9 Temmuz 2020 Perşembe

Potansiyel müşterinize cesaret verin


Bakın, dost acı söyler…
Çoğunuz o dosta ilk başta kızarsınız.
Ama sonuçta hep haklı çıkar.
Bu günün teşhisini doğru yapalım. O zaman tedavi de doğru olur.
Hemen.. Şimdi.. 2020 öncesi iş yapma yöntemlerinizi gözden geçirin. Bu günün gerçeklerine uymayanları hemen iptal edin.
Bu günün gerçeklerini doğru anlayabilmek için de, gözünüzü dışarıya çevirin. İnsana odaklanın. Piyasaları gözlemleyin. Okuyun. Araştırın.
İnsan ile turizm arasındaki ilişkinin yavaş yavaş dönüşmeye başladığını göreceksiniz.

Neyse ki Dünya toparlanıyor.

İkinci dalga korkusu arada bir ortalığı geriyor olsa da, Dünya yeniden toparlanıyor. İnsanlık bu büyük krizin de üstesinden gelmek üzere. Bunu baştan belirtelim.
Turizmciler artık rezervasyonlarda artış bekliyor. Turizmin ana pazarlarını oluşturan ülkeler sınırları açtı. Şimdi yükselen bir seyahat trafiğini bekleyebiliriz.
Buna karşılık bir yanılgı da hızla yaygınlaşıyor. Turizmciler artık çok keskin bir rekabet olmayacağını düşünüyorlar. Böyle düşünmek insanı yanılgıya götürür.

Merak etmeyin. Rekabet, hem de bütün acımasızlığı ile orada

Şimdi otelinizi farklılaştırmak için her zamankinden daha fazla çaba harcamalısınız.
Ürününüzü eski usullerle pazarlayamayacağınız kesin. Pandemi öncesinin söylemleri tatilciyi ikna etmek bir yana, itebilir de…
O halde, potansiyel müşterilerinize öncelikle bir ‘ Hoş geldiniz Paketi’ hazırlamalısınız. Bu paket bir nevi ‘ nerede kalmıştık?” sorusuna da güncel bir cevap niteliğinde olmalı.
Geçmişte en iyi yaptığınız işleri ve ürünleri kapsayan bir paket olmalı. Pandeminin insanların zihnine ektiği kuşku tohumlarını kurutacak güveni vermeli.
Aradan geçen zamanda insanlar için hangi farklı deneyimleri hazırladınız ise, onları da birer seçenek olarak pakete dahil etmelisiniz.

Yeni dönemin üç temel yasası

Ama hepsinden önemlisi, artık şu zorunlulukları birer anayasa maddesi olarak işletmenizin yönetim sistemine kaydetmelisiniz;
Hiçbir hata olmayan temizlik
Sosyal mesafe
Temassız bir çevrede, dokunmadan hizmet
Bütün bunlar için yeni prosedürler kodlamalı, ekibinizi yeniden eğitmeli, donanımlı ve heyecanlı çalışanlarla birlikte yeni modeli kurmalısınız. Yeni teknolojiler bunun için çok değerli fırsatlar sunuyor. Bunları değerlendirin.
Merak etmeyin. Bu alanlarda yapacağınız bütün yükseltmeler sizin güçlü birer pazarlama silahınıza dönüşecektir. Sadık müşterilerinizin bağlılığı devam edecek, endişeli müşterilerinizin de kafalarındaki sporu işaretleri giderilmiş olacaktır.
Bir başka husus da şudur; toparlanma döneminde gelirleriniz için en güçlü kaynak iç turizm olacaktır. Bu nedenle ilginizi, enerjinizi ve kaynaklarınızı buraya yoğunlaştırın. 
Anketler, insanların uçak seyahatlerine mesafeli olduğunu gösteriyor.
Otomobil ve tren seyahatlerin olan ilgi yükselişte görünüyor. Bunu avantaja çevirin. Yakın ve orta uzaklıktaki yörelerde tanıtım ve pazarlamaya odaklanın.

Bir gerçek daha var. Güven.

Eğer bunu işletme anlayışınızın en tepesine yerleştirmezseniz, geçmiş olsun. Güven, hijyen ve temizliğin ardından gelen bir başka faktör ise, değer olacak. Buna anlayış gösterin.
İnsanlar bu dönemde paralarını her şeyden ve herkesten kıskanacaklar. Bu nedenle, harcadıkları para ile hak ettikleri değeri aldıklarına inandıramazsanız, onları sonsuza kadar kaybedebilirsiniz. Bu konuda da karşımıza çıkan çok engel var.
Bu gün itibarıyla, Dünyanın her tarafında insanlar işten çıkarılıyor, izne ayrılıyor ya da daha az bir maaşa razı olmaya zorlanıyorlar. Onlar daha geçen yıl turizm sektörünün hatırı sayılan ve önemsenen müşterileri idi. Bu yıl koşullar değişti.
İnsanlar, henüz para harcamak için yeterli motivasyona ve nedene sahip değiller. Güçlü bir tasarruf zihniyeti piyasaları boğuyor.
Buraya kadar sunduğumuz motivasyon önerileri ışığımda bazı somut adımlar paylaşalım.

Bu adımları atın ve doğru mesajları hazırlayın.

Uzun bir boşluk oldu. Zamanı iyi değerlendirdiniz. Otelciliğe bakış açınız değişti. Tesisinizi güvenlik ve hijyen temelinde yeniden dizayn ettiniz. Bunları toparlayın, yeni bir mesaj olarak eski müşterilerinize sunun.
Eski konuklarınıza, onları şımartmaya hazır olduğunuzu söyleyin. Değeri yüksek paketlerin içine, yatakta kahvaltı, farklı snackler, değişik içkiler, kişiye özel hizmet ve ürünler ekleyin. Otele girişlerini, çıkışlarını kolaylaştırın.
Coronavirüs nedeniyle almış olduğunuz önlemleri, yeni temizlik protokollerini, kullanılan sağlık dostu temizlik ve dezenfektan ürünlerini, aldığınız özel ve resmi sertifikaları, hepsini müşterilerinizin kolayca anlayacağı dilde anlatın.
Mutfaklarda, insan eli değmeden gıda hazırlama ve sunma prosedürlerini geliştirin. Teslimat, depolama, hazırlık, pişirme ve sunma süreçlerinde hijyen ve temizliğin hayati önemde olduğunu asla unutmayın. Açık büfe olabilir, ama insanların hiçbir şeye dokunmasına izin vermeyin.

Temas yok.. Temas yok

Güvenlik, Önbüro, misafir ilişkileri başta olmak üzere, mümkün olan bütün alanlarda teması en aza indirecek teknolojileri uygulayın.
Misafirlerin cep telefonu oteldeki tüm zamanlar boyunca en önemli yardımcıları olmalıdır. Bunun altyapısını hazırlayın.
Otele giriş öncesinde misafirin aklında soru kalmamış olmalıdır. Bunun yolu da güçlü ve donanımlı bir çağrı merkezinden ve etkili ve doyurucu bir websitesinden geçer.
Tesisinizi yorgun bedenlere ve kafası karışık insanlara bir inziva yeri olarak sunun.
İşletmeniz büyük olsa da, bu sezon için aşırı yoğunluğa yönelmeyin.
İnsanlara geniş alanlar bırakın. Aileler eğlenirken, yemekte, sahilde, denizde, barlarda kendilerine tahsis edilmiş geniş alanlar bulabilsinler.

Bu durum riskleri de azaltacaktır.

Konukları odalarına yerleştirirken arada birer tane boş bırakmak akıllıcadır. Hatta kullanılmış bir odayı bir gün boş bırakmak daha da garantili bir önlem olur.
Otellerinizi düşündüğünüz kadar, yakındaki esnafı ve çarşıyı da dikkate alın. Konuklarınızı şehre gitmeye ve insanlarla iletişim kurmaya cesaretlendirin.
Kentinizi de düşünün.
Kent batarsa, siz ayakta kalamazsınız

Hiç yorum yok: