Aslında, Lüks Pazarlama diye
bir kavram olamaz. Zira lüks, pazarlanmaz. Tutkunları tarafından beklenir.
Satın alınır. Bir sonraki lüks ürün veya deneyim için hazırlık yapılır.
Eğer yine de bir lüks
pazarlamadan bahsedilecekse, geleneksel pazarlamanın bütün kurallarını yıkan
eşsiz bir çalışma gerekecektir. Bu anlamda, Lüks Pazarlamaya dair 16 anti-yasa
sıralayacağız ve farklı bir bakış açısını sunacağız.
Lüks marka ayrıcalıklıdır.
Özgündür. Arzulanır.
Lüks markaya, geleneksel
pazarlama yöntemleri ile bakarsanız, geçmiş olsun.
Kaybettiniz.
Lüks markanın alıcısı ne
geleneksel pazarlama diye bir uygulamadan haberdardır, ne de bu yöntemlerden
etkilenir. O bambaşka bir algıya ve bakış açısına sahiptir.
Aşağıda 10 marka var.
Bunların geleneksel mecralarda ve klasik yöntemlerle pazarlama çalışmalarına
rastladınız mı hiç?
Ne mümkün?
Böyle
bir çalışma olduğu anda tutkunları ile arasındaki aşk biter.
Dior
Gucci
Chanel
Louis Vuitton
Hermès
Rolex
Prada
Tiffany
Versace
Burberry
Ya da, otelcilik sektöründen
örnek verelim. Çok bilinen kamusal alanlarda bu markaların reklamını gördünüz
mü? Göremezsiniz. Klasik reklamlar lüks markalar için bir ölüm ilanıdır.
Belmond
Bulgari
EDITION
Fairmont
Four Seasons
Jumeirah
Mandarin Oriental
Ritz-Carlton
Rosewood
Shangri-La
Six Senses
W Hotels
Waldorf Astoria
Bir
geleneksel pazarlama klasiği- Konumlandırma
Bu kural lüks pazarlama için
asla geçerli değildir. Lüks ile kıyaslama kavramı yan yana gelemez. Lüks marka
kendisini rakipler ile kıyaslamak yerine, eşsiz kimliğine odaklanmalıdır.
Farklı olmak ve akılda yer etmek, bir Pazar konumunu izlemekten daha etkilidir.
Lüks marka, rakipsiz olduğu iddiası ile yola çıkar.
İşte
size Lüks Pazarlamanın 16 Anti- Yasası
Ürününüze
ruh katın: İnanması zor, ama lüks ürünlerdeki kimi minik kusurlar,
onun seri üretim sonucu olmadığını kanıtlar. Kendine has bazı özellikler lüks
ürüne karakter ve çekicilik katar. Lüks tutkunu ile ürün arasında sıcak bir bağ
oluşturur.
Müşterinize
Rehberlik Yapın: Lüks marka, müşteri zihnini ve kalbini
tamamen doldurmalıdır. Rehberlik etmelidir. Güvenilir bir otorite olarak
benimsenmelidir.
Satın
almayı zorlaştırın: Ayrıcalıklı ve ender bulunur bir hava
yaratın. Markanızın cazibesinin arttığına tanık olacaksınız. Kolayca erişilir
olmak puan kaybettirir. O markayı satın alan tüketiciye, bu zor işi başarma
tutkusunu yaşatın.
Lüks
müşteriniz ile lüks olmayanı ayırın: Lüks müşterisi hemen
yanında lüks olmayanı görürse, hayal kırıklığı yaşar. Ayrıcalığını kaybettiğini
düşünür. Onlara özel muamele ve lüks olmayandan koruma duygusal bağı korur.
Lüks
marka reklam yapmaz: Lüks marka, saldırgan bir ürün satma
yöntemini asla kullanmaz. Bunun yerine, reklam olmayan reklamlarla bir marka
hikayesi oluşturur ve izleyenlerle duygusal bir bağ kurmaya odaklanır.
Tahmin
edilen fiyat gerçek fiyattan yüksek olmalıdır:
Lüks tutkunu, markanızın fiyatının her zaman çok yüksek olduğunu tahmin
etmelidir. Daha yüksek bir değer algısı, lüks tutkununu harcama noktasında daha
cömert olmaya yöneltir.
Lüks,
fiyatın belirleyicisidir: Lüks markalar fiyatlarını sektör
trendlerine ya da rakip fiyatlarına göre belirlemez. Kendi benzersiz
tekliflerine ve marka değerlerine göre bir fiyatlandırma politikası izler.
Kademeli olarak yükseltilen fiyatlar ulaşılmazlık havasını korur. Arzu edilme
algısını yükseltir.
Reklam
yıldızlarını uzak tutun: Lüks marka, toplumda kabul gören ve
sevilen yıldızların onayına gereksinim duymaz. Kendi eşsiz değer önerilerine
güvenir.
Lüks
marka sanatı önemser: Sanatsal değerleri ve sanatçıları pazarlama
kampanyalarına dahil etmek, lüks tutkunu nezdinde bir incelik algısı oluşturur.
Lüks tutkunu bu kampanyalarla bir sofistike olma duygusuna kapılır.
Müşterinin
her isteğine boyun eğmeyin: Lüks marka tüketici talepleri
tarafından yönlendirilmez. Benzeri olmayan bir marka kimliğini korumak esastır.
Her müşterinin her beklentisini karşılamak kimi zaman değerlerden uzaklaşmak
anlamına gelir.
Lüks
marka talep artışına yanıt vermez: Lüks marka, artan talebi
karşılamak için aşırı genişlemekten uzak durur. Müşteri tabanını bilinçli
olarak sınırlandırır. Bu sınırlama ile ayrıcalıklarını korumaya odaklanabilir.
Lüks
marka satış yapmaz: Arzu edilen bir aura yaratır. Ürünlerine
sadakat sağlar.
Lüks
marka Pazar araştırması yapmaz: Yaratıcılık ve yeniliğe
öncelik verir.
Maliyet
düşürme arayışına girmeyin: İşin kolayına kaçmak lüks ürün veya
hizmetlerin kalitesini ve ayrıcalığını tehlikeye atabilir. Bunun yerine, lüks
markalar yüksek standartları korumaya ve olağanüstü deneyimler sunmaya
odaklanmalıdır.
İnternette-
açıkça- satış yapmayın:
Dijital bir varlığa sahip olmak çok önemli olsa da, lüks markalar çevrimiçi
imajlarını dikkatli bir şekilde düzenlemeli ve ürünlerini veya hizmetlerini
internette açıkça satmayarak ayrıcalıklı bir hava yaratmalıdır.
Meraklı
olmayanları dışarıda tutun: Lüks markalar, benzersiz tekliflerini
ve değerlerini takdir eden seçkin bir kitleyi hedeflemeli ve onlarla etkileşim
kurmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder