Çalışarak Tatil
Tatilcilerin gündemine
Workation – Çalışarak Tatil kavramı girdi. Artık, uzaktan çalışma hayatımızın
içine girdi. Bu konuda bir düzeltme gerekiyor.
Uzaktan çalışma, evde mutfak
masasına bir notebook koyup oradan çalışmaktan çok daha ötesi. Uzaktan çalışma
ya da başka bir ifade ile online çalışma, yazlıklardan çıkıp dağlarda,
sahillerde keyifli ortamlarda çalışmak anlamına geliyor.
Bir zamanlar seçkinlere özel
olan Dijital Gezginlik konsepti artık herkes için geçerli hale geliyor. Artık
online çalışma kendisini kanıtladığına göre, şirketlerin bu alana daha fazla
yöneleceklerini kabul edebiliriz.
Bu sürecin otelcilere verdiği
mesaj, artık özellikle beyaz yakalılar için tatil ve çalışmanın iç içe geçiyor
olmasıdır.
Tatilde
Aile ön plana çıkacak
2021’den itibaren, nereye
gidildiğinden ziyade kiminle tatile gidildiği önem kazanacak.
Covid19 sonrasında süreci
bittiğinde, bizimle birlikte tatile çıkacak olanlar konusunda azami dikkat
gösterilecek. Hatta insanlar bu tatillerde aile dışında insanlarla bir arada
olma fikrinden uzaklaşacaklar.
2021 tatillerinde aile ya da
çok yakın akrabalar öne çıkacak. Birkaç kuşağın bir araya gelip tatile çıkması
yaygınlaşacak. 2020 bize gidilen destinasyondan çok kimlerle gittiğimizin
önemli olduğunu öğretti.
Daha
uzun konaklamalar
Sağlık ile ilgili acil durum
ilan edildikten sonra, insanlar birçok planlarını 2021’e ertelediler.
Buna mezuniyet partileri,
evlilik törenleri, doğum günü partileri de dahildir. 2021’de, sağlık riskinin
ortadan tamamen kalkmasına bağlı olarak, bütün bu planlar tekrar gündeme
gelecek. Daha fazla sayıda insan kendilerini eğlenceli deneyimlere bırakacak.
Tatillerin süresi uzayacak. Destinasyonlardaki aktivitelere olan ilgi artacak.
Son
Dakika çok yaygınlaşacak
Önceki yıllarda tatilciler
alışkanlıklar noktasında iki gruba ayrılıyordu. Tatillerini aylar önceden
planlayanlar ve bu kararı son dakikaya bırakanlar.
Kısıtlamaların kalkması ile
birlikte ikinci grupta yoğun bir artış ortaya çıktı. İnsanların büyük br
çoğunluğu artık tatilerini son dakikaya bırakmaya başladı.
Hem son dakika hem de
seçenekleri çok aşırı titizlikle araştırma eğilimi giderek güçlenmeye başladı.
Belirsizlikten beslenen bu trend 2021’de yoğunlaşarak devam edecek.
Yeşil
Turizm
Sosyal mesafe artık
hayatımızın önemli bir bileşeni oldu. Bu durumda, doğada kaybolmak ve
kalabalıklardan uzaklaşmak yaygınlaşacak.
İnsanlar doğaya
daldıklarında, iki metre mesafe doğal olarak sağlanmış oluyor. Uzaktan
çalışmanın çok uzaklara seyahat etmek anlamına gelmediğini de bilmemiz gerekir.
Birçok şehirde dev parklar
ve devasa bahçeler var. Buralarda kalabalıklardan uzaklaşma sağlanabilir. Bütün
bunlardan çıkan sonuç, gelecek yıl ve sonrasında doğa içinde, yeşil ve
sürdürülebilir tatil yoğunlaşacak.
Yavaş
seyahat
2020 bütün Dünyada hayata
karşı daha yavaş bir yaklaşımı teşvik etti. Birçok seyahat eden insan aşırı
telaş ve koşuşturmanın gereksizliğini farketti. Bu yaklaşım insanların tatil
tarzına da yansıyacak. Tatilciler, destinasyonlarda daha sakin ve uzun süreli
tatillere yönelecekler. Gidilen tatil bölgesini her yönü ile tanımak eğilimi
güçlenecek. Farklı deneyimler, kültürler ve geleneklere olan ilgi yükselecek.
Misafir
Deneyimine olan gereksinim çok artacak
Gelecek yıldan itibaren,
ilham vermeyen ve boğucu otel konseptlerinden ve çağın gerisinde kalmış
prosedürlerden uzaklaşma hızlanacak. Bu arayış zaten başlamıştı. Covid19
sürecinin başlaması hayatın her alanına ‘ yeni normal’ standartlarını getirdi.
Otelcilik de bundan payını aldı ve tatilciler işletmelerin yeniden
yapılanmasını bekliyor.
Bu yapılanmaya bağlı olarak
ne gelişmeler var?
Otelcilikte
yeni, lüks – Güvenlik
‘Beklentilerin üstünde ve
ötesinde’ otellerin mükemmel hizmeti tanımlamak için kullandıkları bir
kavramdır.
Fakat iş sağlık ve güvenlik
önlemlerine gelince, bu kavram hangi pratik adımların atılmasını sağlamalıdır? Covid19’un
hala bir tehdit olduğu böylesi zor zamanlarda, bu alandaki beklentileri nasıl
karşılayabiliriz? Benzersiz müşteri deneyimlerini nasıl sunarız?
Öneriler
2020’deki örneklerden
faydalanarak başarılı biçimde geliştirilmiş protokoller sunun. Böylece
konuklarınızın kafası sağlık ile ilgiliş endişelerden uzak olur.
- Her
adımda konuklarınızın yanında olun. Rezervasyon aşamasından, tatilini
tamamlayıp evine dönene kadar bütün aşamalarda varlığınızı hissettirin.
- Direkt
rezervasyon yapanlara mutlaka bir email gönderin ve otelde alınan her türlü
sağlık ve güvenlik önlemlerini duyurun. Bu bilgilendirmede check in bilgisini,
temizlik protokollerini, otel çevresinde güvenilir eğlence ve aktivite
merkezlerini bildirin. Baştan güven sağlayın.
- Şunu
unutmayın. Satın alma aşamasından itibaren sizin önlemleriniz ile ilgili en
küçük bir kuşku rezervasyon iptali ile sonuçlanacaktır.
- 2021
rezervasyonlarında, misafirler, size ya da acentelere ilk önce otelin güvenilir
olup olmadığını soracaklar. Dolayısı ile güven daha işin en başında
sağlanmalıdır. Bu itibarla hem kendi kanallarınızda, hem de acentelerinizde,
sağlık ve hijyen politikalarınız ile ilgili detaylı bilgi olmalıdır.
- Müşterinin
satın alma sürecinin her aşamasında markanız ve bütün bilgi kanallarınız ile
onun yanında olduğunuzu hissettirin.
- Covid19’dan
etkilenmeyen, güvenilir etkinlikler ve eğlence programları geliştirin. 2020’den
çıkaracağınız dersleri düşünerek insanlara güvenli spor, eğlence aktiviteleri
sunun ve bunu önceden duyurun.
- Müşterinizin
her türlü bilgiye ulaşmasını sağlayın. Her aşamada rahat ve bilgili olması için
kanallarınızı oluşturun.
·
Protokollerinizi anlatan QR kodlar işinize
yarayacaktır.
·
Check in sırasında her konuğunuza herhangi
bir sorusu olupm olmadığını sorun
·
Detaylara dikkat müşterinizin güvenini sağlayacaktır.
Önce
temizlik
Bütün Dünyada, otelcilik
alanında yapılan araştırmalarda, artık insanlar için en önemli kelimenin ‘
temizlik’ olduğu anlaşıldı. Bunun hemen arkasından ise sağlık geliyor. Bu
noktada, artık temizlik kelimesi için müşterinin çok farklı bir tanımı olduğunu
görmemiz gerekiyor. Mesele sadece bir oda ve genel alan temizliğinin çok
ötesine geçti. Temizlik, artık daha geniş bir tanımlama ile bakteriden ve
virüsten arınmış mekan anlamına geliyor.
Teknoloji
2021’de virüse ve
bakterilere karşı çok daha güçlü mücadele ekipmanlaır devreye girecek. Bunları
kullanmak karşı tarafa güven verecektir.
İletişim – Müşteriler ile
direkt iletişim için her türlü teknolojiyi kullanmak gerekiyor.
Pazarlama mesajı- Pazarlama
mesajınızda temel insiyatiflerinizi yansıtın
Bütün departmanlar
önemlidir. Ama siz özellikle mutfak ve servis alanlarında aldığınız özel
önlemleri duyurursanız, endişeleri büyükj ölçüde giderebilirsiniz.
Bırakın müşteri deneyimi
sizin adınıza konuşsun. Müşteri yorumlarınızı ve size ilettiği teşekkürleri
mutlaka kullanın. Başarı hikayelerinizi olabildiğince yaygınlaştırın.
Misafirin duymadığı ya da
içinde olmadığı süreçlere zaman ve para ayırmak kadar büyük bir hata yoktur.
Müşteri satın alma sürecinin her aşamasına bu bilgiyi ekleyin.
Kişiselleştirme
Benzersiz deneyimler
yaratmak otelciliğin her zaman önemli bir bileşeni olmuştur. Bununla beraber
misafirlerin konaklamalarını benzersiz diye nitelemeleri için temel
gereksinimlerinden daha fazlasını karşılamak gerekir. Misafirin cile
getirmediği beklentilerini bile keşfedip karşılamak bu işin sırrıdır.
Hepsinin de ötesinde,
konaklayan misafirlere insani dokunuşu hissettirmek en başta gelen farklılaştırma
yöntemidir.
Sağlık,
egzersiz ve wellness konaklamaları
Spor artık insanların günlük
aktiviteleri arasında giderek daha fazla yer kaplamaya başladı. Bunu yaşam
kalitelerini yükseltmek için tercih ediyorlar. Dünya spor aktivitelerinn
yarattığı ciro 2020 sonu itibarıyla 900 milyar doları aşmış durumda.
Durum böyle ise, artık
oteller spor ve wellness alanına daha fazla eğilmeli ve daha çok yatırım
yapmalıdır. Yoga, sağlık egzersizleri artık servisler arasında olmalı.
Yaşlanan
nüfusu ve milenyum kuşağını dikkate almak
Turizm ve otelcilik için bir
başka zorluk, farklı kuşakların gereksinimlerini ve alışkanlıklarını dikkat
almaktır. Mesele, farklı beklentilere üretilecek çözümleri tek bir potada
eritebilmektir. Aynı mekanlarda farklı kuşaklara hizmet etmek yüksek beceri
gerektirir.
60 yaş üzeri nüfus gelecek
birkaç 10 yıl içinde genel nüfusun içinde çok büyük bir yüzdeye ulaşacak. Artış
hızı yüzde 58’leri bulacak.
Oteller bu geleceği
öngörmeli ve hazırlıklarını buna göre yapmalıdır. Bu hazırlıklar 60 yaş üzerinin
eğlence ve beslenme alışkanlıklarına göre yeniden ve yeniden
yapılandırılmalıdır.
Otel konseptleri trendi
Sürdürülebilir
lifestyle ve ağırlama
Sürdürülebilir ağırlama kavramı günden güne daha çok yaygınlaşıyor.
Yapılan istatistiklere göre küresel
seyahat edenlerin yüzde 73’ü en az bir sefer doğa dostu ya da yeşil otellerde
konaklamaya sıcak bakıyor. Otellerin
topluma yararlı olması ve doğa dostu olması her zamandan daha fazla önem
kazandı.
2021 ve sonrasındaki yeni
akımlar, turizmin ve otelciliğin kökten değişmesinin işaretleridir.
Bu değişimleri okuyan ve
kendisi de değişebilen markalar ayakta kalacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder