Artık son dakika planlamaları öne çıkacak
Seyahat edenlerin seçim
yaparken etkili olan hassasiyetleri de belli oldu. Daha ziyade yerel
kaçamaklara hevesli olan seyahat severler için planlama aralığı kısaldı.
Yani araştırmaya başlama
anı ile seyahate çıkma arasındaki süre daraldı. Bunu, son dakika satın
almalarının daha baskın orana geldiği şeklinde yorumlamak mümkündür.
Seyahat edenlerin üçte
ikisi, araştırmaya başlama ile otele giriş arasında en fazla 30 gün süre
beklediler. Nisan ayında planlama aralığı daha uzun oldu.
Bundan böyle, gelecekte tatilcilerin
destinasyon ve işletme seçimlerinde çok daha özenli ve hassas olacağını kabul
etmemiz gerekiyor.
Bu hassasiyet özellikle
hijyene odaklanacak. Ekim ayında yapılan bir anket, katılımcıların üçte
ikisinden fazlasının (% 69) bir sonraki seyahatlerini geçmişte yaptıklarından
daha fazla araştıracaklarını kabul ettiklerini ortaya koydu.
Bastırılmış
talepler canlı kalacak
2020 Nisan ayında
Tripadvisor’daki bir tüketici eğilimi ise geleceğe dönük olarak sektöre umut
verdi. Bu ay boyunca sitede tatil arayanlar genellikle 90 gün ve ötesine
odaklandılar.
Bu oran yüzde 52’yi buldu.
Bu oran pandemi öncesinin neredeyse iki katıdır. Buradan şu sonuç çıkıyor.
Nisan ayında tatilciler iptal yerine ertelemeyi tercih ettiler.
Bunu da bastırılmış
talebin her şeye rağmen canlı kalması olarak anlayabiliriz.
Umudu
diri tutmak ve ileriye bakmak
Bastırılmış tatil
talebinin gerçekte ne zaman rezervasyona dönüşeceği büyük ölçüde hükümetlerin
salgına karşı vereceği tepkilere ve bir aşının yaygın olarak kulanıma girmesine
sıkı sıkıya bağlıdır.
Ekim 2020’de yapılan bir
başka ankette, insanlara 3 ay içinde seyahat etmenin güvenli olup olmayacağı
soruldu. ABD’deki tatilciler yüzde 48 oranda olumlu cevap verdiler.
Avrupa Birliği genelinde
bu oran yüzde 40 civarında oldu. Sadece İtalya biraz karamsar bir tablo çizdi.
Olumlu cevapların oranı yüzde 12’de kaldı.
Bir sonraki yolculuğunda,
ankete katılanların yarısından fazlası (% 54) rahatlayabilecekleri ve
gençleşebilecekleri bir yere gitmek istediklerini ve neredeyse yarısı (% 47)
doğanın tadını çıkarmak istediğini söylüyor. Yüzde altmış ikisi (% 62) bir
sonraki seyahatleri için yerel işletmeleri destekleyebilecekleri bir yere
gitmeyi tercih edeceklerini söylüyor.
Tüketici
belirsizliğine rağmen seyahat arzusu hala güçlü
Ankete katılanların
yaklaşık üçte ikisi (% 65) hala bir sonraki seyahat etmek istedikleri yeri
düşünüyor. Özellikle tatil seyahatine bakıldığında, Ağustos ayında yapılan bir
Tripadvisor Tatil Araştırması anketine katılanların yüzde altmış biri (% 61) en
kısa zamanda bir tatile çıkmak için büyük bir heyecan duyduğunu ifade ediyor.
Yarıdan fazlası ise 2021’de uzun bir tatilin her şeyden önemli olduğunu
vurguluyor.
Ankete katılanların
yarısından fazlası (% 54) rahatlayabilecekleri ve dinçleşebilecekleri bir yere
gitmek istediklerini ve neredeyse yarısı (% 47) doğanın tadını çıkarmak
istediğini söylüyor. Yüzde altmış ikisi (% 62) bir sonraki seyahatleri için
yerel işletmeleri destekleyebilecekleri bir yere gitmeyi tercih edeceklerini
belirtiyor.
Bu
analizin sonucuna gelirsek;
Tripadvisor trafik
verileri ve tüketici anket analizi aynı yönü işaret ediyor: Bir aşının
geliştirilme hızına bağlı olarak, küresel seyahat sektörü için sürdürülebilir
bir iyileşme yolculuğunun uzaması muhtemel. V şeklindeki bir iyileşme yerine,
bazen ileri doğru iki adımın bir adım geri atılacağı daha pürüzlü bir ilerleme
çizgisi hayal edin. Sonuç olarak, ülkeler ve bölgeler değişen hızlarda
iyileşecektir.
Avrupa'da, yurt içi
seyahatler 2019 seviyelerine ulaşıp geçtiğinde, toparlanma yaz boyunca hızla
ivme kazandı. Birleşik Krallık gibi ülkelerdeki restoranlar, yerel harcamaları
teşvik etmeyi amaçlayan hükümet eylemleri sayesinde, Ağustos ayında her
zamankinden daha güçlü bir işleyişe kavuştu.
Buna mukabil, Avrupa'da
toparlanma hızlanır kazanmaz artan enfeksiyon oranları, seyahat ve dışarıda
yemek yeme konusunda yeni bir hükümet kısıtlamaları dalgası getirdi ve bunun
sonucunda talep yeniden daralmaya başladı.
Yine de, iyileşmenin
ufukta olduğuna inanmak için şimdi iyi nedenler var. Tüketici güveni kırılgan
kalsa da, seyahat etme arzusu birçok insan için güçlü olmaya devam ediyor. Aşı
geliştirme çabalarının iyi ilerlediğine dair haberlerle birleşince, iklim bizi sektörümüz
için umut duymaya ve cesur olmaya yöneltiyor.
Son
sekiz ay ne gösterdi?
Aşı ve tedavi çalışmaları
geliştikçe Covid19’a karşı total zafer süreci de kısalacak. Ülkeler hem sağlık
hem de ekonomi anlamında ayağa kalkmaya başlayacak.
Her ülke aynı yolu
izlemeyecek. Eğlence ya da başka amaçla yapılan seyahat talebindeki büyüme her
zaman yukarı doğru bir yükseliş yapmayacak.
Biraz derine baktığımızda,
bazı seyahat davranışlarının pandeminin ötesine de yayılabilecek şekilde değişmiş
olabileceğine inanmak için birçok neden var.
Tahmin ediyoruz ki, bir
aşının mevcudiyeti ve seyahat kısıtlamalarının kaldırılması, gezginlerin doğa
ve açık hava tatillerine artan ilgisini ortadan kaldırmayacaktır,
Özellikle büyük şehir
merkezlerinde, aşırı turizmin yarattığı zorluklara gittikçe daha fazla uyum sağlamış
olan bir endüstri, yeni döneme ve yeni normale uyum noktasında çok atik ve çok
esnek davranacaktır. Turizm ayaktadır ve kırılmayacaktır.
2020'nin, seyahat
tarihinde başka hiçbir şeye benzemeyen bir yıl olduğunu artık kesin olarak
kabul etmemiz gerekiyor. Bu yıl çok farklı oldu. Ama Covid19’un sektörümüze
olan etkisini tam olarak anlamak için 2021’i yaşamak gerekiyor.
Kaynak: Tripadvisor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder