Mobil ve sosyal medya
kanallarının patlaması ve tablet kanalın da hızla yükselmesi otel pazarlama
ekiplerini yeni bir sorun ile karşı karşıya bıraktı:
Üç farklı dağıtım ve
pazarlama kanalında ( masaüstü, mobil ve tablet) dijital içerik üretmek ve
yönetmek. Bunun üstüne bir de, otelin sosyal medya profilinde otelin özel
paketlerini ve kampanyalarını yayınlamak da var.
Geçtiğimiz birkaç yıl
içinde sektör profesyonelleri eğlence ve iş seyahatleri alanında mobil kanaldan
satın almaların 2011 yılındaki 753 milyon dolardan bir yıl içinde 1.368 milyar
dolara yükseldiğini ölçümlediler. Sektörün araştırma ve arge alanlarında
çalışan şirketler otellere mobil kanal ile daha fazla ilgilenmeyi öneriyorlar.
Buna rağmen, endüstri
istatistikleri ve bazı projeksiyonlar konunun bütün otelciler tarafından tam
olarak anlaşılamamış olduğunu gösteriyor. Mobil rezervasyonların, gecelemelerin
ve gelirlerin büyük bir bölümü İpad, Samsung Galaxy ve Google Nexus tarafından
üretiliyor. Bu miktarlarda İphone, Android ve Windows mobil tabanlı akıllı
telefonların payı öncekilere göre daha düşük.
Daha önceki bir yazıda
google verilerine göre toplam aramaların 7%’sinin tabletlerden, 14%’ünün mobil
cihazlardan ve 79%’unun masa üstü cihazlardan geldiğini belirtmiştik. Google’ın
gelecek projeksiyonuna göre tabletlerde aramalar 2013’te 180% artacak. Mobile
cihazların payı 68% yükselecek ve masaüstünün payı ise 4% düşecek.
Online rezervasyon
yaptıranlar ve internet kullanıcıları web’de gezinirken bazı davranış kalıpları
sergiliyorlar. Bütün pratik amaçlar için olmak üzere, mobil cihaz, masa üstü ve
tablet günün ve haftanın değişik zamanlarına göre farklı gereksinimlere cevap
veriyorlar.
Google’a göre google da
araştırma yapanların zamana göre dağılımı;
Ofis saatlerinde masaüstü
Öğle yemeği saatlerinde
mobil
Akşam saatlerinde
dinlenirken tablet
Yeni
‘Çok Cihazlı Dünya’ yeni çözümler gerektiriyor
İçinde yaşamakta olduğumuz
çok kanallı, çok aletli dünyada otelciler sayısız dağıtım ve pazarlama kanalı
ve aletler arasında boğulmuş durumdalar.
Ama şurası muhakkak ki artık eski moda
masaüstüne göre dizayn edilmiş websiteleri ile online varlığınızı kanıtlamak ve
sevdirmek artık çok zor. Artık her üç kanalı da dikkate alan yeni bir websitesi
yapılanması ve içeriği üretmek zamanı.
Başka sansınız yok. İnsanların hangi
kanallardan internete girdiklerini ve satın aldıklarını görmenin tam zamanı.
İşte tam da bu nedenle bazı otelciler websitesi tasarlayıcıları tarafından
önerilen ‘Bütün kanallara uygun bir
site’ çözümüne olumlu bakmaya başladılar.
Otelcilik deneyimi olmayan
bir çok web geliştirme uzmanı RWD- responsive web design uygulamasını her tür
cihazdan en geniş görüntüleme olanağını sağlayacak en uygun çözüm olarak
öneriyorlar. Yazar ve web uzmanı Ethan Marcotte tarafından 2010’dan bu yana geliştirilmekte
olan RWD sektörün en hızlı büyüyen uygulama ürünü olmaya doğru gidiyor.
Benim bakış açımdan ise
içerik açısından zengin ve gelir odaklı platformlar olarak otel websiteleri
için masaüstü ekranını RWD ile farklı ölçülere göre uyarlamak sağlıklı ve çok
geçerli bir çözüm değil.
Oteller her bir cihaz
kategorisi için doğru websitesi içeriğini sunmalılar ve bu sayede kullanıcı ile
aradaki iletişimi basitleştirmeliler, bilgiye ulaşımı kolaylaştırmalılar.
Böylece en yüksek kullanım deneyimi sağlanacaktır. Bu başarılabilir mi? Evet.
RWD yerine RESS öneriyoruz. RESS, RWD’nin bir üst jenerasyonudur. Artık
uzmanlar gelir odaklı ve zengin içerikli otel web siteleri için RWD’yi değil,
RESS’i öneriyorlar.
RESS ve RWD
RWD ile RESS arasındaki
temel fark, farklı cihazlarda servis edilen web içeriğinin türüdür. Geleneksel
RWD masaüstü için düzenlenen websitesini bütün cihazlara uydurmaya çalışır ve
hedef sadece ‘görüntüleme’ sağlamaktır. Bu uygulama bazı küçük ve gelir amaçlı
olmayan websiteleri için işe yarayabilir.
RESS farklı cihazlara
farklı içerik sağlar. Böylece sırf sayfa görüntüleme ile kalmaz, kullanıcıların
farklı cihazlarına uyumluluk sağlar. Geniş bir yelpazede bilgi paylaşımını
destekler. Otel ürününün sanal sunumunu kolaylaştırır. Azami kullanıcı iletişimine
imkan sağlar. Websitesinin gelir üretme işlevini güçlendirir.
Online seyahat pazarının
daha ileri bir analizinden çıkan sonuçlar ve her bir ‘üç ekranlı’ cihazın özgün
karakteri dikkate alındığında, her farklı cihaz tipi için farklı bir içerik gerektiği
ortaya çıkıyor. Masaüstü için hazırlanmış websitesini akıllı telefonlara veya
tabletlere ‘uyarlamanın’ çok sağlıklı bir yöntem olmadığı da kabul edilmelidir.
Gelelim cihaz
kullanıcıları ile ilgili değerlendirmelere.
Masaüstü kullanıcıları:
Geleneksel masaüstü kullanıcıları olabildiğince çok bilgi talep ederler. Bunun
karşılığı her bir işletme için en az 25-50 arası sayfa ve bir bu kadar da
pazarlama ve promosyon uygulamalarına dair sayfadır. Masaüstü kullanıcıları
fotoğraf ve videolardan oluşan sanal galerilere çok önem atfederler. Müşteri
yorumlarını ve daha derinlemesine bilgileri de isterler.
Mobil kullanıcılar: Her
zaman hareket halinde olan bu grup genellikle kısa, öz ve kolay ulaşılan içerik
talep eder. Bu grup için önemli olan işletmenin lokasyonu, bölge haritası,
yönlendirmeler, gerçek zamanlı yorumlar ve oda olup olmadığı, kolayca
kullanılabilen bir satın alma motoru ve tek bir klik ile aranabilecek bir
rezervasyon numarasıdır.
Kullanım kolaylığı ve
güvenlik nedeniyle her on mobil rezervasyondan altı tanesi sesli arama ile
gerçekleşmektedir. Çok az kullanıcı açık alanda mobil cihaz üzerinden kredi
kartı bilgilerini paylaşır. Kaldı ki çok az otel mobil websitesi kredi kartı
bilgilerini vermeden rezervasyon yaptırma şansı verebiliyor.
Tablet kullanıcıları
derin, sanal olarak zengin içerik talep ederler. Bu hem işletme hem de
işletmenin lokasyonu için böyledir. İyi yapılandırılmış, yüksek derecede
çözünürlüğü olan ve tablete göre oluşturulmuş bir otel websitesi işletme ile
kullanıcı arasında mobil cihaz kullanıcılarına göre kat kat fazla iletişim
oranı sağlar.
HeBS Digital’in otel
misafiri portföyüne bakıldığında, tabletler mobil cihazlara oranla 200% daha
yüksek geceleme ve 430% daha yüksek gelir üretirler. Apple Ipad tablet dünyasının
lideridir. Tablet site ziyaretlerinin 91%i, satınalmaların 96%sı, toplam tablet
gelirinin 98%i İpad cihazlarından gelir.
Öneriler;
Masaüstü, mobil ve tablet
cihazlar ve bunların pazarlama ve dağıtım kanalları birbirinden bağımsız
kategoriler olarak değerlendirilmelidir. Otelciler dağıtım ve pazarlama
kanallarını bu birbirinden bağımsız kanallara göre yapılandırmalıdır.
2013’te websitesi
teknolojinizi CMS( İçerik Yönetimi Sistemi)’nin son modeline yükseltin.
Böylece;
Mobil, masaüstü ve tablet
websitesi içeriğinizi ( kopyalar, fotoğraflar, promosyonlar, programlar,
videolar, güncellemeler ) tek bir basit kontrol panelinden idare edebilirsiniz.
RESS’i uygulamaya
başlayın. Böylece özel/farklı içeriği farklı cihazlarda sorunsuz
paylaşabilirsiniz. Bu içerik sadece görüntüleme deneyimi ile de sınırlı
değildir.
Bilgiye ulaşılabilirlik, otelin bütün ürünlerinin sanal çekiciliği,
maksimum kullanıcı deneyimive süreç boyunca kolay iletişim de dahildir.
Artık bütün pazarlama
stratejinizi üç farklı cihazın entegrasyonuna göre oluşturun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder