallarını deneyin. Sonuçları ölçümleyin. Elde edeceğiniz
verilere dayanarak en başarılı olanı seçin. Hatta bir tane dominant kanal
seçseniz bile diğerlerinde de varlığınızı sürdürün.
Bütün bu nedenlerle içerik
pazarlamasının en etkili metotlarından birisi sosyal ağlarda dağıtımdır. İnternette
içerik yaratma ile ilgili yardımcı siteler var. Bunlardan yararlanın.
Bu sitelerden yararlanarak,
başkalarının sizin için paylaşabileceği parlak içerikler üretebilirsiniz. Ama
bu işlerin bir kısmını kendiniz yapmanız gerekecek.
Fikirlerinizi farklı
biçimlere uyarlayın: Twitter'da kısa ve öz bir şekilde anlatın, TikTok'ta
bununla ilgili şaka yapın, uygulama sürecini Instagram'da filme alın ve
kılavuzun tamamını YouTube'da yayınlayın.
Bütün bu notlar konaklama
pazarlaması için en iyi sosyal medya platformlarını seçmenize yardımcı
olacaktır. Bu alana gereken zamanı ve
enerjiyi ayırın. Sonuç itibarıyla bu iş sizindir. En iyi çözümleri siz
üreteceksiniz. Takipçiler ile adeta arkadaşlarınız gibi iletişim kurun ve bu
samimiyeti yakalamaya çalışın.
Çok zor değildir. İnanın
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder