Bu yazıyı da www.4hoteliers.com sitesinden tercüme ettim. Amaç bu bilgileri paylaşmak. Benim katkım sadece çeviridir.
Email pazarlamasının öldüğünü düşünenler yanılıyor.
Email pazarlamasının öldüğünü düşünenler yanılıyor.
Etkili sonuçlar üretme
açısından analiz edildiğinde, e-ticaret sitelerinden çıkan sonuçlar email
pazarlamanın bu alandaki kanallar arasında ikinci sırada yer aldığını
kanıtlıyor.
Yapılan anketlerde
pazarlamacılar email kampanyalarını yüzde 74 oranında ‘mükemmel’ ve ‘başarılı’
olarak değerlendiriyor. İletilen postaların açılması, okunması, iletişime dönüşmesi
ve yatırımın ger dönüşü süreçleri için yaşamsal önemde bazı kriterler var;
1.Konu
başlığı:
Bir Email pazarlama kampanyasının en önemli
parçasıdır. Sadece başlık bile tek başına emailinizin açılıp okunacağını ya da
silineceğini belirler. Bir kez okunmadan silindikten sonra da geçmiş olsun.
Güzel
ve etkili bir konu başlığı nasıl olmalı?
Özel
Karakterler: Gelinen noktada toplam email trafiğinde
sadece yüzde 10 email başlığı özel karakterler taşımaktadır. Örneğin ‘ Çok Özel
bir Tatil Fırsatının Tadını Çıkarın*’ Böyle bir başlığın spam olarak
değerlendirilmesi olasılığı yüksektir. Yıldız işareti doğrudan ürün ile ilgili
bir role sahip değildir. Konu başlıklarınızı sade ve anlaşılır kılmak için özel
işaretler kullanmamaya çalışmalısınız.
Uzun
konu başlıkları: Konu başlıkları okuyan insanları emaili
açmaya ikna edecek kadar uzun olmalıdır. Ama sadece o kadar. Başlığın anlamını
ve vereceği mesajı kendi açınızdan değerlendirmeyin. Önemli olan okuyacak olan
insanların tepkisidir.
Kısa
konu başlıkları: Kısa bir konu başlığı da anlaşılır,
etkili ve değerli olabilir. Kısa bir konu başlığı ile en kısa zamanda okuyana
mesajınızı iletmiş olursunuz. New Yor & Company isimli bir şirketin
emailinde konu başlığı ‘100’ idi ve çok başarılı bir mesaj idi, zira emailde
pazarlanan her şeyin fiyatı $100 idi.
Özelleştirme:
Mailermailer isimli kuruluş 2014 için yaptığı bir çalışmada email
kampanyalarının optimizasyon başarısında konu başlığının ve mesajın bütününün
mükün olduğunda kişiselleştirilmesinin büyük rol oynadığı sonucuna vardı.
Kişiye özel bir mail alanlar, satın almaya, promosyonel mailleri kabul etmeye
ve kişisel tercihleri paylaşmaya daha eğilimli görünüyorlardı.
2.
İçerik stratejileri: Bu gün pazarlamacıların yaklaşık yüzde
90’ı içerik pazarlamasını kullansa da, başarılı bir yorumlama pek sanıldığı
kadar kolay olmayabilir. The Content Marketing Institute tarafından yapılan bir
çalışmada zaman kaybı, yeterli içerik üretimi, dikkat çeken içerik
hazırlanabilmesi ve düşük bütçeler içerik pazarlamasında karşılaşılan en can
yakıcı sorunlar olarak saptanmış durumda. Bir editoryal takvim oluşturmak,
anketler ve araştırmalar yaratmak, videolar, promosyonlar hazırlamak dikkat
çeken ve özgün bir içerik yaratabilmek için ilk akla gelen önerilerdir.
3.
Landing Page Optimizasyonu: Bütün iş açılış sayfasında bittiği
ve insanlar bu sayfadan edindikleri ilk izlenime göre karar verdikleri için bir
email kampanyası ancak yönlendirdiği açılış sayfası kadar etkili olabilir.
Açılış sayfanızın çok net, anlaşılır bir başlığı olmasına dikkat edin. Başlık
verdiği mesaj ile email kampanyanızı anlatsın. Bu da yetmez, açılış sayfasının
başlığı insanları harekete geçmeye teşvik etsin.
Email kampanyalarını
kişiye özel yapmak sonuçlar üzerinde müthiş bir etki yapar. Yatırımın geri
dönüşünü hızlandırır. Her bir emailin yaratacağı toplam geliri yükseltir.
Yapılan bazı testlerde emaili kişiselleştirme çalışmalarının geri dönüşü
ölçümlenmiş. Yapılan bir testte alıcının ilk adının hem konu başlığında hem de mesajın
ana metninin girişinde kullanılmasının email başına düşen geliri yüzde 160
yükselttiği hesaplanmış.
Otelciler
email pazarlamasının başarılı olduğunu nasıl ölçümleyebilir?
Email pazarlama
stratejileri otellerin doluluklarını yükseltmek için büyük katkı sağlar.
Başarılı email kampanyaları yeni müşteriler kazandırır ve mevcut müşterilerin
de bağlılığını arttırır. Oteller, doğru hazırlanmış email kampanyalarında, hem
açıklamaları hem de görselleri kullanarak neden en güzel tesisin kendileri
olduğunu anlatabilirler.
Email
kampanyaları ile geliri yükseltebilmek için öneriler
Bir newsletter gönderin.
Bu yöntem, otelinizdeki eğlenceli haberleri paylaşabilmek için mükemmel bir
kanaldır. Yakın bir zamanda bir sosyal sorumluluk projesine katılmış ya da çalışanlarınıza
bir parti yapmış olabilirsiniz. Çekinmeyin, newslettter ile paylaşın.
Newsletter’lar konuklarınızla iletişimi sürdürebilmek için eğlenceli bir
yöntemdir. Ama bir yandan da promosyonel bir içeriği olmasına da dikkat edin.
Etkili email kampanyalarında newsletter yüzde 60 editoryal, yüzde 40
promosyonel olmalıdır.
İstikrarlı bir biçimde
uygulayacağınız bir email pazarlaması takvimi oluşturun. Email
kampanyalarınızın sıklığını çok dikkatli olarak ayarlayın. Sıkmamaya çalışın,
ama iletişim sıcaklığını da koruyun. Düzenli aralıklarla uygulanan email
kampanyaları yatırımın geri dönüşünü hızlandırır.
Otellerinizin özel
tekliflerini paylaşın. Özellikle zaman sınırlaması olan kampanyaları tercih
edin. Dönemsel kampanyalar, yıllık üyelik avantajları, erken rezervasyon, ne
olursa bunu newsletter ile duyurabilirsiniz. Bu kampanyaları rastgele seçilmiş
kalabalıklara değil, özelliklerini iyi analiz ettiğiniz hedef kitlelere
yapmalısınız.
Eski misafirlerinizi ihmal
etmeyin. Otelden çıkış yaptıktan sonra bir şekilde akıllarında kalmayı başarmalısınız.
Sade, dostane ve zengin içerikli email kampanyaları eski misafirleriniz ile
kalıcı iletişimin temel anahtarıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder