Bundan birkaç yıl önce, birileri, bir aşının, küresel seyahat endüstrisinin kaderine etki edeceğini söylese idi, herhalde hepimiz gülerdik.
Ama gelinen noktada bu
gerçek oldu. Trilyon dolarlık endüstrinin kaderi minik bir şırıngadan vücuda
zerk edilen aşıya bağlı hale geldi.
Şöyle de ifade
edebiliriz..
Seyahat endüstrisini
geriye getirecek tek etken aşıdır.
Dünya, aşı taramaları,
testler ve sağlık pasaportu gibi kavramlar arasında bunaldı.
Şimdi turizm ve seyahatin
önde gelen oyuncuları, destinasyonları yerel ya da küresel seyahate açmak için
en iyi yöntemleri araştırıyorlar. Bu yaklaşımların çevresindeki etkinlik
hükümetlerin karar vermelerinde önemli bir rol oynayacak.
Dünya seyahat trafiğinin
içinde ağırlıklı olarak rol alan 22 turizm ülkesi aşı uygulamalarını
hızlandırarak seyahatin dirilmesini hızlandırmak istiyor.
Şu
aşamada başka zorluklar da var ama…
Bu gün itibarıyla, birkaç
ülke aşılamada hızlı yol alıyor. Aşılama hızı ile seyahat sektörünün
performansı arasındaki korelasyon şimdilik çok yüksek değil.
Şu anda en önemli
faktörler ulusal çaptaki kapanışlar ve seyahat kısıtlamaları olduğu için bunu
açıklamak mümkün, ancak bunlar bu yılın sonlarında kaldırılmaya başladıkça, aşı
uygulamalarının seyahat performansını nasıl etkilediğini izleyeceğiz.
Gelecek aylarda, testler
ve aşı etrafında süren tartışmalar farklı boyutlara erişecek. Turizm sektörü bu
tartışmaları biçimlendirmek ve yönlendirmek isteyecek.
Bu değerlendirmelerin
sonucu turizm için bir hayat memat meselesi durumunda. 2021 yılında bu
tartışmalara bağlı olarak yaşanacakları şöyle ifade edelim.
Sektörün bütün
oyuncularının içinde olduğu birleşik bir çözümün ortaya konması zor görünüyor.
Yani, bütün destinasyonların, hava yolu şirketlerinin, otellerin ve tur operatörlerinin
yararlanacağı tek tip bir test ve izleme sistemi hayata geçmeyecek.
Karşılaşabileceğimiz
olası zorluklar
Farklı yaklaşımlar: Farklı
ülkelerde değişik sistemler uygulanacak. Yakın gelecekte seyahatin önüne farklı
bariyerlerin çıkması muhtemel. Örneğin, seyahat edenler her ülke için farklı
izin koşulları ile karşı karşıya kalacaklar. Her ülke seyahatin hemen öncesinde
alınmış olan test sonuçları isteyecek.
Anahtar unsur enformasyon
olacak: Doğru zamanda ve güvenilir bilgi sürecin en önemli parçası olacak.
Havayolları, oteller ve tur operatörleri operasyonlarına en güncel ve en kesin
bilgiler ile başlayacak.
Liderlik zorlaşacak: UNWTO
ve WTTC ülkeler ve hükümetler ile sağlam ve sürdürülebilir bağlar kuramadı. Şu
aşamaya kadar çok yavaş hareket ettiler. Bu durum bağımsız işletmelerin önünü
açtı. Onlar da sürece dahil oldular ve kendi aşılama ve takip etme süreçlerini
hayata geçirdiler.
Sorunlardan yararlanıp
çözüm üretmek: Şirketler için seyahat çemberinin içinde ve dışında çok açık
fırsatlar da var. Ülkelerin talepleri doğrultusunda, test işlemleri, sağlık
takip teknolojisi ve aşı kartı gibi servisler olabilir.
Aşı, talebi yükseltecek:
TUI, 9 Şubat’ta yaptığı gelir açıklamasında, aşılama kampanyalarının sağladığı
güvenin çok etkili olduğunu açıkladı.
Dünyanın en büyük tur
operatörü, Ocak 2021’de, 2019 yılının Ocak ayına göre yüzde 50 kadar
rezervasyon aldığını ifade etti.
Bu oran sayısal olarak 2.8
milyon rezervasyon demektir. Bu sayının büyük bir bölümü İngiltere’ye ait ve
görülüyor ki, bu ülkede başarılı bir biçimde yürütülen aşılama kampanyaları
insanları yaz tatili için motive etmiş durumda.
Satın alma aralığı
kısalacak: TUI tarafından yayınlanan raporda da belirtildiği gibi, 2019’un
performansına ulaşmak biraz zaman alacak. Google raporu da bu düşünceyi
doğruluyor.
2021’de tıpkı geçen yıla
benzer bir süreç ile satın alma aralığı daralacak. Son dakika rezervasyonları yükselecek. İptal
oranları artış gösterecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder