Bakın, dost acı söyler…
Çoğunuz o dosta ilk başta
kızarsınız.
Ama sonuçta hep haklı
çıkar.
Bu günün teşhisini doğru
yapalım. O zaman tedavi de doğru olur.
Hemen.. Şimdi.. 2020
öncesi iş yapma yöntemlerinizi gözden geçirin. Bu günün gerçeklerine
uymayanları hemen iptal edin.
Bu günün gerçeklerini
doğru anlayabilmek için de, gözünüzü dışarıya çevirin. İnsana odaklanın.
Piyasaları gözlemleyin. Okuyun. Araştırın.
İnsan ile turizm
arasındaki ilişkinin yavaş yavaş dönüşmeye başladığını göreceksiniz.
Neyse
ki Dünya toparlanıyor.
İkinci dalga korkusu arada
bir ortalığı geriyor olsa da, Dünya yeniden toparlanıyor. İnsanlık bu büyük
krizin de üstesinden gelmek üzere. Bunu baştan belirtelim.
Turizmciler artık
rezervasyonlarda artış bekliyor. Turizmin ana pazarlarını oluşturan ülkeler
sınırları açtı. Şimdi yükselen bir seyahat trafiğini bekleyebiliriz.
Buna karşılık bir yanılgı
da hızla yaygınlaşıyor. Turizmciler artık çok keskin bir rekabet olmayacağını
düşünüyorlar. Böyle düşünmek insanı yanılgıya götürür.
Merak
etmeyin. Rekabet, hem de bütün acımasızlığı ile orada
Şimdi otelinizi
farklılaştırmak için her zamankinden daha fazla çaba harcamalısınız.
Ürününüzü eski usullerle
pazarlayamayacağınız kesin. Pandemi öncesinin söylemleri tatilciyi ikna etmek
bir yana, itebilir de…
O halde, potansiyel
müşterilerinize öncelikle bir ‘ Hoş geldiniz Paketi’ hazırlamalısınız. Bu paket
bir nevi ‘ nerede kalmıştık?” sorusuna da güncel bir cevap niteliğinde olmalı.
Geçmişte en iyi yaptığınız
işleri ve ürünleri kapsayan bir paket olmalı. Pandeminin insanların zihnine
ektiği kuşku tohumlarını kurutacak güveni vermeli.
Aradan geçen zamanda
insanlar için hangi farklı deneyimleri hazırladınız ise, onları da birer
seçenek olarak pakete dahil etmelisiniz.
Yeni
dönemin üç temel yasası
Ama hepsinden önemlisi,
artık şu zorunlulukları birer anayasa maddesi olarak işletmenizin yönetim
sistemine kaydetmelisiniz;
Hiçbir hata olmayan
temizlik
Sosyal mesafe
Temassız bir çevrede,
dokunmadan hizmet
Bütün bunlar için yeni
prosedürler kodlamalı, ekibinizi yeniden eğitmeli, donanımlı ve heyecanlı
çalışanlarla birlikte yeni modeli kurmalısınız. Yeni teknolojiler bunun için
çok değerli fırsatlar sunuyor. Bunları değerlendirin.
Merak etmeyin. Bu
alanlarda yapacağınız bütün yükseltmeler sizin güçlü birer pazarlama silahınıza
dönüşecektir. Sadık müşterilerinizin bağlılığı devam edecek, endişeli
müşterilerinizin de kafalarındaki sporu işaretleri giderilmiş olacaktır.
Bir başka husus da şudur;
toparlanma döneminde gelirleriniz için en güçlü kaynak iç turizm olacaktır. Bu
nedenle ilginizi, enerjinizi ve kaynaklarınızı buraya yoğunlaştırın.
Anketler, insanların uçak
seyahatlerine mesafeli olduğunu gösteriyor.
Otomobil ve tren
seyahatlerin olan ilgi yükselişte görünüyor. Bunu avantaja çevirin. Yakın ve
orta uzaklıktaki yörelerde tanıtım ve pazarlamaya odaklanın.
Bir
gerçek daha var. Güven.
Eğer bunu işletme
anlayışınızın en tepesine yerleştirmezseniz, geçmiş olsun. Güven, hijyen ve
temizliğin ardından gelen bir başka faktör ise, değer olacak. Buna anlayış
gösterin.
İnsanlar bu dönemde
paralarını her şeyden ve herkesten kıskanacaklar. Bu nedenle, harcadıkları para
ile hak ettikleri değeri aldıklarına inandıramazsanız, onları sonsuza kadar
kaybedebilirsiniz. Bu konuda da karşımıza çıkan çok engel var.
Bu gün itibarıyla,
Dünyanın her tarafında insanlar işten çıkarılıyor, izne ayrılıyor ya da daha az
bir maaşa razı olmaya zorlanıyorlar. Onlar daha geçen yıl turizm sektörünün
hatırı sayılan ve önemsenen müşterileri idi. Bu yıl koşullar değişti.
İnsanlar, henüz para
harcamak için yeterli motivasyona ve nedene sahip değiller. Güçlü bir tasarruf
zihniyeti piyasaları boğuyor.
Buraya kadar sunduğumuz
motivasyon önerileri ışığımda bazı somut adımlar paylaşalım.
Bu
adımları atın ve doğru mesajları hazırlayın.
Uzun bir boşluk oldu.
Zamanı iyi değerlendirdiniz. Otelciliğe bakış açınız değişti. Tesisinizi
güvenlik ve hijyen temelinde yeniden dizayn ettiniz. Bunları toparlayın, yeni
bir mesaj olarak eski müşterilerinize sunun.
Eski konuklarınıza, onları
şımartmaya hazır olduğunuzu söyleyin. Değeri yüksek paketlerin içine, yatakta
kahvaltı, farklı snackler, değişik içkiler, kişiye özel hizmet ve ürünler
ekleyin. Otele girişlerini, çıkışlarını kolaylaştırın.
Coronavirüs nedeniyle
almış olduğunuz önlemleri, yeni temizlik protokollerini, kullanılan sağlık
dostu temizlik ve dezenfektan ürünlerini, aldığınız özel ve resmi
sertifikaları, hepsini müşterilerinizin kolayca anlayacağı dilde anlatın.
Mutfaklarda, insan eli
değmeden gıda hazırlama ve sunma prosedürlerini geliştirin. Teslimat, depolama,
hazırlık, pişirme ve sunma süreçlerinde hijyen ve temizliğin hayati önemde
olduğunu asla unutmayın. Açık büfe olabilir, ama insanların hiçbir şeye
dokunmasına izin vermeyin.
Temas
yok.. Temas yok
Güvenlik, Önbüro, misafir
ilişkileri başta olmak üzere, mümkün olan bütün alanlarda teması en aza
indirecek teknolojileri uygulayın.
Misafirlerin cep telefonu
oteldeki tüm zamanlar boyunca en önemli yardımcıları olmalıdır. Bunun
altyapısını hazırlayın.
Otele giriş öncesinde
misafirin aklında soru kalmamış olmalıdır. Bunun yolu da güçlü ve donanımlı bir
çağrı merkezinden ve etkili ve doyurucu bir websitesinden geçer.
Tesisinizi yorgun
bedenlere ve kafası karışık insanlara bir inziva yeri olarak sunun.
İşletmeniz büyük olsa da,
bu sezon için aşırı yoğunluğa yönelmeyin.
İnsanlara geniş alanlar
bırakın. Aileler eğlenirken, yemekte, sahilde, denizde, barlarda kendilerine
tahsis edilmiş geniş alanlar bulabilsinler.
Bu
durum riskleri de azaltacaktır.
Konukları odalarına
yerleştirirken arada birer tane boş bırakmak akıllıcadır. Hatta kullanılmış bir
odayı bir gün boş bırakmak daha da garantili bir önlem olur.
Otellerinizi düşündüğünüz
kadar, yakındaki esnafı ve çarşıyı da dikkate alın. Konuklarınızı şehre gitmeye
ve insanlarla iletişim kurmaya cesaretlendirin.
Kentinizi de düşünün.
Kent batarsa, siz ayakta
kalamazsınız
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder