10 Temmuz 2015 Cuma

Başarılı emailing otelinizi doldurabilir

Bu yazıyı da www.4hoteliers.com sitesinden tercüme ettim. Amaç bu bilgileri paylaşmak. Benim katkım sadece çeviridir.

Email pazarlamasının öldüğünü düşünenler yanılıyor.

Etkili sonuçlar üretme açısından analiz edildiğinde, e-ticaret sitelerinden çıkan sonuçlar email pazarlamanın bu alandaki kanallar arasında ikinci sırada yer aldığını kanıtlıyor.

Yapılan anketlerde pazarlamacılar email kampanyalarını yüzde 74 oranında ‘mükemmel’ ve ‘başarılı’ olarak değerlendiriyor. İletilen postaların açılması, okunması, iletişime dönüşmesi ve yatırımın ger dönüşü süreçleri için yaşamsal önemde bazı kriterler var;

1.Konu başlığı

Bir Email pazarlama kampanyasının en önemli parçasıdır. Sadece başlık bile tek başına emailinizin açılıp okunacağını ya da silineceğini belirler. Bir kez okunmadan silindikten sonra da geçmiş olsun.

Güzel ve etkili bir konu başlığı nasıl olmalı?

Özel Karakterler: Gelinen noktada toplam email trafiğinde sadece yüzde 10 email başlığı özel karakterler taşımaktadır. Örneğin ‘ Çok Özel bir Tatil Fırsatının Tadını Çıkarın*’ Böyle bir başlığın spam olarak değerlendirilmesi olasılığı yüksektir. Yıldız işareti doğrudan ürün ile ilgili bir role sahip değildir. Konu başlıklarınızı sade ve anlaşılır kılmak için özel işaretler kullanmamaya çalışmalısınız.

Uzun konu başlıkları: Konu başlıkları okuyan insanları emaili açmaya ikna edecek kadar uzun olmalıdır. Ama sadece o kadar. Başlığın anlamını ve vereceği mesajı kendi açınızdan değerlendirmeyin. Önemli olan okuyacak olan insanların tepkisidir.

Kısa konu başlıkları: Kısa bir konu başlığı da anlaşılır, etkili ve değerli olabilir. Kısa bir konu başlığı ile en kısa zamanda okuyana mesajınızı iletmiş olursunuz. New Yor & Company isimli bir şirketin emailinde konu başlığı ‘100’ idi ve çok başarılı bir mesaj idi, zira emailde pazarlanan her şeyin fiyatı $100 idi.

Özelleştirme: Mailermailer isimli kuruluş 2014 için yaptığı bir çalışmada email kampanyalarının optimizasyon başarısında konu başlığının ve mesajın bütününün mükün olduğunda kişiselleştirilmesinin büyük rol oynadığı sonucuna vardı. Kişiye özel bir mail alanlar, satın almaya, promosyonel mailleri kabul etmeye ve kişisel tercihleri paylaşmaya daha eğilimli görünüyorlardı.

2. İçerik stratejileri: Bu gün pazarlamacıların yaklaşık yüzde 90’ı içerik pazarlamasını kullansa da, başarılı bir yorumlama pek sanıldığı kadar kolay olmayabilir. The Content Marketing Institute tarafından yapılan bir çalışmada zaman kaybı, yeterli içerik üretimi, dikkat çeken içerik hazırlanabilmesi ve düşük bütçeler içerik pazarlamasında karşılaşılan en can yakıcı sorunlar olarak saptanmış durumda. Bir editoryal takvim oluşturmak, anketler ve araştırmalar yaratmak, videolar, promosyonlar hazırlamak dikkat çeken ve özgün bir içerik yaratabilmek için ilk akla gelen önerilerdir.

3. Landing Page Optimizasyonu: Bütün iş açılış sayfasında bittiği ve insanlar bu sayfadan edindikleri ilk izlenime göre karar verdikleri için bir email kampanyası ancak yönlendirdiği açılış sayfası kadar etkili olabilir. Açılış sayfanızın çok net, anlaşılır bir başlığı olmasına dikkat edin. Başlık verdiği mesaj ile email kampanyanızı anlatsın. Bu da yetmez, açılış sayfasının başlığı insanları harekete geçmeye teşvik etsin.

Email kampanyalarını kişiye özel yapmak sonuçlar üzerinde müthiş bir etki yapar. Yatırımın geri dönüşünü hızlandırır. Her bir emailin yaratacağı toplam geliri yükseltir. Yapılan bazı testlerde emaili kişiselleştirme çalışmalarının geri dönüşü ölçümlenmiş. Yapılan bir testte alıcının ilk adının hem konu başlığında hem de mesajın ana metninin girişinde kullanılmasının email başına düşen geliri yüzde 160 yükselttiği hesaplanmış.

Otelciler email pazarlamasının başarılı olduğunu nasıl ölçümleyebilir?

Email pazarlama stratejileri otellerin doluluklarını yükseltmek için büyük katkı sağlar. Başarılı email kampanyaları yeni müşteriler kazandırır ve mevcut müşterilerin de bağlılığını arttırır. Oteller, doğru hazırlanmış email kampanyalarında, hem açıklamaları hem de görselleri kullanarak neden en güzel tesisin kendileri olduğunu anlatabilirler.

Email kampanyaları ile geliri yükseltebilmek için öneriler

Bir newsletter gönderin. Bu yöntem, otelinizdeki eğlenceli haberleri paylaşabilmek için mükemmel bir kanaldır. Yakın bir zamanda bir sosyal sorumluluk projesine katılmış ya da çalışanlarınıza bir parti yapmış olabilirsiniz. Çekinmeyin, newslettter ile paylaşın. Newsletter’lar konuklarınızla iletişimi sürdürebilmek için eğlenceli bir yöntemdir. Ama bir yandan da promosyonel bir içeriği olmasına da dikkat edin. Etkili email kampanyalarında newsletter yüzde 60 editoryal, yüzde 40 promosyonel olmalıdır.

İstikrarlı bir biçimde uygulayacağınız bir email pazarlaması takvimi oluşturun. Email kampanyalarınızın sıklığını çok dikkatli olarak ayarlayın. Sıkmamaya çalışın, ama iletişim sıcaklığını da koruyun. Düzenli aralıklarla uygulanan email kampanyaları yatırımın geri dönüşünü hızlandırır.

Otellerinizin özel tekliflerini paylaşın. Özellikle zaman sınırlaması olan kampanyaları tercih edin. Dönemsel kampanyalar, yıllık üyelik avantajları, erken rezervasyon, ne olursa bunu newsletter ile duyurabilirsiniz. Bu kampanyaları rastgele seçilmiş kalabalıklara değil, özelliklerini iyi analiz ettiğiniz hedef kitlelere yapmalısınız.


Eski misafirlerinizi ihmal etmeyin. Otelden çıkış yaptıktan sonra bir şekilde akıllarında kalmayı başarmalısınız. Sade, dostane ve zengin içerikli email kampanyaları eski misafirleriniz ile kalıcı iletişimin temel anahtarıdır.

Hiç yorum yok: